Dancebattle 5DmkII vs Fuji X100

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Afgelopen zondag ben ik samen met een paar dansers een 5D Mkii en Fuji X100 naar Amsterdam geweest. Zie hieronder het resultaat. ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie kunnen zien (zonder bij exif info te kijken) wat met de 5D of X100 gemaakt is

1.

40276

2.

40275

3.

40274

4.

40273

5.

40272

MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik zag gelijk bij de eerste foto de EXIF, dus daar kon ik niks gokken...
De rest heb ik goed geraden!
Was dit echt zichtbaar? Stomme gok? Ik weet het niet, maar klopte bij mij wel :-)

Leuke serie trouwens!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Idd, je moet dan zelf de Exif gegevens er wel even uithalen want die komen bij mij automatisch bij elke foto waar ze bij zijn ingesloten tevoorschijn en dit zal bij veel leden niet anders zijn.
Dus dit is zo niet objectief.

Mooie foto's hoor!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLONwant die komen bij mij automatisch bij elke foto waar ze bij zijn ingesloten tevoorschijn en dit zal bij veel leden niet anders zijn.
Even gauw off-topic....hoe doe je dat dan (windows pc??)
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Allereerst; erg leuke serie! Mijn complimenten :D

Aangaande het laten zien van Exif info in de browser; bij de meeste browsers kan je addons / plugins / extensies installeren. Ik gebruik meestal Firefox, hiervoor heb ik een exif addon geïnstalleerd welke de essentiële EXIF informatie laat zien als ik met mijn muis boven de foto hover. Der addon heet Exify 1.2 maar er zijn er vele meer, deze keuze is reuze ;)
Groet, Marco

Flickr
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Hi

Dank voor de reacties. Betreft de plug ins met exif wist ik ook niet, is dat makkelijk uit te zetten met een post?

Groet
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bedankt Marco voor de nuttige aanvulling !
Zal er eens naar kijken, heb nu Opanda voor IE en die moet de apart starten middels de rechtermuisknop, hooveren is veel makkelijker.

Nu weer on-topic.....
Leuke serie idd, maar ik zou echt naar de exif moeten kijken om het verschil eruit te halen.
Wat natuurlijk ook niet helpt is dat ik de foto's op een tablet zit te bekijken....
Maar waarom wil je het weten, je vergelijkt twee totaal verschillende toestellen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Dat kun je niet uitzetten met een forum post. De informatie zit in de foto, de gebruiker van de browser kiest zelf voor het zichtbaar maken van deze info.

Wat je wel had kunnen doen is de gebruikte camera EXIF informatie verwijderen uit je foto met je favoriete fotobewerkingsprogramma.

Edit: graag gedaan Roland:)
Groet, Marco

Flickr
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

@Roland

Daarom juist. Zie je als "kenner" gelijk het verschil. Zo ja, waar aan (buiten de exif info)? Vind ik altijd leuke testjes. Moet zeggen heb nog andere waarbij het moeilijker is omdat de nabewerking van de x100 en 5D redelijk apart zijn,

@marco, standaard heb ik dat aanstaan ivm posting op bijv flickr of 500px, wist niet dat er plugins waren dat je het gelijk ziet
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

55kfotografie schreefCOLON@Roland

Daarom juist. Zie je als "kenner" gelijk het verschil.
Wat mij betreft zijn zulke testjes onzin, zeker als je ook nog eens de foto's nagewerkt heb.
In de analoge tijd kon je nog wel eens zeggen wat voor rolletje men gebruikt had, een aantal merken zoals Fuji, Kodak en ilford hadden best wel specifieke kenmerken.
Als je nu twee dezelfde foto's maak met twee verschillende toestellen , bijv. Een canon en een nikon en je bewerkt niets aan de foto's zou je misschien kunnen vertellen welke foto met welke camera is gemaakt, puur omdat de ene camera bijv. wat levenderige kleuren heeft dan de ander of iets dergelijks.
Maar aan verschillende foto's kan je wat mij betreft echt niet zien met welke camera die is gemaakt.
Of je moet appels met peren gaan vergelijken, ik heb hier nog een oude Minolta compact camera liggen, volgens mij een 4 megapixel uitvoering.
De foto's die daar nu uitkomen zijn gewoon niet scherp meer, dus als ik dan met mijn 7d met goede lens erop een foto maak en dezelfde met de Minolta dan zie ik het verschil wel.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@woody111, een oude compact met een redelijk nieuwe DSLR, daar zie je wel verschil in. Maar een redelijk nieuwe APS-C met een prime lens vergelijken met een al wat op leeftijd zijnde (qua techniek) full-frame. Waarvan de X100 ook nog eens geroemd wordt om zijn beeldkwaliteit. Tja zie daar het verschil maar eens uit te halen.

Ik heb hier ook foto's gepost die gemaakt zijn met een Canon D30, een 3 megapixel DSLR, maar wel met een 85mm F1.8 erop. Dan merk je dat voor online, megapixels, het gebrek daaraan, niet het verschil maakt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat is precies wat ik al zei.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Nou moet ik zeggen met nawerken dat ik "blind" heb bewerkt. Ik heb puur naar de foto gekeken en wat ik er mee wilde doen. En je merkt vooral verschil in het dynamisch bereik.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dan nog gaat iemand anders het echt niet herkennen van deze foto's.
Als je het al zou herkennen dan zouden het echt 2 dezelfde foto's moeten zijn met dezelfde instellingen genomen en niet nabewerkt, en zelfs dan lijkt het mij stug dat iemand het zou herkennen
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Road. Sorry voor de late reactie. Ik gebruik als browser Google chrome en heb hiervoor de volgende extensie om de Exif gegevens standaard weer te geven bij foto's:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... hkoiekndck
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Karin, bedankt voor je aanvulling, ga er nú naar kijken :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar