Low key zelfportretjes

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Tijdje geleden was ik al wat bezig met zelfportretjes, toen voor het eerst, dus nog even puzzelen hoe en wat. Inmiddels had ik dat wel een beetje door, en daarmee vond ik het wel tijd om eens wat anders te proberen en er wat creatiever mee aan de slag te gaan. Low key foto's vind ik altijd heel gaaf, en ik had een paar weken terug (eindelijk! had nog geen externe flitser namelijk) een speedlite 430EXII aangeschaft, dus besloten daar eens mee te gaan experimenteren. Voor een volgende keer wil ik toch iets op de flitser zetten om het licht wat "zachter" te maken, had nu al een kusensloop over de flitskop heen gelegd (en flitsbelichtingscompensatie op -3), dat hielp wel wat, maar nog niet echt voldoende. Toch was ik voor een eerste keer best blij met het resultaat, vandaar toch even een topicje.
Tips voor een volgende keer zijn uiteraard meer dan welkom, aangezien ik dit dus ook pas voor het eerst doe. Alvast bedankt voor het kijken!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

(edit-typfoutje verwijderd)
Laatst gewijzigd door 1 op staartjager, in totaal 9 keer gewijzigd.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

vet gedaan,
wel veel van hetzelfde jammer genoeg! :(
verder wel mooi, alleen de contouren .. :D

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Erg mooi gelukt. Mooie originele serie met een mooi ritme.
Goed uitgevoerd ook.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Thanks!
Heb er vanmorgen nog even wat mee zitten stoeien en nog een iets andere nabewerking geprobeerd op mijn favoriet uit de serie (nr. 3), met iets meer verzadiging. Twijfel nog een beetje, normaal vind ik het vaak niet zo mooi als ik de verzadiging iets omhoog zet, maar hier lijkt het of beetje kleur dat er nog in zit zo wat mooier uitkomt. Aan de andere kant past weinig verzadiging wel echt bij het type foto. Ben er nog niet helemaal uit dus, wat denken jullie? :oops:

3A
Afbeelding
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Op wat focus je als je zelf de camera niet in de hand hebt? Dus je werkt dan op timer?
Grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Camera op een statief, en manual focus, bijvoorbeeld door eerst even iets neer te zetten waar je vervolgens zelf gaat staan/zitten. Ik had nu klein krukje waar ik op zat, dus eerst op die manier ongeveer scherpstellen, en daarna nog even finetunen met een paar foto's waarbij ik al zat. Meestal gebruik ik inderdaad de timerfunctie hiervoor, nu zat ik dicht genoeg bij de camera om met een arm uitgestrekt de ontspanknop in te drukken, dus heb ik dat gedaan. Remote shooting via eos-utility kan ook (dan kun je ook focussen via live-view, en meteen het resultaat op het scherm zien), maar heb ik zelf hiervoor nog niet gebruikt, zo lukt het prima.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik denk dat ik de originele mooier vind
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Ik denk ik ook inderdaad. Tweede oogt toch niet helemaal goed, beetje onnatuurlijk/onecht. Zie nu trouwens ook dat de tweede wat posterisatie heeft op de wang, stom. Was vanmorgen te licht om dat te zien denk ik.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar