Scilla´s (update)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Alles begint hier al aardig in bloei te komen dus ben ik er gister maar eens op uit gegaan om wat foto´s te maken, er stond helaas wel een behoorlijke wind. Aangezien de scilla´s wat in de luwte stonden ben ik daar maar eens mee aan de slag gegaan.

Ik hoor graag jullie commentaar!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Bedankt
Bianca
Laatst gewijzigd door 2 op BiancaPT, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

BiancaPT,

Nr.1 aardig gelukt, leuk detail, dat van "er is maar een open"
Nr.2 Mis scherpte, hier kijk ik meer naar de bloemen, niet naar de sprietjes gebeuren in het midden, vind deze foto dus niet veel aan :oops:
Nr.3 Mooie foto, had misschien iets ruimer geplaats mogen worden!


M.v.g.,
LBtmff
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Bedankt voor je reactie!

Wat nr 2 betreft ben ik het wel met je eens, ik heb heel lang getwijfeld wat ik er nu van vond en hem toen toch maar geplaatst om te kijken wat anderen vonden.
Nr 3 heb ik wat ruimer geplaatst.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 vind ik de mooiste. Die vind ik het rustigste wegkijken.
#2 hier wordt je oog getrokken naar de kleurige bloemetjes. Daarvan is er echter geen een echt scherp. Het hart van de bloem is dat wel. Maar dat is vanuit deze hoek eigenlijk het minst interessante deel van de foto.
#3 Compositie is goed maar had van mij ook minder centraal gemogen. Verder vind ik het jammer dat de kleuren van de bloemetjes bij #3 fletser zijn dan op de twee eerste foto's.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Mooie weergave van en mooie bloem.
Ik zag hem zaterdag voor het eerst als snijbloem op mijn werk voorbij komen(helemaal off-topic, i know).

Foto1 mijn favo van de serie mooi de kleur te pakken.
Foto2 ja wat al gezegd is en wat je zelf ook zegt door onscherpte werkt het tegen.
Foto3 omdat hij wat verder in zijn bloei zit heeft de bloem al wat minder kleur(ligt dus niet helemaal aan de foto), is natuurlijk proces, bloemen worden nou eenmaal bleker naarmate ze verder in de bloeitijd zitten.
Door je reactie dat je ge-update hebt zie ik dat je hem al wat ruimer hebt geplaatst toch zou ik persoonlijk nog net wat meer ruimte geven aan de bovenkant(als je die nog hebt). Hij plat hem daardoor wat af. Ondanks zijn (bleke)natuurlijke kleur vind ik hem wel fraai.
Groetjes Rianne.
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Bedankt Peter en Rianne.

@Peter, ik heb de bloem nu iets minder centraal geplaatst, helaas verkleuren de bloemen inderdaad gedurende de bloeitijd jammer want de diepe paarse kleur die ze in het begin hebben is inderdaad mooier.
@Rianne, helaas heb ik geen ruimte meer aan de bovenkant.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

BiancaPT schreefCOLONNr 3 heb ik wat ruimer geplaatst.
Zie:
peter1970 schreefCOLON"#3 Compositie is goed maar had van mij ook minder centraal gemogen."
Dit bedoelde ik... Maar ik zie net een update waarbij dat weer is verholpen :wink:

M.v.g.,
LBtmff
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#3 net even beter zo, zou ik zeggen. Maar belangrijkste is toch wel.... Wat vind je zelf?

gr

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Géén verkeerde poging.
Deze kluwenscilla, om hem zo maar even te noemen, is geen makkelijke om op de plaat te zetten.
Door de massaliteit ontbreekt de rust in de foto.
Kleuren zijn fraai!!! Scherpte is wat minder..............

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik vind zelf de laatste versie van nr 3 ook beter (sorry LBtmff had je niet goed begrepen :) ).

@ jo, die scherpte zag ik eigenlijk pas toen ik de foto op volledige weergave op het scherm zette naar aanleiding van je opmerking maar ik moet bekennen dat ik als ik opmerkingen over de scherpte lees dat vaak volledig over het hoofd heb gezien (of zelfs dan nog niet zie) oefening baart kunst zeggen ze dus ik zal er eens wat meer op gaan letten. Het verbaasde me overigens niet hoor want het waaide nogal die dag en ik had geen statief bij me.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar