Tijd voor ee vervanger voor mijn eos 1000d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ZL900
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2011 17:32
WoonplaatsCOLON Westzaan

Zoals ik hier boven al beschreven heb is het denk ik tijd voor een vervanger voor mijn 1000d.

Vooral s'avond kom ik wat licht sterkte te kort, want met hoge iso's spat het ruis om je oren.
Nu ben ik een beetje aan het rond kijken voor wat beters, heb de 1000d 3 jaar geleden gekocht om uit te vinden of ik fotografie leuk vond.
Helaas heb ik er nu dus alweer een hobbie bij.

Is de stap naar bij voorbeeld een 550d een flinke stap voor uit of kan ik beter kijken naar een 7d of iets dergelijks.

ik vind architectuur erg leuk vooral in het donker, maar ook sport vind ik erg leuk.

hopelijk hebben jullie wat sugesties
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Misschien is een lichtsterkere lens een mooi begin?
.. en architectuur in het donker is met elke camera moeilijk zonder statief .. zelfs op hoge is waarden.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Alrijd erg lastig adviseren op dit soort vragen.
Info in de vraag is vaak erg beperkt, zo ook hier.

Wat voor kennis en ervaring heb je. Heb je, behalve ruis, nog andere beperkingen waar je tegenaan loopt? Wat bedoel je met sport? Er zijn zoveel verschillende soorten tenslotte.
Wat bedoel je met hoge iso gebruiken ,s avonds?
Want voor veel avondfotografie zijn hoge iso,s niet nodig, een statief wel.
En een lichtsterke lens is daar ook prettig. Maar lees niet wat je nu eventueel al hebt/gebruikt.

Een 550 is wel een stapje vooruit, maar geen stappen. Zou eventueel bijv. Een 60D overwegen, klapschem kan bij avondfotografie en architectuur best handig zijn en redelijke opnamesnelheid.
Of misschien eens kijken naar de nieuw uit te komen 700D..?

Voor veel sporten is de 7D met zijn betere AF en hogere opnamesnelheid weer fijn. En ook geschikt voor je andere wensen natuurlijk.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Frank64 schreefCOLON Een 550 is wel een stapje vooruit, maar geen stappen. Zou eventueel bijv.een 60D overwegen...
Voor veel sporten is de 7D met zijn betere AF en hogere opnamesnelheid weer fijn.
Ter info: de 550D doet nauwelijks onder voor de 60D wat ISO prestaties betreft.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wat versta je onder hoge ISO's?
Je kunt met goed belichten en moet goede postprocessing veel ruis voorkomen. Zit daar misschien nog winst te halen.

Wil je serieuze winst maken bij hoge ISO's zul je richting full frame moeten gaan. Dan kom je uit bij een 6D of een 5DII.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

ZL900 schreefCOLONVooral s'avond kom ik wat licht sterkte te kort, want met hoge iso's spat het ruis om je oren.
ZL900 schreefCOLONik vind architectuur erg leuk vooral in het donker
Ik heb het idee dat geen één camera kan waarmaken wat je hier wilt bereiken. In mijn ogen is er maar één oplossing... KOOP EEN DEGELIJK STATIEF!!!! ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
ZL900
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2011 17:32
WoonplaatsCOLON Westzaan

Sorry voor mij wat gebrekkige informatie

ik heb het volgende glas in huis
canon 18-55 is (kitlens)
Canon 55-250 is
Canon 50mm 1,8
Canon 10-20 3,5-4,5

Ook beschik ik over een degelijk statief.

Als ik s'avonds foto's maak vind ik dat mijn foto's erg korrelig zijn vooral als hele lange sluitertijden geen optie zijn en een iets hogere iso gewenst is.

met sport bedoel ik rollhockey (dit is een zeer snelle sport wat zowel binnen al buiten beoefend word) hiervoor staat de wel bekende 70-200 nog op het verlanglijstje.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

ZL900 schreefCOLON ik heb het volgende glas in huis.
Drie van de vier objectieven die je noemt bevatten plastic lenzen.
Verder niks mis mee, ik heb ze zelf ook, maar het stond wel grappig, dat "glas". :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

ZL900 schreefCOLON Als ik s'avonds foto's maak vind ik dat mijn foto's erg korrelig zijn vooral als hele lange sluitertijden geen optie zijn en een iets hogere iso gewenst is.
Misschien kun je zo'n foto hier plaatsen, liefst (zoveel mogelijk) onbewerkt, met de EXIF info erin.
Gebruikers-avatar
ZL900
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2011 17:32
WoonplaatsCOLON Westzaan

zal is kijken of dat lukt!
Bazzertje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2010 16:43

De 1000D heb ik ook gehad en heeft idd bij hoge iso in combinatie met lange sluitertijden veel ruis. Nu heb ik de 550D en deze scoort op dat punt veel beter. De 550D heeft namelijk van binnen dezelfde hardware als de 60D.(Dit weet bijna niemand) De software op de 550D is wel minder dan op de 60D, maar is dat erg? Met de 550D koop je eigenlijk een 60D voor veel minder geld en je gaat wat ruis betreft echt een hele grote stap vooruit tov de 1000D. Wel kun je bij de 1000D onder persoonlijke voorkeuze instellingen de ruis onderdrukken bij hoge iso of lange sluitertijden. Maar dit gaat wel (iets) tenkoste van de scherpte.
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Getrokken met mijn 550D op iso 12800 en F8: http://www.flickr.com/photos/81692890@N ... hotostream

Deze bvb op iso 6400 zonder ruisreductie, wel vanuit raw bewerkt: http://www.flickr.com/photos/81692890@N ... hotostream

Juist bewerken doet dus wel wonderen.

:D Het kan dus.
Gebruikers-avatar
ZL900
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2011 17:32
WoonplaatsCOLON Westzaan

ik heb mijn macbook air echt te goed op geruimd, hoop foto's waar ik niet blij mee was op verwijderd.
kan dus niet echt goeie voorbeelden vinden.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ja en een nieuwe foto maken om je probleem te verduidelijken is natuurlijk ook niet mogelijk....
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Misschien is het goed om te bepalen wat je budget is en wat je precies verwacht? Ik denk dat full-frame (denk bijvoorbeeld aan de 5d classic of 5d ml II) erg goed bij jou eisen past. helaas passen je objectieven dan weer niet.

Ik kan wel je mening van de 1000D onderschrijven. je zit met wat hogere ISO waarden al snel tegen een bepaald limiet aan waarbij goed belichten en goed nabewerken essentieel zijn. Marge voor fouten is er daardoor minder. Ik ben van mening dat de modernere camera's (550D (en hoger in de xxxd serie) - 50D - 60D - 7D) hierin veel beter presteren. Echter zoals hierboven al geschreven. De grootste winst als je het zoekt in materialen zul je toch halen uit de upgrade naar full-frame. Dit zorgt financieel dan waarschijnlijk weer voor het grootste verlies!
Canon
Gebruikers-avatar
ZL900
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2011 17:32
WoonplaatsCOLON Westzaan

Gisteren heb ik besloten om gebruik te maken van de btw vrije aktie bij de Saturn en overweeg ik een 60d aan te schaffen. Doe ik hier goed aan? of kan ik beter voor een 2dehands 7d gaan?

Wat zijn de grootste verschillen tussen de 60d en de 7d?
Waar zit het prijsverschil in? Ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar met de FPS bij het filmen zit.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Er zijn uiteraard meer verschillen.. AF bijvoorbeeld, zowel in aantal AF-punten als in mogelijkheden/accuraatheid. Verder de 100% viewfinder op de 7D, snelheid van ontspanvertraging, fps (bij het fotograferen, niet bij het filmen..)

Zie ook: http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_6 ... non_EOS_7D" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Prima optie die 60D, ik kom ook van 1000D af en begrijp precies wat je bedoeld!
Gebruikers-avatar
ZL900
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2011 17:32
WoonplaatsCOLON Westzaan

eMKay schreefCOLONPrima optie die 60D, ik kom ook van 1000D af en begrijp precies wat je bedoeld!
En het is een 60d geworden!
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

gefeliciteerd met de aankoop.

Om nog even door te gaan ik denk dat je misschien pas met een 5dmk2 wat gaat merken in de iso (minder ruis)

waarom doe je geen strobe setup, is niet geheel vreemd bij snelle sporten.als je dan zeker met de 60d (interne flits besturing 8) )
2 losse flitsers aanstuur kan je op TTL HSS gewoon extra uitlichten en kan je platen gewoon echt 'ruisvrij' vast zetten

Afbeelding

linkje http://www.gophotography.net/tips/lighting.html
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar