Photoshop CC iets goedkoper

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zag net een post van Scott Kelby langskomen op facebook:
KILLER DEAL ALERT: For just a few days Adobe is letting EVERYBODY in on Photoshop/Lightroom $9.99 per month Creative Cloud deal (even if you never owned PS, or you're a student, or have the Creative Suite, or whatever).

Here's the details over on Terry White's blog http://terrywhite.com/photoshop-photogr ... ackfriday/" onclick="window.open(this.href);return false;
--- but you'd better get this quick before it's gone, gone, gone!
Dus als je geen oudere versie van Adobe hebt, maar toch wilt genieten van CC tegen 12,- per maand, grijp je kans.. Je krijgt dan de CC voor fotografen, wat dus PS en LR inhoud
Anoniem 4

Hier de link naar de Nederlandse aankondiging. Let wel op: inschrijven voor 2 december 2013.
https://creative.adobe.com/plans/offer/ ... &locale=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Aanvullend: wellicht zelfs een apart topic/nieuwsbericht waard!
http://blogs.adobe.com/jkost/2013/11/ph ... ogram.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

12,99 in euro voor nl. ... versus 8,97 euro als je in dollars in de VS zou kunnen kopen ... dat kan tellen als verschil.

8,97 euro, dat is de 9,99 $ + 21 % btw = 12,0879 dollar aan de huidige wisselkoers wordt dat dan 8,97 euro.

Tja ...
Anoniem 4

Tja, plus een retourtje VS, maakt dan .....
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

En niet te vergeten dat Adobe het product in dollars niet "mag" verkopen als download of dienst over de grens waarschijnlijk...
Het is een maandbedrag toch?
En bij het retourtje VS... denk aan invoerrechten/kosten :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Er is geen sprake van import, fakturatie gaat immers via het Ierse filiaal van Adobe en dat is nog altijd europa. Daarom ook dat er 23 % btw in de prijs zit.

Dus jullie vinden het normaal dat Adobe gewoon 9,99 als cijfer aanhoudt en er voor amerika dollar bijzet en voor europa euro voor hetzelfde produkt en dezelfde service ???

De enige logica die erachter zit is commercieel en dus kassa kassa voor Adobe.

Dat zou tof zijn als de olieprijs gelijk zou zijn in dollar als in euro ... ' t zou wat zijn voor de prijzen aan onze pomp. Gelukkig maar kopen we olie aan dollarprijs en betalen die omgerekend aan euro volgens de normale wisselkoers.

Blijft natuurlijk dat 12,29 euro per maand, vast gedurende tenminste 12 maanden, een redelijk bedrag blijft voor wat wordt aangeboden. Maar 8,99 euro was veel beter geweest voor ons en dan zou Adobe hetzelfde ontvangen als in de VS. Nu worden we gewoon ruim 3 euro per maand opgelicht.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Amberes schreefCOLONDat zou tof zijn als de olieprijs gelijk zou zijn in dollar als in euro ... ' t zou wat zijn voor de prijzen aan onze pomp. Gelukkig maar kopen we olie aan dollarprijs en betalen die omgerekend aan euro volgens de normale wisselkoers.
Je geeft zelf al precies het goede voorbeeld! Er is geen enkele logische reden te geven waarom iets in Nederland even duur zou moeten zijn als in de USA. Als je ooit in de USA was weet je hoeveel een liter aan de pomp daar kost. Dat is aanzienlijk minder dan hier in Nederland.
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Ga ook maar voor de Cloud versie.
Deed altijd mee aan lightroom en elements upgrades en dat spaar ik dus nu uit.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

De enige logica die erachter zit is commercieel en dus kassa kassa voor Adobe.
Welkom in the real world. :wink:

Denk je, dat een bedrijf van de wind leeft...!? Ik als fotograaf, kan in ieder geval niet van de wind leven. Dat een bedrijf winst maakt, vind ik niet erg. Dat is gewoon heel normaal; niets geks aan. Een bedrijf moet ook bestaansrecht hebben, en dat is door omzet > winst.

Bovendien, zijn veel dingen in Amerika een stuk goedkoper dan hier. Wat dat betreft, is de Nederlandse overheid een grote afzetter in de negatieve zin des woords.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Niemand hoeft van de wind te leven.

Stel dat we terug in de tijd van de frank en de gulden waren, voor een dienst vraag ik dan 9,99 frank, zou het dan normaal zijn dat ik aan de nederlander 9,99 gulden zou vragen voor dezelfde dienst ?

En dat is precies wat Adobe nu wel doet.

Zou ik aan die nederlander zeggen : ' tja, ik kan niet van de wind leven en er is niets geks aan mijn prijsstelling : 9,99 frank of 9,99 gulden dat is toch hetzelfde en veel komt door jullie nederlandse inhalige overheid ? '
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Tsja je kunt je maar ergens druk over maken.
De hamvraag is volgens mij in deze of je het je geld waard vind en of dat nu 9,99 yen is of 9,99 engelse pond of 25,99 euro dat maakt dan niet uit.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 4

We kunnen ons druk blijven maken over de prijsverschillen in de diverse markten die leveranciers onderscheiden, maar dat heeft weinig zin. Dat is al jaren zo en zal altijd wel zo blijven. Canon en de andere grote spelers doen niet anders.
De enige vraag die je je moet stellen is of je het bedrag dat Adobe hier (in onze markt) vraagt, waard vindt voor PS en LR.
Zo ja: doen. Zo nee: niet doen. Adobe ligt er niet wakker van en wij ook niet, want het is een individuele afweging.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk dat Adobe er wel wakker van ligt :wink:
Na zo'n flop met de CC-gegevens zou elke firma massagemiddelen inzetten om het verloren vertrouwen te herstellen.

De prijsstelling is inclusief de kosten van de vestiging in Ierland (waar de vennootschapsbelasting laag is) en de vertalingen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BartW.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 01:57
WoonplaatsCOLON VOORBURG

Ik overweeg ook een abonnement te nemen. Beschik ik dan over twee complete programma's? Na een jaar is het nog niet bekend of de prijs zo blijft maar hoop dan wel dat het wordt gecontinueerd. Zijn onder ons al met ervaring over de programma's in deze (prijs) samenstelling, in dit geval zou ik dat graag willen weten.

BartW.
5D MkIII+Grip | PS G1X | 5D MkII+Grip | 50D+Grip |EF 28-300mm. F/3.5-5.6 L IS USM | EF 24-70mm. F2.8 L USM | 70-200mm. F4 L USM | EF-S 17- 85mm. 1:4-5.6 IS USM | 2x 580EX II | TC-80N3| Manfrotto 190CXPRO4 + 324RC2]



Zoekt en gij zult vinden!
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

BartW. schreefCOLON Na een jaar is het nog niet bekend of de prijs zo blijft maar hoop dan wel dat het wordt gecontinueerd.
Verlenging 

Na de eerste 12 maanden wordt je contract automatisch verlengd op basis van de huidige prijs van de aanbieding.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dat is (als ik het goed gelezen heb) de huidige prijs met mogelijk een inflatiecorrectie.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat is wat ik ook ergens op de site van Adobe gelezen heb (nu niet direct een link voorhanden..). Deze prijs is in principe de vaste prijs, en ook na een jaar wordt het niet verhoogd zeg maar.. Maar als ze zeggen dat het altijd deze prijs blijft, dan zouden mensen over 50 jaar nog steeds deze prijs claimen en kunnen ze er geen inflatiecorrecties etc op toepassen. Maar in principe is dit dus de prijs die je hier gewoon voor blijft betalen.

En je krijgt dan inderdaad 2 producten, Photoshop en Lightroom voor die prijs. En zodra er een update is krijg je die ook gelijk. En beide programma's zijn gewoon helemaal compleet, het is geen uitgeklede versie van PS ofzo wat je krijgt. Het is puur een voortzetting van het oude CS6, met nieuwe functionaliteiten
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Laatste dag voor deze aanbieding, deze cloud versie is overeigens voor 1 softwear die dus maar op 1 desktop toe gepast kan worden.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nee hoor, je kan hem op 2 plekken tegelijk installeren... Ik draai hem zelf op zowel mijn mac als op mijn windows pc nu
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar