Canon 7D of de Canon 5D Mark 2

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

Na een lange zoek tocht is het dan zo ver. Ik heb jullie hulp nodig om een beslissing te maken.

Ik kan het antwoord niet vinden op de volgende vragen.

Momenteel heb ik 400D als body en ben ik op zoek naar een andere body. Wel de Canon 7D of de Canon 5D Mark 2.
Op diverse sites heb ik de verschillen al bekeken en ik vind het dus erg moeilijk..

Budget is aanwezig echter wil ik eigenlijk niet veel meer uitgeven dan 1000 euro voor een body. Momenteel verwacht ik de waarde van een Canon 7D op zoon 750 euro en die van een Mark 2 op 1000 tweede hands.

Is het de verschil 250euro waard om voor de Canon 5D te gaan?

Wat wil ik er mee doen:

Sport fotografie
Natuur fotografie, wilde dieren etc.

En zo nu en dan ook er mee filmen.

Wie kan mij tips geven hierover? En welke zouden jullie kiezen.

Als je er niet mee eens bent geef dat dan ook eerlijk aan, en geef aan welke ik dan wel zal moeten kiezen.
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Sport fotografie --> 7D.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

En voor vakanties, zoals natuur en wilde dieren?

Want dat is wat ik het allerleukste vind.
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dan nog steeds de 7D, de 5D is uiteraard ook geschikt voor je vakantie plannen maar je heb dan aan 1000 euro te weinig.
Je heb dan niks meer aan je EF-s 18-55, die past niet op de 5D.
En je 70-200 is misschien al krap voor wilde dieren, dan is een crop Cam ook wel lekker.
Natuurlijk blijft die 70-200 dezelfde lengte maar het scheelt misschien wat crop werk thuis.
En als het snelle wilde dieren zijn dan helpt de 7D met zijn geavanceerde af systeem ook positief.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

EF-S objectieven zijn ongeschikt voor full-frame.
Ga je voor de 5DII dan moet de geldbuidel wat opgerekt worden.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

70-200 Lens is inmiddels verkocht.

Ik wil ook een nieuwe kitlens halen, en op den duur voor de

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM gaan.

Wordt mijn verhaal dan al beter?
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

voor mij niet, wat versta je onder, op den duur, volgende week, volgende maand, volgend jaar?
Ik zou alsnog voor de 7d gaan
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

Binnen nu en 3 jaar wil ik mijn set compleet hebben zodat ik wat jaren vooruit kan.
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Wat versta je onder sportfotografie? Dat is ook een breed begrip.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

Voetbal, Tennis, Tafeltennis.

Maar Sport is een bijzaak, het gaat primair om natuur en dieren.
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik zou je ook aanraden om voor de 7d te gaan. Snellere AF, door de cropfactor ietjes meer mm, geschikt voor EFS en EF lenzen.

Als je nu voor een 5d zou gaan, heb je geen lenzen meer die erop passen. Dan zul je dus de duurdere EF lenzen moeten aanschaffen, wat behoorlijk in de prijzen kan lopen.

Ga eerst voor de 7d, schaf langzamerhand wat EF lenzen aan die je ook nodig denkt te hebben bij jou tak van fotografie en denk er dan eens over om voor een 5d te gaan.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Sandra-V
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2013 13:30

Ik zou ook zeggen de 7 D, crop factor, afstand, snelheid, budget,
zeker gezien de te fotograferen onderwerpen die je noemt.
natuur en dieren, dieren in actie of portretten van dieren, er is verschil,
kun je altijd verder sparen in voor de toekomst, maar je hebt dan echt een dijk van een camera
:mrgreen:
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dieren normaal niet persee in actie.
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Mijn eerste antwoord zou zijn : Kies voor de 7D.
Maar als ik dan verder je vragen en reacties in je topic lees denk ik: Waarom zou je naar een andere/betere camera overstappen als je daar nog (lang) niet aan toe bent. Probeer jezelf te verbeteren en dat kan best nog met je huidige 450D.

Dan over je objectieven:
Ramon1986 schreefCOLON70-200 Lens is inmiddels verkocht.
Ik wil ook een nieuwe kitlens halen, en op den duur voor de
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM gaan.
Wordt mijn verhaal dan al beter?
In dit topic in 2011 vraag je uitgebreid advies voor een nieuwe 70-200mm. Die koop je uiteindelijk ook maar die is inmiddels weer verkocht ? In de uitrusting van elke fotograaf hoort wat mij betreft gewoon een 70-200mm te zitten.
Dan wil je ook weer een nieuwe kitlens halen ? Ben je weer helemaal terug bij af :( .
Ramon1986 schreefCOLONVoetbal, Tennis, Tafeltennis.
Maar Sport is een bijzaak, het gaat primair om natuur en dieren
Dieren is ook natuur hoor. Maar dan kunnen we ook nog een groothoek (bv 10-20mm) of een macrolens (100 of 150mm) adviseren. Of een 500mm als het om vogels zou gaan.
Kortom: weet je wel wat je wilt ?

Jan
Canon materiaal
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Shoot me if I'm wrong,

maar volgens mij heeft Ramon allang de keuze voor een 5dII gemaakt. Na elke reactie van eenieder die hem een 7D aanraadt, komt Ramon met een tegen reactie.

Ik zelf heb ook een 7D. Prachtige cam! Ook ik heb wel eens zitten twijfelen om voor een 5DII te gaan, maar vanwege ongeveer dezelfde argumenten als die hierboven staan heb ik wederom voor de cropfactor gekozen.
En dat fullframe... ik zie het een beetje als een modegrill. Ja ik WEET wat het verschil is e.d. maar het lijkt nu of ineens iedereen aan de fullframe moet en zal, terwijl we al sinds de introductie van de 300d en 10D gewoon met de cropfactor overweg hebben gekund, waarom zou dat ineens anders moeten zijn!?
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Ik ben ook begonnen met de 400d en heb wat fatsoenlijke lenzen gekocht. Uiteindelijk een 5dMK2 gekocht waar ik die lenzen ook op kon gebruiken. Nog geen dag spijt van gehad. En fullframe.. tsja.. Ik stond eens naast een fotograaf met die een fullframe had en ik had nog m'n 400d. Allebei hadden we een 24-70 en ik kon het onderwerp niet volledig in beeld krijgen. Toen vroeg ik hoe dat kon en hij zei: Dit is nou fullframe. Toen ik heb ik min of meer ook besloten dat ik ooit een fullframe moest hebben. Zo simpel gaat dat soms. :-) Met het fotograferen van landschappen vind ik het ook wel fijn zo veel mogelijk op de foto te krijgen.

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Thoon_Loque schreefCOLONEn dat fullframe... ik zie het een beetje als een modegrill. Ja ik WEET wat het verschil is e.d. maar het lijkt nu of ineens iedereen aan de fullframe moet en zal, terwijl we al sinds de introductie van de 300d en 10D gewoon met de cropfactor overweg hebben gekund, waarom zou dat ineens anders moeten zijn!?
Als de 300D een FF-sensor dacht je er nu anders over :wink:
Het is dus geen modegril, het is terug naar een standaard van de analoge camera.
Een FF-sensor was toen gewoon onbetaalbaar; ik denk dat een betaalbare 6x9cm of 6x6cm digitale camera ook niet haalbaar was (zelfs nu betaal je er enkele 10-duizenden euro's voor).

Betaalbaar grootformaat gaat er komen, net als een 16:9 verhouding en daar zijn echt wel liefhebbers voor.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ramon1986
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011 10:03
WoonplaatsCOLON Zwolle

Jumper schreefCOLONMijn eerste antwoord zou zijn : Kies voor de 7D.
Maar als ik dan verder je vragen en reacties in je topic lees denk ik: Waarom zou je naar een andere/betere camera overstappen als je daar nog (lang) niet aan toe bent. Probeer jezelf te verbeteren en dat kan best nog met je huidige 450D.

Dan over je objectieven:
Ramon1986 schreefCOLON70-200 Lens is inmiddels verkocht.
Ik wil ook een nieuwe kitlens halen, en op den duur voor de
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM gaan.
Wordt mijn verhaal dan al beter?
In dit topic in 2011 vraag je uitgebreid advies voor een nieuwe 70-200mm. Die koop je uiteindelijk ook maar die is inmiddels weer verkocht ? In de uitrusting van elke fotograaf hoort wat mij betreft gewoon een 70-200mm te zitten.
Dan wil je ook weer een nieuwe kitlens halen ? Ben je weer helemaal terug bij af :( .
Ramon1986 schreefCOLONVoetbal, Tennis, Tafeltennis.
Maar Sport is een bijzaak, het gaat primair om natuur en dieren
Dieren is ook natuur hoor. Maar dan kunnen we ook nog een groothoek (bv 10-20mm) of een macrolens (100 of 150mm) adviseren. Of een 500mm als het om vogels zou gaan.
Kortom: weet je wel wat je wilt ?

Jan
Ik snap je reactie Jan, maar ik heb geen IS in mijn lens zitten en daar had ik te veel last van. Ik kon lang na niet altijd op statief schieten, ik had veel te veel onheldere foto's

Ramon
Canon 7D | Canon EFs 18-55 mm
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik zou ook een 7D nemen in jouw geval, combineer deze met een 100-400 en je hebt een fantastische set voor dieren en wildlife.

Je zou ook de nieuwe 70D kunnen overwegen, ook een dijk van een camera
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

jon_205 schreefCOLON Ik stond eens naast een fotograaf met die een fullframe had en ik had nog m'n 400d. Allebei hadden we een 24-70 en ik kon het onderwerp niet volledig in beeld krijgen. Toen vroeg ik hoe dat kon en hij zei: Dit is nou fullframe. Toen ik heb ik min of meer ook besloten dat ik ooit een fullframe moest hebben. Zo simpel gaat dat soms. :-) Met het fotograferen van landschappen vind ik het ook wel fijn zo veel mogelijk op de foto te krijgen.

Groet, Jon.
Met een 17-55 op een crop krijg ik aan de onderkant hetzelfde in beeld als jij met een 24-70 op een full frame
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar