Opendaggebeuren........

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Tijdens de jaarlijkse open dag zijn er tal van activiteiten waarbij ook leerlingen betrokken worden.
In het muzieklokaal kunnen en mogen leerlingen gevraagd en ongevraagd hun talenten laten zien en horen.
Hier een tweetal foto's tijdens dit gebeuren van een onderbouwleerling en een bovenbouwleerling.
De eerste heb ik bewerkt mbv Gaudiaanse blur.
De tweede niet.
Natuurlijk maken de foto's niet zo'n aparte indruk omdat het géén studiowerk is en omdat er ook géén lichteffecten mee gemoeid gingen.
Toch vond ik de foto's qua expressie wel de moeite waard.
Kunnen jullie deze mening met me delen??? :roll:

Jo :wink:

1.

36620


2.

36621

"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
wozel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2008 09:32
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Leuke foto's waarbij ik nr. 2 de mooiste vind. Ik weet natuurlijk niet wat ze zingt maar gezien de expressie in haar gezicht verteld ze een verhaal. Dat de achtergrond toch wel aanwezig is doet mij in dit geval niet veel.
Ik denk dat foto nr. 1 zonder de vervaging van de achtergrond maar met microfoon in beeld ( als die bij hem aanwezig was.. ) sterker was geweest. De vervaging ligt er nu naar mijn smaak iets te dik bovenop.
Aldus mij mening.

Gr.
peter.
[size=85]7D ,wat glaswerk en een EOS-M[/size]
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je wel Peter voor je reactie!! :D :D :D

Eigenlijk ben ik best wel enigszins teleurgesteld.
Na 242 keer bekeken te zijn en pas 1 reactie is wederom een bewijs dat het enthousiasme hier ver en ver te zoeken is op dit moment.
Nu ben ik wel al wat gewend maar als dit een beginnend poster overkomt, kan de schade beduidend groter zijn. :( :( :( :( :( :(

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
wozel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2008 09:32
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Hoi Jo,
Om maar eens wat te schrijven, Ik ben zelf absoluut geen beroepsfotograaf. Ik ben werkzaam in de scheepvaart en vindt het leuk om te fotograferen. Ik vind het leuk dit forum te volgen en plaats waar ik wellicht iets kan toevoegen een commentaar.
Wat mij ook vaak opvalt, waar jij ook over schrijft, is dat een nieuweling bij een eerste post al gelijk de wind van voren krijgt omdat hij/zij zich niet heeft voorgesteld!
Hij post dan wel een foto maar vergeet de rest wat volgens mij hier geen verplichting is! Voor de rest wordt deze poster dan over het algemeen niet meer voorzien van informatie /kritiek over zijn foto. Kijk dit vind ik persoonlijk kwalijker!
Zelf heb ik ook het idee als de foto's ook maar enigszins anders zijn dan we van de poster gewend zijn hier dus maar niet op reageren. Zo ook in dit geval, jij bent van de bloemetjes en bijtjes dus wat zouden we dan reageren als je iets anders post ????
Ik denk dat het merendeel van de mensen hier wel een eerlijk oordeel velt maar dat er toch ook een groep aanwezig is die het afkatten of zinloos commentaar geven tot een sport ziet. Welicht gaat iedereen de lat steeds hoger leggen zodat het voor een beginneling steeds moeilijker wordt om een weloverwogen commentaar van de proffessional te krijgen. Wellicht door het geleverde commentaar denkt de beginneling.... laat maar....
Tja en voor de rest, laat iedereen er het zijne van denken en als niemand wil reageren... so what...., toch altijd leuk om aan je vrienden te laten zien dat je foto op internet staat... :-)

Aldus mijn menig.

Prettig weekend.
Peter
[size=85]7D ,wat glaswerk en een EOS-M[/size]
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Jo, voor mij ook f2. Persoonlijk vind ik dat bij f1 de blur langs zijn gezicht voor een te strakke lijn zorgt, waardoor het oneerbiedig gezegd "geplakt" uitziet. De expressie is in beiden foto's echt en daarom geslaagd vastgelegd.
Wat betreft lezen en niet reageren, helemaal met je eens. Deze discussie kom je een vele topics tegen. Velen die hier meelezen zijn geen lid en komen dus ook alleen maar om te lezen. Bovendien uiten sommigen hun mening op een minder genuanceerde wijze, waardoor ze nieuwelingen afschrikken en "oude rotten" het voor gezien houden. Stop, nee ik ga hier niet weer in verzeild raken. ;)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Bedankt voor jullie bijdragen! :D :D :D :D :D
Het is ook niet mijn bedoeling om een discussie los te weken. In tegendeel.................Om eindelijk eens woorden in daden om te zetten.....................

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 3

Leuke verspreking Jo: Gaudiaanse blur. (Blur á la Gaudi?) Je hebt geblurred met de Gaussiaanse blur.

Jammer van het halo rond de jongen dat daardoor over blijft. Ik vind de eerste foto qua expressie de beste.
Het meisje op de tweede foto gaat ook helemaal op in haar kunnen. Dat de achtergrond meer afleidt dan die op de eerste foto is inherent aan de omgeving waarin je moest werken.

Kortom: een goed gelukt uitstapje van je.

PS: niet al te ongeduldig zijn. Als je zondagmorgen om 0:28 post en iedereen ;egt op deze koude zondagochtend lekker van zijn/haar ontbijt op bed te genieten, willen reacties nog wel eens langer uitblijven.
Maar je hebt gelijk vwb het ontbreken van de interesse in het algemeen.
Misschien dat er daarom ook veel minder posts van eigen werk geplaatst worden...?
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je wel Gabriël voor je reactie en medeleven................. :D :D :D

Telescoop schreefCOLONLeuke verspreking Jo: Gaudiaanse blur. (Blur á la Gaudi?) Je hebt geblurred met de Gaussiaanse blur.
Hierin heb je natuurlijk volkomen gelijk!!!!!!! :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik had gezien het tijdstip beter al op één oor moeten liggen, misschien zelfs al op twee :shock:
Dan "was me die verspreking niet gebeurd"! :lol: :lol: :lol: :lol:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Met betrekking tot het thema (muziekexpressie) vind ik de eerste foto het meest geslaagd.

De tweede foto had ook een geengageerde jongedame aan de interruptiemicrofoon kunnen zijn die de flauwekul van een van de lokale politici niet langer aan kon horen.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank voor je reactie Pieter!! :D :D

Pieterr schreefCOLON De tweede foto had ook een geengageerde jongedame aan de interruptiemicrofoon kunnen zijn die de flauwekul van een van de lokale politici niet langer aan kon horen.
Tja, dat is natuurlijk ten gevolge van het gemis van een artiestenpodium en de flair van smoke icm belichting........... :lol: :lol: :lol:
Hoewel ik persoonlijk denk dat de jongedame in "jouw geval" wel een andere oogindruk had achtergelaten............... :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar