CF/SD geheugen snel genoeg voor video?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hallo!

Ik ben op zoek naar een paar geheugenkaartjes. CF en SD. De Sandisk Pro kaartjes zijn retesnel maar ook reteduur. Ik vraag me af of de Sandisk compact flash CFC 400x (60mb lezen en schrijven) en de Sandisk SD kaart SDHC Card Extreme Class 10 (45mb) snel genoeg zijn om ook video mee te schieten.
Nog snellere kaartjes kopen is natuurlijk erg leuk maar als het niet noodzakelijk is...

Ik hoor graag van jullie!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Welke snelheid adviseert Canon in de handleiding van de camera?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Ik zie niet zo snel welke camera je hebt, maar ik neem met een headcam 1080P zonder problemen op, op een class 2 SD kaartje.
Die headcam gebruikt waarschijnlijk wel andere compressie dan Canon, maar het blijven relatief gezien niet zulke grote stukjes informatie die weggeschreven worden. Ik zou voor je camera dus vooral een kaart kopen die de maximale schrijfsnelheid heeft om je foto's nog weg te kunnen schrijven, en me niet zo druk maken over de snelheid van die 30 tot 60 HD plaatjes per seconde. Daar is waarschijnlijk een veel lagere snelheid al toereikend dan je voor de maximale aantal foto's per seconde wegschrijven nodig hebt.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Qua CF card heb ik zo'n sandisk 400x kaartje. gaat prima om mee te filmen hoor? doe het wel zelden overigens.
Canon
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

De vraag van Boels069 heeft me even wakker geschud. Handleiding erbij gepakt en dorgebladert naar pagina 376 en wat blijkt:
CF kaart: IPB: minsten 10 mb per sec. ALL-I minstens 30 mb per sec.
SD kaart: IPB: minsten 6 mb per sec. ALL-I minstens 20 mb per sec.

Probleem opgelost! Ik weet nu wat ik niet hoef te bestellen! Blijft alleen de vraag of ik 2 x 16 of 1 x 32 gb bestel... :?

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar