Tegenstellingen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sindy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2012 19:33
CONTACTCOLON

Hallo, ik heb vorige week 'n paar foto's genomen omdat ik 'n jaarproject heb over ' tegenstellingen', hier zal ik foto's tonen waarover de tegenstelling gaat

1. 1 eige tweeling vs 2 eige tweeling
Afbeelding

2. Dronken vs nuchter
Afbeelding

3. Jongens vs meisje
Afbeelding

Graag wat feedback gehad :)
Photography is a way of feeling, of touching, of loving. What you have caught on film is captured forever... It remembers little things, long after you have forgotten everything.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Een dappere poging om een best lastig onderwerp in een foto te vangen. Door je keuze voor zwart-wit maak je het jezelf niet eenvoudiger.
#1 Je hebt wel een spannende locatie gevonden. Ik vind de zwart-wit omzetting aan de donkere kant.Als je Hierdoor komt de eeneiige tweeling niet goed naar voren. Het zouden voor mij nu ook gewoon 4 jongeren kunnen zijn die daar voor jouw poseren. Met kleur had je de kleding meer kunnen benadrukken waardoor de eeneiige tweeling meer naar voren was gekomen.
#2 Ook deze foto vind ik aan de donkere kant. Hierdoor komt de tegenstelling dronken/nuchter niet echt uit de verf. Het zouden voor mij nu net zo goed een jongen met een fles bacardi en een meisje met een blikje bier kunnen zijn.
#3 Jongen/meisje is een duidelijke tegenstelling. Omdat dit vrij "gewoon" komt het onderwerp tegenstelling niet echt uit de foto. Als je iets meer had gedaan met kleding en achtergrond had je dit wel kunnen bereiken. bv witte vs. zwarte kleding tegen een half zwart/ half witte achtergrond.
je zou ook kunnen denken aan een meisje in bikini en een jonge in een dik skipak of andersom natuurlijk. Ik denk dat het onderwerp 'tegenstelling" beter uit de verf komt als je meerdere tegenstellingen tegelijk in de foto laat zien.

succes met je opdracht verder

gr
peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar