koude ochtend + update

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
redfox416
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2012 21:21
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

Maandag ochtend had ik het geluk dat ik niet zo heel vroeg moest beginnen met werken.
Daarom nog even de malpie op gegaan, waar de nachtvorst zijn sporen had achtergelaten.
De ochtend was behoorlijk mistig en koud.
Hierbij wat resultaten, ik hoop dat ze smaken!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, verbeterpunten en opmerkingen hoor ik graag
Laatst gewijzigd door 1 op redfox416, in totaal 13 keer gewijzigd.
Canon EOS 600D, canon 50mm 1.8, tamron 90mm 2.8, tamron 17-50 2.8, tamron 70-300
JG-fotografie
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Mooi!
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Zeker geen onaardige reeks!

Bij de eerste twee heb je prachtig ochtendlicht te pakken. Verder prima in orde maar ik vind ze persoonlijk wel een beetje saai en mis een duidelijk aandachtspunt. De bomen kunnen zeker als zodanig dienen maar ook dan nog lijk ik iets meer beklijvends te missen.

Foto #3 daar heb ik wel bedenkingen bij. Rechts voegt je niets toe aan je foto en dit element is vooral storend maar ook het merendeel van de druppels is niet scherp. Dit is voornamelijk een kwestie van je standpunt. Heb je ook een foto gemaakt waarbij je ongeveer evenwijdig aan dit web een foto maakt? Dan vallen meer druppels binnen het scherptediepte en dat vind ik doorgaans aantrekkelijker.

Alle bovenstaande stellingen puur persoonlijk and just my 2 cents.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
redfox416
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2012 21:21
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

Ik heb geen foto van ander standpunt gemaakt. Ik vind zelf beperkte scherpte wel mooi. Maar snap wel wat je bedoelt, volgende keer zeker meer standpunten proberen.

Bedankt voor je reactie!
Canon EOS 600D, canon 50mm 1.8, tamron 90mm 2.8, tamron 17-50 2.8, tamron 70-300
JG-fotografie
Gebruikers-avatar
suns
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2013 23:08
WoonplaatsCOLON Brielle

Ik vind de 'laagjes'' en kleuren van 2 erg mooi. Bij 3 zou ik de stam weg croppen volgens mij is het dan een mooie plaat.
M.vr.gr.,
Suns
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind ook de kleuren en de nevel van de eerste twee foto's mooi, maar naar mijn idee zou het boeiender kunnen zijn met wat meer voorgrond voor diepte, of juist minder achtergrond waardoor je een duidelijker onderwerp krijgt. Ik kan zo niet direct uitleggen hoe dat dan precies zou moeten, het is meer een gevoel.
Je spinnenweb vind ik heel mooi, en ik vind juist het snelle verloop van scherp naar onscherp aantrekkelijk. Maar de rechterkant zou ik er, net als mijn voorgangers, afhalen...

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
redfox416
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2012 21:21
WoonplaatsCOLON Valkenswaard
CONTACTCOLON

na de reacties heb ik het storende deel er af gehaald.

Afbeelding
Canon EOS 600D, canon 50mm 1.8, tamron 90mm 2.8, tamron 17-50 2.8, tamron 70-300
JG-fotografie
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind hem zo erg mooi! Doordat er nu geen punt meer te zien is waaraan het web vast zit krijgt het iets abstracts, ik kijk er met plezier naar.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Dit vind ik zeker beter! Maar mijn standpunt blijft dat het niet in focus zijnde gedeelte - ten tijde van fotograferen - in het uiteindelijke resultaat de focus krijgt. Als dat je bedoeling was dan is de foto zeker geslaagd.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar