Dierenpark Emmen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Arnold1984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 16:59
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Een beetje schamen... Maak een profiel aan en voorgesteld maar plaats geen foto's.. Toch maar doen: zonder kritiek zal ik niet beter worden.

Ongeveer halverwege augustus een nieuwe lens aangeschaft 70-300mm L.. Geweldige lens trouwens maar nog wel wennen aan het gewicht vergeleken met mijn 55-250mm.
De volgende stap is toch meer aandacht besteden aan Photoshop..

Natuurlijk even uittesten en aangezien het Dierenpark Emmen maar een half uurtje rijden is, daar mijn lens even kunnen uitproberen:

01:
Afbeelding

02:
Afbeelding

03:
Afbeelding

04:
Afbeelding
Foto's waar je oud op staat moet je bewaren. Daarmee kan je over 10 jaar bewijzen dat je niks veranderd bent.
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Ik vind het mooie en scherpe foto's! De eerste vind ik 't leukst :D
Misschien de laatste foto een iets lager standpunt voor een wat interessanter achtergrond, maar das smaak! ;)
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Met de scherpte van de foto's is over het algemeen niks mis. Maar het harde licht is in een aantal gevallen toch wel een spelbreker.
Foto 1 had in potentie de beste uit je reeks kunnen zijn, alleen is het jammer van het zand en de keiharde schaduw. De herhaling die overigens perfect imiteert is wel goed vastgelegd!

Misschien een keer terug gaan bij wat minder harde zon... het is een prachtig park!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
panax
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 18:37
CONTACTCOLON

die stokstaartjes zijn heel leuk!!!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi hoor!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Mooie reeks hoor...
maar.... ik vind #1 echt super leuk...de compo en de herhaling in de achtergrond, echt goed gezien, toppie, hoewel het wel lijkt alsof je niet zuinig bent geweest met het verscherpen?, maar goed, misschien heb ik het mis en komt het door de lichtval en dat je ze zo close hebt genomen...

Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Arnold1984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 16:59
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

@jichem: Ja Emmen is een mooi dierenpark. Ik had zelf ook de gehele dag problemen/last met de zon. Bijv. de bavianenverblijf/heuvel waren allemaal niet goed of een deel was niet goed genoeg. Veel moeite met de grijze/witte haren.
Het zand baalde ik achteraf ook flink van.. Ik dacht dat het nog zou meevallen.. Volgende keer beter..

Afbeelding

@natuurfreak: Volgens mij heb ik deze bijna niet aangepast maar ik heb wel een vriend op bezoek gehad die wel iets wist om de donkere vlek rond het oog wat lichter te maken. Ik denk dat een combinatie is van te scherp en te licht.
Foto's waar je oud op staat moet je bewaren. Daarmee kan je over 10 jaar bewijzen dat je niks veranderd bent.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

De bavianen heuvel in emmen is altijd lastig met een beetje licht weer. Door de bomen is er veel verschil.
Heb je ook nog in de vlindertuin foto's gemaakt?
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Arnold1984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 16:59
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Nee de vlindertuin heb ik laten zitten, was al laat op middag en ik had het eigenlijk wel gezien.
Ik heb me wel voorgenomen de volgende keer wel mee te pakken :D. Vanuit Hoogeveen is dit prima te doen.. Ik denk erover na om volgend jaar gewoon een jaarabo te nemen. Kan ik vaker kortere periodes heengaan en ook concentreren op bepaalde dieren. Zo duur is het eigenlijk ook niet..

@iedereen: Erg bedankt voor jullie kritiek.
Foto's waar je oud op staat moet je bewaren. Daarmee kan je over 10 jaar bewijzen dat je niks veranderd bent.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik heb mij zelf ook getrakteerd op een abbo en maak er vaak ook slechts een uurtje gebruik van.
Een abbo is geloof ik ongeveer 2.5 dagkaartje, dus 3 keer heen is het voordeliger.

De vlindertuin is eigenlijk alleen doordeweeks in de ochtend en laat op de middag de moeite waard ivm de drukte
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie serie en ik heb geen last van het harde licht. Mooie composities ook. Alleen de foto's van de vogels vind ik minder geslaagd vanwege het standpunt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Nicole30

nr 1 en 3 vind ik super!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Je zet een leuke serie neer, foto 1 en 2 vind ik erg mooi gedaan.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar