Denise

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Gisteravond een vriendin van mij Denise in mijn studiootje gehad. Zij wilde mij graag een keer helpen in het oefenen van fotograferen. Zelf vond zij het erg spannend en was best zenuwachtig. Dit was voor mij de eerste keer dat iemand ongemakkelijk was bij een fotosessie. Maar na een kwartier en een paar foto's verder kreeg zij aardig de smaak te pakken en eigenlijk ben ik best tevreden met het resultaat. Tuurlijk zijn er altijd verbeterpuntjes, maar het begint er steeds meer op te lijken! :D

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Mooie shoot
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Laatste vind ik het mooiste, die si echt gaaf geworden! Nummer 1 en 3 lijken me iets te rood?
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik zei het al op FB, de eerste vind ik erg mooi! Het iets rode stoort me helemaal niet. Ik zie bij de kleurenbeelden onder de ogen van Denise iets blauwigs (als ik dat goed zeg, kleurenblind... :roll: ) dat zou ik proberen te retoucheren naar Denise's huidskleur. En misschien de tanden ietsje witter maken?

Bij de z/w beelden, die fotos vind ik an sich wel geslaagd. Alleen de zwart wit omzetting, daar kan ik me niet helemaal in vinden (kwestie van smaak).

Bij #4 lijkt de witbalans niet helemaal in orde? Zijn je fotos in RAW geschoten. Je zou kunnen overwegen in de RAW versie van #4 nog even aan de schuifjes te trekken, vooral die waarmee je het blauwige wat af kan doen nemen.

Tot zover, gr. Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

4 ja! en 5 YES! Lekker foto die er goed uitknalt. Die andere vind ik eerlijk gezegd meer opwarmertjes.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie derde.
grt,bouk.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Leuke serie.
4 en met name 5 vind ik de beste
1 en 3 lijken mij iets te rood en 4 zou wellicht nog iets meer 'pop' kunnen gebruiken
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Lekker bezig hoor, de vorderingen zijn idd te zien.
Mijn stem ook voor 5.
Haar zeker nog een keer vragen, heeft de smaak nu toch te pakken.. Hihi

Kijkend naar de serie storen me de onderlinge kleurtonen, verschillend van te rood tot te blauw ietwat.
Ik zou de volgende keer eens wat aandacht aan je witbalans gaan schenken.

Als je in raw fotografeert is een grijskaart misschien een handige en goedkope aanschaf.
Je series zullen dan meer 1 geheel worden.

Als je toestel dat kan, zet de gebruikte beeldstijl eventueel voor je jpg's op neutraal.
In de studio krijg je al snel iets teveel verzadiging op de standaard instelling.

Nu mer 5 zou ik idd iets meer bite geven door nog iets op te lichten en het contrast te verhogen.
Dan knalt ie er echt lekker in...!

Als het je de moeite waard lijkt, kom een keer langs, neem een model mee, gaan we gezellig aan de slag en ik geef je wat praktijktips mee...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

xxmanonxx schreefCOLONZelf vond zij het erg spannend en was best zenuwachtig. Dit was voor mij de eerste keer dat iemand ongemakkelijk was bij een fotosessie. Maar na een kwartier en een paar foto's verder kreeg zij aardig de smaak te pakken en eigenlijk ben ik best tevreden met het resultaat.
Ik had zondag ook iemand in de studio die eigenlijk nog nooit echt model had gestaan. Ik heb haar vooraf geheel in eigen stijl volgens mij tot vervelends toe uitgelegd wat ik wilde maken, wat ik voor haar zou regelen en wat ik van haar verwachte.
En achteraf viel het haar 100% mee en is ze superblij met het resultaat (ik ook)

Maar betreft jouw foto's
Ik vind de variatie in kleurbalanzen wel wat afleiden. Misschien kun je de eerste en de derde wat meer brengen bij de vierde. Die vind ik namelijk alweer een stuk beter. (hoewel ze dar wel erg naar opzij kijkt)
Blijven oefenen. Van grote stappen wordt je snel moe, maar met kleine stapjes kun je vaak erg ver komen.
Frank64 schreefCOLONAls het je de moeite waard lijkt, kom een keer langs, neem een model mee, gaan we gezellig aan de slag en ik geef je wat praktijktips mee...
Dat soort adviezen moet je aanpakken ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Volgende week zaterdag ga ik naar de open dag van de fotovakschool in Amsterdam. Ik heb eens na zitten denken over een ééndaagse cursus/workshop, maar ik denk dat dat voor mij niet echt weg gelegd is aangezien ik niet snel leer. Misschien dat als ik een opleiding van 3 maanden volg er meer blijft hangen. Eerst maar eens volgende week afwachten!

Groetjes,

Manon
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

Ik zou bij 3 de walletjes even weghealen.
Als tip zou ik een flitser op de achtergrond zetten. Die krijgt nu een rare kleur.
Ze voelde zich zo te zien wel op haar gemak bij jou want ze poseert lekker :)
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar