My first Newborn

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Een tijdje geleden had ik al oefen foto's geplaatst met een babyborn en hier is het resultaat met een "real life" baby. Het is wel heel leuk om te doen zo'n newborn maar ook wel weer spannend zo'n eerste keer. Het is gedaan met natuurlijk licht dus zonder flitsers e.d. Persoonlijk ben ik tevreden met het resultaat maar graag zou ik jullie meningen lezen.

Eduard

1

39087

2

39088

3

39086

Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Foto 1 en 2, 3 mist wat scherpte....
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Ik vind de composities erg mooi, inderdaad iets scherpte mis ik ook wel..
en ik vind het jammer dat je de kreukels in de deken nog erg goed ziet, maar dit kun je volgens mij nog wel wegpoetsen :)
Het licht komt van de linkerzijkant, waardoor je rechts van het hoofd een aardige schaduw hebt, als het licht van achter komt (van achter de fotograaf) waren ze denk ik mooier geweest.
3 vind ik het mooist..
robb193
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2013 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Foto 3 vind ik ook de mooiste, hoewel ik 1 ook best aardig vind.
Het licht vind ik ook niet verkeerd. Mij lijkt juist niet zo mooi als het van achter de fotograaf zou komen. Dan moet je oppassen dat de belichting niet erg vlak wordt. Ik kan me zelfs voorstellen dat je het licht wat schuin van voren laat komen (beetje tegenlicht). Dan met een reflectiescherm - kan van alles zijn, als het maar wit is - de schaduwzijde invullen, en dan kan dat een foto opleveren met fijne, lichte 'omlijsting' van de baby. Die daardoor ook mooi loskomt van de achtergrond. Wel moet je even het contrastverschil tussen lichte delen en schaduwzijde (vooral het gezicht) meten om te voorkomen dat het verschil te groot wordt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar