Glow 2013

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Van 9 t/m 16 november vormt de openbare ruimte van Eindhoven-centrum het decor en podium van GLOW. Kunstenaars en designers uit binnen- en buitenland laten lichtkunst- en designtoepassingen zien, die tot stand zijn gekomen door het gebruik van nieuwe mediatechnologieën zoals computers, sensoren, animaties, maar ook door meer bekende projectietechnieken.

http://www.gloweindhoven.nl/website/glo ... ction=home


Ik ga hier waarschijnlijk meerdere dagen naartoe, maar heb nog geen planning voor die week. Nu kan ik een datum prikken om, met andere forumleden naar Eindhoven te gaan. Omdat dit event over meerdere dagen is, wil ik het volgende voorstellen:
Ik stel voor om iedereen iedere avond de gelegenheid te geven om samen op pad te gaan. Op dit topic kan je aangeven op welke avond je wilt meelopen. Het begint iedere avond om 18:30u. Laten we afspreken om 19.00u op het stationsplein (Glow project 7). Voor logistieke redenen uiterlijk voor 17.00u diezelfde avond hier op dit topic posten. Misschien een omschrijving van jezelf of eventueel telefoonnummers uitwisselen zodat je elkaar niet mis loopt.
Mocht een andere tijd of plaats je beter uitkomen, kan je dit uiteraard hier ook aangeven. Uitgangspunt is iedere avond om 19.00u op het stationsplein.

Dit topic is eigenlijk een try-out voor misschien meerdere korte termijn uitstapjes. Ik ben benieuwd hoe snel we hier op het EOS forum kunnen schakelen en regelen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Leuk initiatief.
Ik wil er graag naartoe, maar zal dat pas op de dag zelf beslissen, mede afhankelijk van het weer (en allerlei andere storingsfactoren 8) ).
Dan kan ik altijd nog kijken of anderen die dag ook gaan.

Gr Anita
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dat is precies mijn bedoeling met dit topic. Op het laatste moment kunnen beslissen. :D
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Wafies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013 11:57
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuk initiatief! hangt een beetje van mijn werk af, eerste weekend word sowieso lastig, be dan wel in de binnenstad met de camera, maar dan om vanaf vrijdag t/m maandag de carnavalsactiviteiten te fotograferen. maw, ik houd het in de gaten:)
»»» Canon EOS 450D EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM EF 50mm f/1.4 Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM(defect) Speedlite 580EXII 2xSpeedlite 430EX ST-E2 «««
Gebruikers-avatar
hoekie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 09:03
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik ben van plan om zondag 10 november te gaan (weersvoorspellingen zijn redelijk goed). Door de week is voor mij geen optie.
Ik kom met de auto, parkeer op P+R Meerhoven en neem dan de bus naar het station (Parkeren 3,-, + 0,50 voor een busretourtje)
Canon EOS 80D en toebehoren
Blog: http://hhoekstra.wordpress.com
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

We gaan als alles goed gaat op woensdag 13 november. Het is nog even afstemmen met elkaar.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Hoe was het gisteren, Hoekie? Mooie foto's kunnen maken? Ik heb gehoord dat "de draak" indrukwekkend is.

Ik ga zelf morgen 12 november. Ik zal zorgen dat ik om 7 uur bij Glow project 7 ben. Volgens de weersverwachtingen zal het gaan regenen. (Geeft wel een extra dimensie aan het geheel) Mocht het echt onbegonnen werk zijn, ga ik niet. Als iemand morgen gaat, kan je een pb-tje sturen voor eventueel 06-nummers uit te wisselen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
hoekie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 09:03
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Glow was mooi. De projecten waren vaak prachtig, maar de vele "dode" stukken ertussen zijn jammer.
Het maken van mooie fotos viel mij toch wel tegen. Veel projecten hebben namelijk beweging.
Het PSV-stadion kan je voor het maken van fotos wel overslaan. Lang wachten voor een showtje van nog geen 10 minuten en fotografisch niet interessant.
De draak is erg mooi gemaakt, (wel veel beweging) maar helaas werden we op afstand gehouden aan de zijkant (staan bomen en lantaarnpalen in de weg). Enkele brutalen gingen echter wel het "verboden" gebied in. Misschien dat het door de week minder streng is.
De drukte viel wel mee, alleen niet als je met de meute uit het PSV-stadion mee loopt ;-)
Mijn mooiste projecten vond ik: De villa's, het Hooghuis, de Draak, de Catharinakerk en het Schaduwspel.
Mijn foto's komen vandaag nog staan online op mijn blogpagina.
Canon EOS 80D en toebehoren
Blog: http://hhoekstra.wordpress.com
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

steven l schreefCOLON... Mooie foto's kunnen maken? Ik heb gehoord dat "de draak" indrukwekkend is.
de draak is inderdaad voor mij ook het indrukwekkendst... maar ook het stuk erna tot het station vond ik mooi m.n. de gekleurde villa's
eens dat je het stadion over kunt slaan...als je pech hebt zoals wij ben je een uur kwijt... dat is het niet waard...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Fantastisch genoten gisteren. En uitstekend droog weer.

We zijn overigens tegen de stroom in gelopen. Best een aparte ervaring. Vooral toen het PSV stadion leeg liep......
Ook van de draak, waar ik gewoon in het "verboden gebied" heb gestaan om foto's te maken, erg genoten.
Was wel moeilijk foto's maken.
Op sommige plaatsen toch een statief gebruikt. K'had een Gabriel karretje meegenomen :-)
Op andere plaatsen was het echt onmogelijk, wat een massa mensen.

PSV stadion show was leuk, meer ook niet. 7 minuten show in ruil voor ruim 30 minuten wachten.

Vanavond maar eens aan de slag met het ontwikkelen van een paar honderd, veelal uit de hand geschoten, foto's. Ben benieuwd wat het is geworden.

Ga in ieder geval volgend weekend terug om Strijp S te bekijken.
Laatst gewijzigd door 1 op Geelduikbootje, in totaal 11 keer gewijzigd.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

@hoekie, heb je foto's op je blog even bekeken, erg mooi gedaan !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
NielsK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2012 17:58
WoonplaatsCOLON Reuver (Limburg)

Ben ook aan denken om nog te gaan het is nog tot zaterdag,
alleen het weer is niet zo prachtig op moment.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Het weer voor vanavond is droog maar bewolkt. Misschien een beetje miezerregen.
Ik ga vanavond met Rianne L en dochtertje. Mocht er nog iemand mee willen, dan hoor ik het wel.

Waarschijnlijk ga ik morgen weer, maar dat zien we dan wel.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

steven l schreefCOLONHet weer voor vanavond is droog maar bewolkt. Misschien een beetje miezerregen.
Ik ga vanavond met Rianne L en dochtertje. Mocht er nog iemand mee willen, dan hoor ik het wel.
Waarschijnlijk ga ik morgen weer, maar dat zien we dan wel.
Dan kom ik je misschien vanavond wel tegen, (naast een paar 100 meer mensen)
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ga vanavond weer. Om 7 uur ben ik bij object 7 (pendules), bij het station. Ik ben diegene met een canon EOS. :lol: (1100D. donkerblauw/gele doorwerkjas, petje)
Gisteren was het niet zo druk, misschien door de slechte weersverwachtingen.

Misschien tot straks!
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Zo man lief is weer onderweg naar Glow. Ik ben benieuwd waar hij mee thuis komt.
Groetjes Rianne.
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik hoop met foto's :D
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
Rianne l
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 10:26
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik hoop het ook hahaha
Groetjes Rianne.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar