Mijn zoon Sven experimenteert mee

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Arnoldtje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2013 16:48

Vandaag wat aan het spelen geweest met de camera en flits.
De flits ergens anders neergelegd dan het camera standpunt.
Mijn zoon vond het erg grappig en vroeg zich af hoe dat dat werkt.
Dit heeft de volgende foto opgeleverd.

Afbeelding

Grotere resolutie te zien op mijn Flickr pagina
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi,

Mooi kereltje, die Sven, en het licht valt mooi opz'n koppie maar verder kan ik niet zoveel met dit beeld. Door de compositie en zijn pose komt het beeld mij wat ongelukkig over, alsof hij met zijn bovenlijf over een tafelblad heen hangt, of (als hij op de grond ligt, en daar lijkt het sterk op) een handicap aan zijn benen heeft. Daarnaast, de linkerzijde, voor de kijker, de schaduwstreep (denk ik) en het blokje zou ik weggeshopt hebben.

Ik hoop wel dat Sven het leuk vind voor de camera, hij lijkt me fotogeniek!

Gr

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuk maar veel te klein.
grt,bouk.
freddy.onderstal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2013 14:31
WoonplaatsCOLON Ede

De belichting is goed inderdaad, zoals hierboven al beschreven is. Ik ben het verder ook met Erik eens. De pose ziet er een beetje 'raar' uit.
Ik had Sven gewoon rechtuit laten liggen of een andere speelse pose laten maken. Of je had natuurlijk zelf met je camera een beetje meer naar rechts kunnen staan om zijn onderlichaam er meer/beter op te krijgen.

Maar zoals je zelf al zei; experimenteren. Dat kan nooit kwaad en daar ben ik zelf ook veelvuldig mee bezig. Leuk om zo te zien hoe het licht valt als je de flitser ergens anders neerlegt. Ga ik ook mee bezig.
Arnoldtje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2013 16:48

ErikDignum schreefCOLON..... Door de compositie en zijn pose komt het beeld mij wat ongelukkig over, alsof hij met zijn bovenlijf over een tafelblad heen hangt, of (als hij op de grond ligt, en daar lijkt het sterk op) een handicap aan zijn benen heeft. Daarnaast, de linkerzijde, voor de kijker, de schaduwstreep (denk ik) en het blokje zou ik weggeshopt hebben......
Bedankt voor de reacties. Nu ik de foto nader bekeken heb kan ik het er alleen maar mee eens zijn. Raar eigenlijk dat als je ergens specifiek mee bezig bent je dan snel iets anders weer vergeet. De hele compositie moet in orde zijn natuurlijk. Ga ik volgende keer meenemen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar