concerten

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Zal ik de volgende keer eens proberen - thanks voor de info!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Foto's vind ik zelf wel aardig gelukt!
Jammer van die blauw-gloed, maar ja daar is niks aan te doen denk ik...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Hier mijn 2e poging - ik hoor graag jullie op of aanmerkingen!

http://photobucket.com/albums/v295/Gtra ... ion=logout
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Erg goed, perfecte shoot. Misschien een paar variaties proberen in een serie, zo van , ik wil 1 a 2 shots met ALLE bandleden (is moeilijk, maar bands knuffelen je dood), ik will een portret (hoofd alleen) en de rest heb je allemaal. Kan je wat varieren, en geeft iets meer overzicht van de happening. Top werk, met welke lens?
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Kropot schreefCOLONErg goed, perfecte shoot. Misschien een paar variaties proberen in een serie, zo van , ik wil 1 a 2 shots met ALLE bandleden (is moeilijk, maar bands knuffelen je dood), ik will een portret (hoofd alleen) en de rest heb je allemaal. Kan je wat varieren, en geeft iets meer overzicht van de happening. Top werk, met welke lens?
Dank je wel Kropot :oops: Vwb je opmerkingen... je hebt absoluut gelijk!Ik heb een 50mm en de kitlens gebruikt en heb me regelmatig geergert dat ik geen portret en bandfoto's kon maken... Ik ben bevriend met de bandleden, dus bewegingsvrijheid had ik wel - mocht dan ook na de eerste 3 nummers op het podium verder fotograferen, maar ik wil er nooit té ver oplopen... fans willen tenslotte de band zien, niet mij :)
Welke lens kun je me aanbevelen? Ik ga namelijk volgende maand + in april Dark Tranquillity, Hypocrisy, Scarve en Soilwork fotograferen. Ook deze bands zijn vrienden van me, dus ik zal wederom bewegingsvrijheid hebben, maar de kans ik groot dat het podium een stuk groter is dan nu bij Tiamat, dus ik zal "moeten" zoomen.

Dan nog een vraagje... welke AF punt selecteer jij voor concert foto's? Ik heb nu het middelste gebruikt, maar heb het idee dat het voor close up opnames beter is een AF punt daarnaast te selecteren!?
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik gebruik vaak de gewone Af, die ik scherp stel op de plek waar de muzikant staat. Dan druk ik em half in, scherpstellen dus, en dan wacht ik op een mooie scene ;)

Ik moet zeggen dat ik de Tamron meer en meer gebruik. Als je die op F3.5/4 zet dan krijg je prima platen. Ik wil nog een 17-35 van Tamron hebben. De verhalen geven aan dat deze lens gelijk is aan, zelf beter beoordeeld op beeld, dan de 17-40L van Canon. Een stuk goedkoper ook. De waterdichtheid van de Canon kan een andere keuze rechtvaardigen, maar de Tamron staat hoog op mijn lijst. Dan kan je ook 2.8 over het hele zoombereik schieten en heb je meer groothoek voor de hele band.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Kropot schreefCOLONIk gebruik vaak de gewone Af, die ik scherp stel op de plek waar de muzikant staat. Dan druk ik em half in, scherpstellen dus, en dan wacht ik op een mooie scene ;)
Je gebruikt dus de 7 AF punten als ik het goed begrijp?
Ik moet zeggen dat ik de Tamron meer en meer gebruik. Als je die op F3.5/4 zet dan krijg je prima platen. Ik wil nog een 17-35 van Tamron hebben. De verhalen geven aan dat deze lens gelijk is aan, zelf beter beoordeeld op beeld, dan de 17-40L van Canon. Een stuk goedkoper ook. De waterdichtheid van de Canon kan een andere keuze rechtvaardigen, maar de Tamron staat hoog op mijn lijst. Dan kan je ook 2.8 over het hele zoombereik schieten en heb je meer groothoek voor de hele band.
Ik moet zeggen dat ik voornamelijk de close ups miste eergisteren. Ik denk dat ik dan beter voor de Tamron die jij het meest gebruikt kan gaan, toch?
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Yep, denk ik ook. Die Tamron is heel goed bruikbaar, iets minder strak dan de 50 mm, maar dat is bekend.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Kropot schreefCOLONYep, denk ik ook. Die Tamron is heel goed bruikbaar, iets minder strak dan de 50 mm, maar dat is bekend.
Even voor de zekerheid... is het deze: Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF MACRO model A09
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Yep, controleer als je deze koopt, of ie ook goed scherp is op 2.8, door hem op een mooi vlak scherp te stellen. Dan moet ie al bruikbaar scherp zijn. Er zijn mindere exemplaren in omloop, die worden pas scherp rond de F4. Dat zit em in de afstelling van het lenske. Hij is trouwens lekker klein, incl hood, een lock voor de zoom. Prima lens, en die F2.8 is top als je low light schiet en je hebt een goede.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

M'n foto's zonder flits zijn over het algemeen genomen op 1600/3200 ISO en een sluiter van minimaal 1/125. Met flits dan ga ik terug naar 400 ISO. Ook onderbelicht ik de foto's 1.0-2.0 zodat ik wat snellere sluiter krijg. In RAW editor die je er weer 0.3-1.0 bovenop en alles is weer helder genoeg.

De settings die Maurice noemt leveren zwarte foto's op tenzij je een f/0.1 lens hebt. Met 200/400 ISO en 1/250 krijg je veel te weinig licht binnen om goed belichte foto te maken. Iig niet in de omstandigheden waar ik foto's maak. Practisch geen licht.

Volgende week zaterdag weer Molfest en ga weer foto's maken. Zoek nog een 550EX/580EX of 420EX die ik een avond kan lenen.

;-)


-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kropot schreefCOLONYep, controleer als je deze koopt, of ie ook goed scherp is op 2.8, door hem op een mooi vlak scherp te stellen. Dan moet ie al bruikbaar scherp zijn. Er zijn mindere exemplaren in omloop, die worden pas scherp rond de F4. Dat zit em in de afstelling van het lenske. Hij is trouwens lekker klein, incl hood, een lock voor de zoom. Prima lens, en die F2.8 is top als je low light schiet en je hebt een goede.
Kropot, kan je eens een paar (mooie) foto's laten zien die je met je Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF gemaakt hebt?

Ik heb al van een andere member wat Efteling foto's gezien, en die waren ook al erg mooi te noemen!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Op mijn site, je moeder en sir 5 all, beide met Tamron geschoten :) Kan ff niet veel tijd investeren in fotos verkelinen ed. Ben druk.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Kropot schreefCOLONOp mijn site, je moeder en sir 5 all, beide met Tamron geschoten :) Kan ff niet veel tijd investeren in fotos verkelinen ed. Ben druk.
OK thanks! Ik ga ff kijken!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Kropot schreefCOLONYep, controleer als je deze koopt, of ie ook goed scherp is op 2.8, door hem op een mooi vlak scherp te stellen. Dan moet ie al bruikbaar scherp zijn. Er zijn mindere exemplaren in omloop, die worden pas scherp rond de F4. Dat zit em in de afstelling van het lenske. Hij is trouwens lekker klein, incl hood, een lock voor de zoom. Prima lens, en die F2.8 is top als je low light schiet en je hebt een goede.
Ik haal even een ouder topic omhoog. Deze lens heb ik vanmiddag binnen gekregen. Ook aangeschaft als allround lens en toch goed voor amateur concert fotografie.

Nu ben ik aan het testen i.v.m. de scherpte op f2.8, als deze scherpte niet goed is, zie je dat dan erg goed? Ik ben nogal paranoid op dit gebied, aangezien alle apparatuur welke in in 2005 gekocht heb wel een defect had. Ik zie geen verschil (buiten de DOF) van een foto op f2.8 en f4 van een raamkozijn rand bij ons (kan even geen ander recht vlak vinden met voldoende licht op het moment).

En als ik na een maand schieten merk dat het toch niet ok is, doen ze de lens dan evengoed nog gratis callibreren?
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Tuurlijk. Je moet er maar es ff lekker mee gaan knallen dit weekend oid. Je moet als je goed focused toch wel een aantal goede platen kunnen schieten op F2.8. Als je dit niet lukt, dan kan het zijn dat je een slechte kopie hebt. Maar dat is de laatste maanden wel beter geworden.
Uitgaande van dat je nu in elk geval nauwelijks verschil ziet tussen de 2.8 en 4 stand, is ie denk ik wel oke. Lekker lensje hoor :) Ik heb niets met die giga toeters, lekker compact is beter voor je nek.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar