Schoolfotograaf

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

he judith, ... en ? is het je uiteindelijk goed bevallen? Of viel het tegen? Hoe heb jij het met de nabestellingen gedaan?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ja, hoor..bevalt prima!
Ik lever ouderwets mapjes aan met een bestelformulier erbij in gesloten voor eventuele nabestellingen.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

ah wat leuk om te horen zeg ! Want je leest toch veel negatieve verhalen over het werk, ook zoals in dit topic benoemd werd,... beetje massa-werk.
Jeetje op de ouderwetse manier dus eigenlijk, in enveloppen aanleveren, kost je dat niet onwijs veel werk en geld ... pff
Maar uit je vorige reacties in dit topic begrijp ik dat je met pubers werkt en het online bestellen dus niet zo ziet zitten.
Oypo gebruik jij dus niet als ik het goed begrijp?

Ik ben gevraagd om foto's te maken op een kdv van div. babygroepen... maar er komt nog heel wat bij kijken, vandaar dat ik aan het rondzoeken ben naar informatie.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nee, ik gebruik geen oypo..
Het is iets meer werkt maar ik ben er van overtuigd dat de old fashion way meer opleverd dan online bestellen..mensen willen graag iets in handen..en eenmaal in handen willen ze het hebben :)
Massa werk..tja..dat is maar hoe je het zelf inkleed..ik neem ruim de tijd en heb een leuke setting gemaakt, maak een portret en full body foto welke ook in het pakketje zitten...kost wat meer tijd maar ook dat genereerd meer omzet.
Ik ben ook niet binnen een dag klaar op 1 school..maar ben een paar dagen aan het schieten :)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

he judith, lees nu je reactie pas ! Laat jij je foto's ook afdrukken bij profotonet toevallig?
daar kun je school-setjes bestellen, maar het jammere hiervan vind ik dat dit bv: pasfoto's , grote foto en middengrote foto is... maar dan van 1 en dezelfde foto, terwijl je toch meerdere foto's maakt en in zo'n setje verschillende foto's meegeeft. Hoe doe jij dit? of heeft iemand anders een tip? Gewoon zelf samenstellen?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik bestel idd de setjes van profotonet met daarbij een extra full-body foto..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

Oke dank je wel judith ! ga ook eens kijken hoe ik t ga aanpakken
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Ik werk sinds kort met Oypo. Ik fotografeer de 1e communie en het vormsel bij ons in de buurt. Wij werkten altijd met kijkavonden voor de ouders en je moest maar afwachten wie er kwam. Ook vaak met resultaat dat je met de foto's bleef zitten. Ook kan de klant bij Oypo ( heb geen aandelen, maar ik hou wel van makkelijk werken :D ) meerdere formaten bestellen.

En mijn ervaring tot nu toen, is dat de meeste klanten grotere bestellingen plaatsen :) . Zodat ik op eind van het verhaal meer omzet heb dan met de andere werkwijze.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

he paul ! wat grappig om te horen, dus een hele andere ervaring weer !
Ik ben zo bang dat ik mega veel geld kwijt ben aan oypo, vind ik zo zonde... ik moet t echt hebben van de bestellingen die ouders doen.
Creeer jij zelf een kaartje met oypo link die je aan de mensen geeft?

O wat lastig zeg. Ik heb net gehoord dat ik binnenkort 123 kindjes (shock) op de foto ga zetten (kdv), dus zit erg in dubio welke weg in moet inslaan.

Heeft iemand hier een tip voor enveloppen met doorkijkvenster? waar kun je die het beste vandaag halen (als ik dus kies voor afdrukken aan ouders geven).
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Dat dacht ik ook dat je veel geld kwijt ben aan Oypo, je bent ong. 20% kwijt aan Oypo, dat lijkt veel. Maar als ik zelf de foto's laat afdrukken ( ook Oypo drukt bij profotonet af) bij Profotonet, dan heb ik ook kosten. Dus in je berekening moet je dit met elkaar verrekenen. Anders heb je een ongelijk beeld.

Wij hadden dus eerst kijkavonden, waar je de bestelling van de klant opnam. Dan moest deze bestellingen weer worden verwerken. Je snapt het: ik was hier een boel tijd mee kwijt.

Andere groot voordeel is (althans dat is mijn ervaring) binnen 2 dagen heb ik de foto's online. Ook hier geldt weer gemak dient de mens: alles werkt eenvoudig met een plugin Oypo voor lightroom. In lightroom sleep ik de foto's in de juiste map en update klaar!!!
En kan de klant meteen bestellen wat zij/hij wil. Ook de familie van de persoon kan een bestelling plaatsen. Oftewel ik heb een grote omzet!! Dit vind ik het grootste voordeel.

Ondertussen kan ik de gewonnen tijd weer gebruiken voor .....(vul maar in :o )

Alle klanten krijgen een visitekaartje, hierop staat vermeld mijn website. Op de website een rubriek met te bestellen foto's. ( ook van mijn eigen werk :D)
De klant kiest de juiste map (al dan niet beveiligd met een wachtwoord).

Succes,

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

he paul , dank voor je antwoord ! Hmmm dat moet ik dan inderdaad eens vergelijken, maar 20% lijkt zoveel vindt ik! Puur en alleen voor de administratie. Maar goed, wie weet!
O ja dat is handig inderdaad, gewoon je eigen visitekaartjes maken en deze uitdelen aan alle klanten. Ik heb een eigen website, maar ik heb straks 123 ouders die ieder hun foto's van hun eigen kind willen zien (en niet de rest van de kinderen) ... Heb jij enig idee hoe dit dan in zn werk gaat?
Heb je dan een soort banner van oypo op je eigen website, en kan iedereen daar met een andere login code inloggen? Krijg je die van oypo?
sorry voor de vele vragen, heb de website van oypo al grondig bekeken, maar dit soort specifieke dingetjes hoor ik graag van iemand die er ervaring mee heeft!
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Nee in deze 20% zitten ook hun kosten voor het afdrukken en versturen van de foto's!!!!! Dus de 20% is een vertekend beeld!!!!

Ik heb geen banner van Oypo op mijn website. Ik werk met WP, nieuwe pagina aanmaken en de link van Oypo erin plakken en klaar. http://www.oypo.nl/content.asp?path=oljfwz3f

Voor school fotografie http://www.oypo.nl/content.asp?path=pn4eobf7


succes.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

hej, ik werk ook met WP ! :) Die link heb ik idd toen al eens gevonden en uitgeprobeerd, en dat werkte prima !
Alleen vraag ik mij af, of iedere ouder dan met een andere inlog daar in kan loggen?

en OOOOOW! doen ze daarvoor ook het afdrukken en versturen !! maar dat wist ik niet. Ook naar iedere klant apart? of sturen ze het allemaal naar jou als fotograaf?
dat verschilt nogal idd :)
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

:D :D :D Inderdaad, alles gaat meteen naar de klant. :lol: :lol: :lol: :lol:

Je hoeft zelf niks meer te doen. je druk 1 x per maand op de betaalknop en binnen 2 werkdagen staat het geld op je rekening.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

Hmm klinkt dan wel super hoor eigenlijk, bedankt voor je info
ps: werk je voor oypo? ;)
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Nee ik werk niet voor Oypo, maar ik hou wel van makkelijk werken en delen met elkaar. :P
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Profotonet heeft ook zo'n zelfde service...geen afdracht en je kan per maand een abbo betalen ;)

http://www.profotosales.nl
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Oke, maar dan lever jezelf de foto's bij de klant af?

En je betaalt per maand €28,50?? voor basis domein?
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik weet niet hoe het precies werkt, volgens mij leveren hun de foto's af...ik werk nog steeds ouderwets met fotomapjes :)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

dank voor je aanvulling judith!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar