Themashoot Business

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Vorige week zondag heb ik gefotografeerd tijdens een themashoot in de bibliotheek in Almere. Deze zijn uit een serie met model/acteur Jeff Tjin. Hij had nieuwe portfoliofoto's nodig. Het fijne aan het werken met Jeff was dat hij duidelijk camera-ervaring heeft en na elke klik een nieuwe pose aannam. De eerste twee foto's zijn met natuurlijk en omgevingslicht genomen; de laatste met een 580EXII en doorschijnplu (strobist). Dit was overigens mijn eerste ervaring met strobist.

Fotograaf: Yljas Roeper, Ytos Digitale Fotografie, (Facebook)
Model: Jeff Tjin, (Facebook)
MUA: Meral Visagie

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Hi,

Ik weet niet, de eerste twee komen erg kil en te gespeeld over. Kijk hier eens naar: http://zackarias.com/editorial-photogra ... htar-kent/" onclick="window.open(this.href);return false;

De laatste vind ik ook erg vlak, en in het thema business vind ik het schuine niet helemaal passen
Anoniem 4

Eigenlijk heb ik er lang tegen aan zitten kijken en wilde ik uiteindelijk een reactie achterwege te laten.
Toch wil ik je bij nader inzien mijn mening niet onthouden en dat bedoel ik opbouwend.
Het thema bracht mij aanvankelijk aan het twijfelen. Je verwacht iets van "business" terug te vinden, meer dan alleen een kostuum.
Bij de eerste twee neemt de mobiele telefoon een dominante plaats in en dan verwacht je iets van die "business" te zien.
Maar bij de derde foto raak ik het spoor bijster, geen relatie met de vorige twee, behalve de persoon.
Vooral die laatste vind ik nietszeggend over het thema. Als foto valt hij me ook tegen, ik ben beter van je gewend.
Zoals ook hiervoor gezegd, doet het schuine hier afbreuk, heeft geen meerwaarde.
De achtergrond is saai en afleidend, met ook nog die raamstijl die uit het hoofd groeit.
Bij de eerste twee vind ik ook de achtergrond te sterk aanwezig zonder dat het bijdraagt aan het thema.
De kleuren daarvan vind ik wel treffend, maar het contrast tussen het donkere en lichtere blauw iets teveel van het goede.
Het model vind ik wat te gemaakt, had iets meer ontspannen en natuurlijker mogen zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar