zon onder na de oogst + UPDATE

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ben er zelf ook meer tevreden mee.
Qua bewerking durfde ik niet verder door te schieten om het niet onnatuurlijk te laten worden.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Dit soort foto's moet je gewoon in zwartwit zien denk ik :wink: .
Je update komt al wat natuurlijker over maar ik proef toch dat het dit ook nog net niet is.
Is het teveel gevraagd om nog een update (van foto 1) te plaatsen :) .

Gr. Jan
Canon materiaal
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Niet teveel gevraagd, normaal gesproken dan, heb wat drukke dagen voor de boeg, heel misschien zondag nog....
Bedankt voor jullie reacties tot zover.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn mening.... en allemaal weten we het "beter".... misschien is het wel leuk ... ook voor de discussie om het origineel te plaatsen . Kunnen we allemaal aan de slag..... Lijkt me wel leuk ook. Allemaal wel even vermelden dan wat je gedaan hebt... Leren we weer van...
(Als je wilt natuurlijk)
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Geen probleem....Ik zal morgen de RAW even klaar zetten met een linkje naar Flickr, leuk plan !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

De RAW kan ik helaas niet uploaden via Flickr, dan maar de volledige JPG daaruit
ik zou zeggen, leef je uit, plaats een update en vertel vooral wat je hebt gedaan.

hier de linkjes
JPG 1 img_6029 http://www.flickr.com/photos/road8/9574317349/" onclick="window.open(this.href);return false;

JPG 2 img_6035 http://www.flickr.com/photos/road8/9577113060/" onclick="window.open(this.href);return false;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

De RAW versie kun je misschien in je public map zetten bij dropbox? Daar kan iedereen erbij, die de link heeft tenminste, voor zolang dat het bestand er staat. Heb je er ook iets meer controle op. Ik vind de public map van dropbox echt ideaal voor dat soort acties.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Half uurtje aan gewerkt en misschien niet helemaal wat er hier van verwacht word.
Maar iedereen zijn eigen versie toch?

Het is geen topwerk, dat gaat ook niet in een half uurtje, maar het idee is wel zichtbaar.

Afbeelding

Wat heb ik gedaan?

Kleuren en contrast aangepast met curves. En dit verdeeld over een aantal layers.
Mist toegevoegd.
Klein beetje verscherpt.
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Ik kan de foto niet downloaden.... RAW in dropbox is beter denk ik...
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

helaas lukt het me niet in Dropbox om een public folder te maken, waar ik de bestanden in kan plaatsen.
Kennelijk is Dropbox daar in 2012 mee gestopt.

maar probeer deze link eens als je wil https://plus.google.com/112841040773498 ... 4GCNmLWRvL" onclick="window.open(this.href);return false;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Road8 schreefCOLONhelaas lukt het me niet in Dropbox om een public folder te maken, waar ik de bestanden in kan plaatsen.
Kennelijk is Dropbox daar in 2012 mee gestopt.
Als het goed is heb je standaard een 'Public' folder in je dropbox account.
Zo gebruik je hem:

The Public folder lets you easily share single files in your Dropbox. Any file you put in this folder gets its own Internet link that you can share with others -- even non-Dropbox users!



Step 1: Drop a file into the Public folder.



Step 2: Right-click this file, then choose Dropbox > Copy Public Link. This copies an Internet link to your file that you can paste anywhere: emails, instant messages, blogs, etc.



That's it! To share your file, just send the link to a friend.



Happy Dropboxing!

- The Dropbox Team



P.S. You can only link to actual files within your Public folder, not to folders. For help with sharing files visit http://www.dropbox.com/help/16" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad, iedereen heeft standaard een publieke directory in dropbox. Ik gebruik de mijne nog steeds.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

helaas, in mijn mappenoverzicht op de site en in de dropboxfolder op mijn schijf, geen public folder, werkt de Google+ link niet ?
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

De Google+ link werkt prima.
Maar zijn geen RAW files, dus minder opties/mogelijkheden met bewerken.
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Afbeelding

Color efex pro.... pro contrast opgeschroefd en gesloten.
Silver efex pro... voorinstellingen Full spectrum
Dan de van drie lagen die onstaan zijn de bovenste ongeveer 50% doorzichtig maken (naar smaak)
Alle lagen samen voegen. Onderste gedeelte vanaf de bomen op de achtergrond selecteren en de voorgrond verscherpen.
Lucht (selectie omkeren) de verzadiging nog een beetje teruggedraaid omdat ik nog te veel van dat blauw zag.

Alles 10 minuten werk .

Onderweg zijn allerlei instellingen mogelijk, want ik kan me ook voorstellen dat hem iets aan de harde kant vindt. Dus naar smaak aanpassen.
Ik heb voor een beetje harde plaat gekozen omdat de geposte bewerking van de ts dat in mijn ogen ook had en ik daarbij wilde blijven.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

zal na mijn vakantie verder reageren....nu té weinig tijd
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Leuk experiment..!

Maar eigenlijk geeft nog geen enkele versie weer zoals ik die voor ogen heb bij het vastgelegde tafereel.
Het is me allemaal te gekunsteld, teveel " omdat het kan".
Voor mijn beeld hoort hier rust, goud licht en romantiek bij. Of een tractor, riek of leuke boerenmeid...

Mijn kennis wat bewerking betreft is maar zeer beperkt helaas.
Zonder nu bot over te wilen komen, het blijft een leuke foto, maar ik vraag me af of het origineel wel in zich heeft wat ik voor ogen heb. En of mijn "beeld" naderhand gecreeert kan worden.
Ik ga er maar niet aanbeginnen. Hou wel het mooi plaatje voor ogen dat tussen mijn oortjes zit... Hihi
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Brakel schreefCOLONMooie foto, ben iets minder te spreken over de nabewerking.
m.i. iets over de top.
gr
Ronald
Hierin kan ik me goed vinden............
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar