Black and white

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Geïnspireerd door de workshop van zondag had ik zin om wat te experimenteren. Helaas had ik natuurlijk niemand beschikbaar die even model wilde staan, dus dan maar weer teruggrijpen op het enige "model" dat altijd ter beschikking is als ik foto's wil maken... ik zelf. :roll: Mij idee voor de foto's was zwart-wit, in een dubbele betekenis: de foto's zelf monochroom, maar ook twee tegengestelde foto's, licht versus donker, ogen open vs ogen dicht, maar toch zo dat de foto's ook duidelijk bij elkaar horen. Of ik in mijn opzet geslaagd ben laat ik aan jullie over... ;)

Beide foto's zijn gemaakt met de Canon 7D en 17-55mm F2.8, eerste uiteraard met gebruik van flitser (430EXII) in een verder verduisterde kamer, tweede alleen met natuurlijk licht.

Hier in ieder geval het resultaat. Ik hoor heel graag jullie op- en aanmerkingen, dit is mijn eerste experiment met zwart-wit fotografie dus er zal vast en zeker nog een hoop zijn aan verbeterpunten.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik niet zo.. Vind je te donker en had graag meer contrastverschil gezien. Smaken verschillen uiteraard..
Het idee hoe je je handen op je schouders hebt past wel bij het feit dat je met gesloten ogen zit.
Let wel op gebruik van sieraden. Nu is ie storend gezien het licht wat er deels opvalt en de schaduw die erbij ontstaat.

Foto 2 vind ik prettig kijken. Goeie uitsnede. Het licht is lekker diffuus. De ketting is nu wel een mooie accessoire en tevens eye-catcher.
De wijze waarop je je armen hier hebt vind ik minder passen of ze hadden naar mijn idee meer in beeld mogen zijn.

Gr. Jeff
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Inderdaad maar goed dat smaken verschillen. Ik ga 100% voor de eerste opname. Die vind ik boeiender en spannender, ook al is hij misschien niet helemaal top. (Voor mij wel hoor)
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb bij foto 1 bewust gekozen voor het lagere contrast en donkere van de foto, deels omdat dat gewoon meer de sfeer weergaf die ik wilde weergeven, deels om een sterke tegenstelling met foto 2 te bereiken, die juist heel licht van toon is, en wat contrastrijker. Ben het er wel mee eens dat het kettinkje op foto 1 niet goed werkt. Iets om een volgende keer beter op te letten dus! Zelfde geldt voor de handen/armen op foto 2, kan me wat dat betreft wel in het commentaar vinden.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar