24uurs 2CV race op Francorchamps, 19 en 20 oktober.

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Het duurt nog even, maar 19 en 20 oktober is op het circuit van Spa-Francorchamps een 24 uurs race. Met Citroen 2CV's oftewel Eendjes. :) Tevens is er ook een meeting van 2CV's in alle vormen en maten.

Heeft iemand tijd en zin om een van de dagen naar Francorchamps te gaan? Toegang gratis. Meer info hier: http://www.24h2cv.be/01accueilnl.htm
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hmmm, klinkt wel grappig. Ik houd em even in 't achterhoofd.
Hoe kom je hier zo bij? Ben je zelf een 2CV liefhebber?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Niet echt een 2CV liefhebber. Mijn opa had er vroeger een. Het zijn wel grappige auto's.
Ik was op zoek naar een race om panning te proberen. Ik woon zelf vlakbij Venray, maar daar wordt weinig geracet. Ik wil niet gelimiteerd zijn aan een zitplaats of tribune EN niet al te duur EN redelijk dichtbij. Ik wist dat op Francorchamps regelmatig amateurwedstrijden zijn. Ik heb een keer puur toevallig een amateur race gezien met Porche's en daarna Alfa Romeo's.
Daarom ben ik op internet gaan zoeken en vond deze race. Volgens mij zijn er op Assen of Nurburgring ofzo ook regelmatig amateurraces die je gratis of goedkoop kan bezichtigen. En niet alleen met auto's. Francorchamps heeft ook een fietsrace, LeMans heeft een 24uur skeelerrace bijvoorbeeld (heb ik zelf ooit aan meegedaan!).
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Zojuist een mailtje gestuurd naar de organisator van dit evenement. Op de website van de 24 uur race staat 26, 27 en 28 oktober maar op de kalender van het circuit staat 19 en 20 oktober.

Wordt vervolgd, maar het duurt nog even voordat het zover is.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hehehe, lekker is dat! :mrgreen: :oops:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Jep, weer op z'n Belgisch geregeld.

Ik wacht het mailtje van de organisator af. :roll:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Nicole30

aaaaa wat lief... eendjes :P
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De eendjes waarmee geraced wordt, zijn geen "lieve" eendjes meer. Verlaagd, stuggere vering, gestroomlijnd (voor zover dat mogelijk is), BMW motorblok er in.
Het blijft wel een grappig gezicht en zoals ik begrepen heb, is het geen serieuze race. Meer een meeting met extra's.
Op youtube staan verschillende filmpjes van de afgelopen jaren. Hier is er eentje van.

https:/youtube.com/watch?v=9Zh1T4vwACM

...maar dan moet ik wel weten wanneer het nou eigenlijk is. :(
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

op Assen ook regelmatig amateurraces die je gratis of goedkoop kan bezichtigen.
Ook de motor trainings dagen kun je gewoon bezoeken. Mits je op de tribunes en of taluuten blijft.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Ook het Eurocircuit Valkenswaard is toch niet zo ver van Venray af?
in ieder geval veel dichterbij dan Spa.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik heb net op de website van Circuit Assen en Eurocircuit Valkenswaard gekeken, maar ik zie in de agenda's geen amateurraces staan. Wel slipcursussen e.d.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

steven l schreefCOLONIk heb net op de website van Circuit Assen en Eurocircuit Valkenswaard gekeken, maar ik zie in de agenda's geen amateurraces staan. Wel slipcursussen e.d.
Kijk je ook op de zelf rijden kalender?
Daar staan nog genoeg evenementen op.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Tja... maar etmaat races kom je niet zo vaak tegen, da's wel bijzonder geloof ik.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar