Kiara

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

36657

Als nieuweling op dit forum, probeer ik een bijdrage te leveren om een foto van onze hond te plaatsen.
Benieuwd naar jullie mening ...
Laatst gewijzigd door 1 op anita2000, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Nou, ik zal als eerste maar zelf reageren: het plaatsen van foto's heb ik overduidelijk nog niet onder controle.
Tips?
jeannettebo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 23:15
CONTACTCOLON

Deze foto heb je van boven genomen, hij ziet er voor mijn gevoel nu uit als een huis-tuin-en-keukenfoto zeg maar. Probeer iets meer afstand te nemen en door je knieën gegaan zodat je op oog hoogte komt.
een tas vol fotospul
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hey Anita,
als je het photonummer tussen [photoid] (nummer) [/photoid] plakt dan zou die groot moeten komen te staan.. (als je dat bedoelt?)

hoe Jeannette al zegt, de foto is van boven genomen.. waardoor het niet zo "spannend" uitziet..
wat je eventueel kunt toepassen is het fotograferen op ooghoogte van het dier of persoon wat je fotografeert, dit ziet al totaal anders uit! (verbaasde mij toen ik het de eerste keer las en op ging letten)
daarnaast kun je ook eens kennismaken met de regelen van een-derde als je het beeld -in horizontale en verticale weg- in drieën deelt dan zet je het onderwerp op een derde van het beeld/foto en zorg dan (als je toch bezig bent) om de persoon of het onderwerp naar "de lege ruimte" te laten kijken..
Dus in dit geval had je Kiara aan de rechterkant kunnen plaatsen zodat ze alsnog de foto in kijkt.. ;)

ik hoop dat je hier even wat aan hebt.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Dank je voor de tips. Daar kan ik iets mee!
Ik heb de plaatsing van de foto bovenaan aangepast volgens de instruktie.
Bij nader inzien vraag ik me af of de 2 reacties uberhaupt wel een foto konden zien...of dat jullie alleen de avatar konden zien?
Het systeem is nog even wennen...lukt wel :)
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Hmm over het algemeen zou ik ook zeggen neem de foto vanaf ooghoogte. Maaarrr bij deze vind ik het hoge standpunt wel wat toevoegen. Ze kijkt je nu echt aan met van die smekende ogen die zeggen: ik wil iets van je :)
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Effie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012 12:05
WoonplaatsCOLON @Home

Die vragende blik heeft wel wat zo.

De scherptediepte had iets ruimer gemogen tot net voorbij de oren.

gr.
Frans
Canon 60D | EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM | EF 70-200mm F/2.8L iS II USM | 430 EX | Manfrotto 055XPROb & 054Q2 | Löwepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties en tips.
Leuk dat jullie 'het vragende/smekende' zien. Dat is iets wat voor ons typisch bij haar past.
In dit specifieke geval is ze op een snoepje aan het wachten: ze was hyperactief omdat ze dol is op sneeuw. Een botje voorhouden was het enige dat werkt om haar heel even stil te houden om een foto te kunnen maken ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar