Paarden op een weiland

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Arnold1984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 16:59
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Onlangs en vanmiddag even weer rondgelopen. Altijd leuk om dieren te fotograferen.
De 3e foto is van de vorige keer.

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding
Foto's waar je oud op staat moet je bewaren. Daarmee kan je over 10 jaar bewijzen dat je niks veranderd bent.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De eerste is direct ook de beste. Mooi scherp.
Misschien dat een portret-uitsnede hem nog wat sterker maakt.

Op de 2e trekt het hek en alles daarachter teveel aandacht.
Meer tele of groter diafragma misschien bij een volgende keer.
Of er een krappe panorama van maken, afgesneden net onder de hogere grasrand.

Bij 3 is de kleur niet echt lekker. En de mast vraagt wel heel veel aandacht.
Eventueel hier juist eventueel een vierkante uitsnede proberen door het dak van de woning.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik ga helemaal mee met de comments van Frank,
1 is een hele mooie plaat
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

2 staat scheef en is aan de onderkant zo krap afgesneden dat de hoef rechts voor gedeeltelijk buiten het beeld valt. Nu staat de hoef rechtsvoor wel in het gras zodat je dat niet ziet, maar iemand die met andere ogen naar een paard kijkt ( paardegekken) zullen denkbeeldig ook de wegvallende delen zien.

Overigens vind ik foto 2 wel het meeste aanspreken. Foto 1 is er een van 13 in een dozijn, zeker mooi maar elk paarden blaadje staat er vol mee. Foto 3 is als paarde foto al niet bijzonder en dan leg je ook nog eens de nadruk op die lelijke mast.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Als je dieren wilt fotograferen moet je goed bedenken wát je wilt fotograferen. Alleen het dier vastleggen gaat je niet die foto geven die je zoekt, denk ik. Bij mij in elk geval niet. Je zoekt een bepaalde houding, een soort gevoel achter het plaatje. En daar moet je op wachten. Je eerste foto vind ik leuk. Er is contact met het paard, het ziet je en vraagt zich af wie je bent en wat je doet. Dat maakt het ook een goeie foto. De twee andere zijn gewoon foto's van paarden, en daar staan ook nog een heleboel andere dingen op. Datgene dat je wilt laten zien moet ook automatisch de meeste aandacht krijgen.
Hou dat in je achterhoofd en je foto's zullen waarschijnlijk beter worden..... Ik voel me net mijn oma maar ik denk wel dat het zo werkt.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicole30

idd eerste is absoluut de mooiste
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Ik vind de eerste ook het mooist; ware het niet dat ik de uitsnijding niet prettig vind. Ik had hem of haar iets meer ruimte aan de rechterkant gegeven, denk dat het dan nog sprekender is! En de tip van oma Madelief vind ik ook een goede, moet ik ook vaker bij nadenken!
Gebruikers-avatar
Arnold1984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 16:59
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Bedankt voor jullie reacties..

Bij de 2e foto heb ik onderaan een stuk weggesneden omdat (een deel van) het hek vooraan teveel aandacht trok. Ik had nog even de foto wat rustiger moeten bekijken want nu trekt mijn aandacht ook naar het hek op de achtergrond. Het afwisselen met groot/klein diafragma moet ik wat vaker doen als de gelegenheid zich voordoet, in dit geval liepen ze zo rustig dat het makkelijk kon.

De 3e foto zie ik het ook, daarnaast lijkt door van bovenaf naar beneden te scrollen de hoogspanningsmast nog meer aanwezig te zijn. Vanaf welk punt zouden jullie deze afsnijden? (De mast eraf is duidelijk :D)

4: (deze was ook van de vorige keer)
Afbeelding
Foto's waar je oud op staat moet je bewaren. Daarmee kan je over 10 jaar bewijzen dat je niks veranderd bent.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar