Burgers zoo (foto's volgen)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Voor een meer praktijk gericht voorbeeld:
http://camerasim.com/camera-simulator/
een camera simulator. Zo kan je oneindig proberen wat welke instellingen doen.


Tja Telescoop, geduld is een schone zaak. :)
en dat geld zeker voor fotografie. :wink:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Anoniem 3

Weet ik dat ook weer... :oops: :wink: :lol:
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Om te leren is het misschien handiger om je minder goede foto's te plaatsen.
Hans.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

hdb schreefCOLONOm te leren is het misschien handiger om je minder goede foto's te plaatsen.
Hans.
:lol: :lol: :lol: :lol: Dat is weer een nieuwe insteek voor een foto forum. We gaan onze minst mooie foto's en mislukte plaatsen .................
Dan kunnen we wel flink commentaar geven :roll:
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Zo gek is die gedachte in dit geval niet..
Als je je afvraagt waar het verkeerd gaat moet je niet de voorbeelden plaatsen die goed gaan.. Toch ?
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Nicole30

ben het met the martin eens , kan erg leerzaam zijn
ik zal later wat van mijn slechtere fotos plaatsen hier
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Sunnyboy schreefCOLON :lol: :lol: :lol: :lol: Dat is weer een nieuwe insteek voor een foto forum. We gaan onze minst mooie foto's en mislukte plaatsen .................
Dan kunnen we wel flink commentaar geven :roll:
We hebben niet alleen posers op dit forum, veel leden komen hier ook om te leren en te delen.
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Blijkbaar ben je zelf over deze foto`s niet te vreden
Maar waarover ben je dan niet te vreden? Of met welke beoeling heb je die foto gemaakt?
Misschien is dat voor ons handig om te weten
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Nicole30

probeer gewoon fotos scherp te krijgen want mijn probleem is vooral de scherpte en het focussen wat het de vorige keer af liet weten
groet nicole
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

hdb schreefCOLONOm te leren is het misschien handiger om je minder goede foto's te plaatsen.
Hans.
of een cursus te nemen om je camera te leren kennen. :mrgreen:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Een cursus hoeft niet eens; gewoon de handleiding doornemen (evt bij de hand houden in t begin) en verder kom je met trial and error en kijken hoe anderen het doen ook een heel eind!

Nicole als je nu eens een paar foto's plaatst waar je NIET tevreden over was met de exif erbij? Dan kunnen we misschien terugvinden wat daar mis ging!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

ben ik de enige die in dit hele topic geen foto tegenkomt?
Snap ik niet echt, want ik zie Chris toch wel commentaren geven. Doet hij dat op het luchtledige?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Foto's staan in de eerste post van Nicole, Jeroen. :D

@Nicole: Weet je wat ik in het begin stééds gedaan heb? (oké, dat is al lang(er) geleden. Toen er nog geen digitale camera's bestonden)
Ik had een pen en een klein notitieboekje in m'n fototas. Van elke foto schreef ik op wat ik gedaan had, hoe het licht of het weer was. Welke lens ik gebruikte.
Enzovoort, enzovoort.
Nu met een digitale camera hoeft dat allemaal niet meer, omdat de camera het meeste registreert. En toch.... ik doe het nog wel eens.
Gewoon omdat je dingen beter onthoudt wanneer je het een keer hebt opgeschreven. Je denkt er beter bij/over na. En je kunt het later nog eens terug lezen.
't Is wat omslachtig misschien, maar 't heeft mij heel veel geholpen! :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

ah, eerste post. Ik haakte pas weer in op tweede pagina
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Ik durf het wel aan.

Nicole, ik loop een dag met je mee om je het een en ander uit te leggen over wat een camera is, waarvoor hij dient en hoe je hem zou kunnen bedienen.
Je krijgt een dagdeel privé-les van me.
Het wordt wel ergens in de tweede helft van augustus of later. Eerst even vakantie vieren en nieuwe energie opdoen.
Voorwaarde is dat jij naar Den Bosch komt. Daar zijn prachtige mensen, gebouwen en misschien ook wel dieren te fotograferen.

Deal?

Groet,
Gabriël
Nicole30

pff den bosch , dat weet ik dus nog even niet. en kan zijn dat ik in augustus misschien wel zelf aan t vakantie vieren ben.
wel bedankt voor het aanbod
Nicole30

ik weet het ik zal fotos plaatsen hier die niet goed waren , was er alleen nog niet aan toegekomen ..
ik snap gewoon echter toen niet wat er mis ging want ik had geprobeerd ook hogere iso's maar dat werkte ook niet en toen had ik em maar op auto iso laten staan
misschien was gewoon de sluitertijd wel te langzaam wat raar is want in de av stand hoort ie dat normaal te doen
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

eMKay schreefCOLONJe camera interesseert het niet of jij uit de hand schiet of niet. De camera zal proberen de belichting optimaal te krijgen en daardoor zal de sluitertijd steeds langer worden (afhankelijk van dat licht en je diafragma). Het gevolg is dat je bewogen foto's krijgt (omdat je de camera niet stil genoeg kan houden).
Ik zal m nog maar even naar voren halen dacht ik ;)

Av stand is Aperture (diafragma) prioriteit, sluitertijd wordt dus net zo langzaam gemaakt als nodig is om voldoende licht te krijgen (val ik toch nog in herhaling :D)
Nicole30

autofocus okee maar dat zelfs manueel focussen niet lukte snapte ik nog minder
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wat als je de camera op automatisch (groene vierkantje) zet en alles zelf laat regelen ?

Kijk eens goed naar de aangedragen info over de belichtingsdriehoek daar kom je dan verder mee en ga je begrijpen hoe deze in verhouding staan tot elkaar.

Het kan echt geen kwaad om de camera op automaat te zetten en te kijken welke instelling de camera kiest. Het leuke is dan dat als je deze instelling overneemt in manueel je kan kijken wat de invloed is van aanpassingen.

Op die manier ga je stapje voor stapje te werk en leer je wat instellingen doen met je belichting.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar