Flitscursus omgeving Eindhoven (Eersel) 8december

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Zet het hier neer omdat het in Eindhoven KAN gegeven worden,Mocht het verkeerd zijn en niet kunnen mijn excuses.

Hierbij:

Ik heb Ytos gecontacteerd voor een flitscursus EN met een vraag of het ook in Eindhoven gegeven kan worden in plaats van Beverwijk.

Dit is een optie ALS er minimaal 5 aanmeldingen zijn.

Datum lijkt mij niet zo moeilijk als we een ruime tijd vooruit plannen?

Dus mocht er interesse in zijn kan je je naam hier neerzetten en een voorkeur datum?

Mochten we niet aan 5 aanmeldingen kunnen komen,Wellicht een idee om samen te rijden?
Laatst gewijzigd door 1 op psycho-tr, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik wil heeel graag.. (als dit over strobist/Speelight gaat althans) zelf woon ik wel ik Maastricht.. als nog iemand vanuit deze hoek komt (en het is op een Maandag (dan kan ik sowieso) dan meld ik me bij deze aan..
als het op een andere dag dan een Maandag valt dan moet ik nog even kijken of ik iets kan regelen op m'n werk en kijken of ik iets geregeld krijg met vervoer.. :)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

dat is mooi!

İk heb ytos een verzoek gedaan om hier te reageren.

Om wat aanvullende info.
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik zeg nog geen 'Ja', maar houd dit even heel goed in de gate... ;)
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
sterrenstelsel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2011 06:37

Ik wil wel komen kun je wat meer info geven over de inhoud van de cursus.

MVG Rob
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Onder voorbehoud van tijdstip heb ik ook wel trek in zon flitstraining...
Heb website van Ytos al eens bekeken, maar b'wijk id me te ver ...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Ik hou dit ook in de gaten, maar ik mis nog teveel informatie om iets zinnigs te kunnen zeggen.
- Datum, tijd, kosten.
Via Maastricht rijden: zou geen probleem zijn Michel.
Altijd top als iemand dit soort initiatieven toont !!!

Gr Anita
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Zoals ik al zei: We moeten even wachten tot Ytos reageert.Je kan meer lezen op zijn website,Verwacht zelfde voorwaarden buiten de lokatie om.

http://www.ytos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Daar ben ik dan... ;)

Het betreft de minicursus fotograferen met een reportageflitser. Inhoud van de cursus inclusief link naar brochure staat op deze pagina op m'n site. Uitgangspunt is het fotograferen met (Speedlite)flitsers op de camera in verschillende standen (Tv, Av, P en M), waarbij verschillende omstandigheden worden besproken en waar mogelijk geoefend. Uiteraard komen termen als TTL, High Speed Sync, en Tweede Gordijn etc. aan de orde.

Sinds kort gebruik ik zelf (niet TTL) tranceivers en heb ik ervaring met strobist. Dit is nog niet verwerkt in de reader die bij de cursus hoort, maar wordt zeker wel besproken.

Doel is begrijpen hoe camera en flitser in basis met elkaar communiceren en wat voor invloed verschillende instellingen hebben, zodat je in de meeste situaties zodanig uit de voeten kunt, dat je de flitser gebruikt zonder dat je direct ziet dat er geflitst is.

Mogelijkheden qua data zijn zaterdag, zondag of eventueel de (kerst)vakantie. In principe wordt er zo'n drie uur uitgetrokken voor de cursus; de ervaring leert dat het soms wat uitloopt. Dat heeft ook te maken met het aantal deelnemers en het aantal vragen dat gesteld wordt. Er is geen model bij de cursus aanwezig, maar deelnemers poseren afwisselend voor elkaar als de verschillende onderdelen geoefend worden. Ikzelf zal soms ook voor de camera staan ;)

De prijs van de cursus bedraagt €65,= per persoon. Dat is inclusief reader en btw. Normaalgesproken vindt de cursus bij mij plaats en kan ik direct aangeven dat het ook inclusief onbeperkt koffie/thee/fris en versnaperingen is. Dat zal in dit geval afhankelijk zijn van de locatie. Als het mogelijk is om een zaaltje of lokaal te huren in een buurthuis of -centrum, is dat meestal verreweg de goedkoopste optie. Het minimum aantal van vijf deelnemers is daar ook op gebaseerd. Er geldt voor mij een maximum van acht deelnemers, omdat ik graag persoonlijke aandacht geef.

Ik hoop dat bovenstaande voldoende is voor nu. Mochten er nog vragen zijn, stel ze dan in dit topic. Dan zal ik ze waar mogelijk beantwoorden.
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Voor mij helaas ook te ver, maar had me erg interessant geleken!
Als er nog een keer zoiets voorbij komt en dan iets meer in de buurt dan ben ik erbij ;)
Anoniem 3

Ik houd me ook aanbevolen, al zal mijn oude 430EX misschien niet in het geweld van modernere flitsers mee komen, maar samen met mijn antieke Metz 402 met triggersetje, wordt het weer een leuke combi, die ik graag beter zou willen kennen.

Als alternatieve locatie zou ik iets in Waalwijk kunnen regelen...
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik weet alles van studiolicht (nouja.. veel :) ) maar (te) weinig van reportageflitserlicht en dus wil ik ook wel een keer meedoen.

Kan desgewenst bij mij in de studio bij Eersel.
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Nog even en de cursus kan 2x geboden worden qua deelnemers hier in het 'zuiden'
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Mooi dat het al begint te rollen!

Romy:Vanwaar moet je komen dan?

Telescoop:zie PB

Ton Canon:Zeer interessante voorstel wat mij betreft,Ik wil zelf zo niet waar we terrecht kunnen.

Thoon_loque:Beter toch :mrgreen: ,Ik vind dat er weinig in het zuiden gebeurt kwa cursus voor een betaalbare bedrag.
Anoniem 3

Ton Canon schreefCOLONIk weet alles van studiolicht (nouja.. veel :) ) maar (te) weinig van reportageflitserlicht en dus wil ik ook wel een keer meedoen.

Kan desgewenst bij mij in de studio bij Eersel.
Ha Ton..
Ben ik voor.
Prima locatie bij jou. Gezellig. 3 uur kan zonder catering, eventueel met een zelfmeegebracht broodje of zo.
Misschien dat onze 'Verlichte Geest' ook nog meedoet, als hij dit leest.
Ik denk dat er een hoop geflitst kan gaan worden.

Prik maar enkele data.
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

@psycho-tr

Ik woon in Twente (Bentelo).
20 minuutjes vanaf Enschede ;)
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ooh, eitje, is op de fiets goed te doen :D

Grapje, is idd een eind uit de richting.
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLONIk houd me ook aanbevolen, al zal mijn oude 430EX misschien niet in het geweld van modernere flitsers mee komen...
De 430 doet het prima hoor. Daar kun je prima mee meekomen. Tweede flitser is dan weer leuk als je wat strobistachtigs wil doen.
Ton Canon schreefCOLONKan desgewenst bij mij in de studio bij Eersel.
Denk dat ik die wel weet te vinden... Wellicht dan toch met een model. Leuk om aan te sturen ;)
Telescoop schreefCOLONMisschien dat onze 'Verlichte Geest' ook nog meedoet, als hij dit leest.
Wie? Verlichte geest? Tell me more!!!
Telescoop schreefCOLONPrik maar enkele data.
Laten we dat aan TS overlaten, als hij het ook ziet zitten om naar Eersel te komen. Is vanaf Eindhoven natuurlijk een stukkie van niks. Ik wacht (een beetje) af.
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Als Ton Canon zijn studio beschikbaar wilt stellen, vind ik het goed.

Nou ik trap af:

23/24 November
30 November/1 December

Misschien is dit te kort gepland,Maar goed je hebt een datum.Mijn voorkeur is Zaterdag/zondag.

Wellicht een idee dat Ytos zelf neerzet welke datums hij beschikbaar is.

Een cursus zonder Meester lijkt me ook niks :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Wafies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013 11:57
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Goed initiatief, houd het ook ff in de gaten, alleen alle 2de weekenden die nu genoemd zijn red ik niet..
»»» Canon EOS 450D EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM EF 50mm f/1.4 Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM(defect) Speedlite 580EXII 2xSpeedlite 430EX ST-E2 «««
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar