wat adviseren jullie voor software?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

Volgens mij is Nicole natuurlijk blond. Ze stelt een vraag
Nicole30 schreefCOLON... heb gelezen dat zowel adobe photoshop lightroom een goed programma is, maar photoshop elements / cs6 ook weer n goed programma is.
welke adviseren jullie ? wat is gebruiksvriendelijk? ...
Daar geef ik antwoord op, maar het wordt niet gelezen. Ook die van een aantal anderen niet. Nee, er wordt weer een andere vraag gesteld. Het antwoord daarop wordt ook weer niet (goed) gelezen. Wel bladen en boeken, alhoewel …. Kelby wordt ook uit zijn verband geciteerd.
Ik ben bang dat we zo doorgaan tot één van ons in twee korte zinnen kan uitleggen hoe je een foto bewerkt. Ik heb daarvoor helaas niet het talent, maar wel een goede laatste raad voor Nicole.
Stop met vragen stellen in dit topic en installeer de Canon software die je bij je camera cadeau gekregen hebt. Pak de handleiding die ook op die CD’s staat en begin bij het begin en ga stapsgewijs verder. Welke software je ook neemt, het is allemaal lastige materie waar je goed voor moet gaan zitten. Alle kennis die je met de Canon software opdoet, kun je later ook in willekeurig ieder ander programma goed gebruiken. Succes.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

:D Kun jij gedachten lezen?

sterker nog: al die software heb je voorlopig nog helemaal niet nodig. RAW en fotobewerken is om goede foto's nog mooier te maken, niet om slechte foto's op te peppen. Om te leren kun je nog gewoon in JPG blijven fotograferen en daarmee doorgaan tot je daarmee de grenzen hebt bereikt. Als je dat heel serieus aanpakt zijn we wel weer een jaartje verder.
Anoniem 3

Jarenlang in het onderwijs voor anders lerende kinderen gewerkt.
Zoooo herkenbaar.

O ja, nog één tip dan.
Gebruik gratis Picasa van Google. Dat programmaatje neemt je aan de hand (als je dat wilt) in kleine stapjes mee in de wereld van fotobewerking voor beginners. (Ik gebruik het ook nog steeds..)
Daarna kun je altijd nog een camera in de hand nemen en foto's maken.
Ook van mij een hartelijk succes gewenst.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar