Peak Design CapturePRO v2?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hallo!

In mijn zoektocht naar een fijne schouderdraagriem voor mijn 5D liep ik een beetje tegen het probleem aan dat zo'n schouderriem niet zo handig is in combinatie met een rugzak. Nu stuitte ik tijdens het zoeken op de CapturePRO v2 van Peak Design.
Deze camerahouder bestaat uit een klem die je aan je riem of rugzak kunt klemmen. Met een bijgeleverde mounting plate onder je camera klik je vervolgens je camera in de houder. Dit lijkt mij een verrekte handig systeem.
Zijn er toevallig forumleden die al ervaring hebben met dit systeem? Dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaring hiermee!

Groet!
Dward

https://peakdesignltd.com/capture/" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ik weet toevallig dat forumlid Willow (William) er één heeft.
Zag hem 2 x bij een EOS uitje in de dierentuin en het zag er verdraaid handig uit.
Misschien kan je hem een PB sturen : http://www.eosdigitaal.nl/forum/memberl ... ile&u=1088" onclick="window.open(this.href);return false;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mijn ervaringen met andere dan door jou genoemd hulpmiddel:
Rugzak + strap = comfortabel draaggemak, voor een paar euro.
Rugzak + cotton carrier = nog beter draaggemak, voor 140 euro.

Wat ik wil zeggen is dat er best alternatieven zijn.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

ik heb de versie 1, bevalt heel goed. Heb 'm vastgezet op de schouderband van mijn fotorugtas. zit stevig en veilig, zit een vergrendeling op zodat hij niet zo maar eraf kan vallen. Heb 'm nog niet geprobeerd op een broekriem, maar denk dat dat ook wel goed zit. Voordeel t.o.v een draagriem is dat hij niet zo rondbungelt rond de heupen. Heb ook een polsbandje van PeakDesign, voel iets veiliger als je de camera in handen heb. Er is een koppelplaat die compatibel is met de manfrotto statiefkop snelkoppeling.
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

@ Willo: draagt het ook fijn met wat zwaardere lens op de camera? Bijvoorbeeld een 70-200 f/2.8?

@ Geelduikbootje: Jou ervaring is dus dat een schouder strap in combi met een rugzak wel prettig werkt? Ik kan het zelf niet beoordelen maar ik dacht het geen ideale combinatie zou zijn i.v.m. de brede schouderband van de rugzak die op dezelfde plaats op je schouder zitten als een strap. Nu kan je natuurlijk je schouderstrap omhangen en dan je rugzak omdoen maar dan zit de padding van de strap dus onder de schouderband van je rugzak. Of dat nu zo comfortabel is... Als je de schouderstrap pas om doet nadat je de rugzak hebt omgehangen heb je dat probleem niet maar zit je wel te klooien om de strap onder je rugzak door te krijgen. Misschien kan je e.e. toelichten?
Overigens keek ik naar de Carry Speed CS Pro of FS Pro.
Zit je camera wel een beetje vast in zo'n Cotton Carrier? Ik zie wel dat ze een veiligheidsriempje gebruiken.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Hoi Dward,

Eerst rugzak en dan strap. Daarmee is je strap "vrij" te bewegen.
Ik loop dikwijls meerdere uren met bovenstaande combi zonder enig probleem, irritatie of zo.

Cotton carrier gebruik ik als de 70-200 op de body zit. Puur en optimaal draaggemak. Zeker bij lange wandelingen in terrein waarbij ook klimmen/dalen aan de orde is.
Je "schuift" de combi in een gleuf en draait deze dan een kwartslag. Daarmee vergrendel je de combi aan de carrier. De lens is dan naar beneden gericht. Je kunt er zelfs mee joggen, mountainbiken etc. Rotsvast vergrendeld.
Het veiligheidsriempje is voor de zekerheid. Als je een toestel uit je handen laat vallen :-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

+1 voor Geelduikbootje, hier ook eerst rugzak en dan Q strap
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Hoi Dward,

Heb zelf niet zo'n zware lens als de 70-200 2.8, maar de 300 f4 kom denk ik wel in de buurt. Die kan ik goed aan de rugzak met de capturepro dragen, je hebt toch iets meer comfort door de brede gevoerde schouderband van de rugtas, ervan uit gaan dat je een goede stevige fotorugtas hebt.
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar