Fotomaatje/hulpje omg.Eindhoven

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Hallo,

Ben op zoek naar een fotomaat in omg.Eindhoven.
Of naar iemand die ik mee mag assisteren met partypics/bruiloft reportage's om zelf ervaring op te bouwen.

Iemand tips of ideeen hoe ik beetje in dat circuit terrecht kom?Heb al diverse clubeigenaren in Stratumse eind gesproken,Echter zijn ze niet bepaald happig omdat ze al iemand hebben.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zonder te willen (ver)oordelen

Partypics heb ik niet echt kijk op.
Maar men zal ongetwijfeld kwaliteit willen hebben/zien. De beelden zijn toch een stuk reclame.
Of niet natuurlijk.
Heb je al goede resultaten om mensen te overtuigen? Zien is vaak geloven.
Informeer anders eens ergens waar de drempel /eisen minder hoog zijn. Een jeugdsoos of zo?

En voor bruiloften is toch echt wel meer dan basiskennis en basismateriaal vereist.
Zeker met de huidige stijl met veel beperkte scherptediepte etc.
Een dag als een bruiloft mooi en goed vastleggen vergt een hele verantwoording, concentratie en kennis van zaken.
Iemand meenemen is zeldzaam en dan vaak ook alleen als men denkt dat het niet veel aandacht vraagt en er een bepaalde mate van kwaliteit behaalt kan worden.

Los daarvan heeft de fotograaf waarschijnlijk heel veel tijd, energie en geld gestoken om te leren en om te komen waar hij staat. En is het zijn vak waar hij zijn boterham mee verdient.
Die zijn meestal echt niet happig om zomaar een hobby fotograaf op sleeptouw te nemen.
Die mogelijk na een tijdje ook nog (zwart of grijs) zijn eigen concurrent gaat worden.
Dus zo raar is dat niet.

Maar uitzonderingen bevestigen de regel, dus blijven proberen zou ik zeggen.
Wil je er echt mee aan de slag, er zijn uitstekende workshops, zowel voor flitstechnieken als voor bruilofsfotografie. Ja, dat kost (soms) veel geld. Of dat het je waard is moet je zelf beslissen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Bedank Frank voor je heldere uitleg.

Ik heb alle cafe houders die ik gesproken heb,aangeboden om zonder vergoeding foto's te schieten.
Je kan tenslotte moeilijk een vergoeding vragen zonder al te veel kennis.
Resultaten heb ik nog niet omdat ik gewoonweg niet in die omgeving kan komen.
Een jeugdsoos is een goed idee!



Kwa bruiloften ben ik niet van plan om zelfstandig heel de dag af te leggen.Ga zoals jij zegt heel de verantwoording niet aan mijn met kennis.
Mijn insteek is meer om een dag mee te lopen.Hoef echt niet opgeleid worden tot een Prof bruiloftsfotograaf.
Snap natuurlijk dat ze veel geld en tijd ingestoken hebben om te komen waar ze nu zijn.
Had niet gekeken vanuit de kant die jij kijkt.Ook al ben ik totaal niet van plan om me ooit aan te bieden als een reportagefotograaf.

Flitstechniek cursus staat inderdaad voor binnenkort gepland.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar