Sieraden "zwevend" fotograferen?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Lott13
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2013 09:03

Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn (kralen) webshop graag inspiratie sieraden gaan fotograferen. Nu loop ik er tegenaan dat ik, vaak meerdere, armbanden op elkaar leg en op de foto zet. Het resultaat vind ik niet mooi en nu zie ik wel eens foto's van sieraden die lijken te zweven met een bepaalde weerspiegeling. Weet iemand misschien wat voor accessoires hiervoor gebruikt worden? Onderstaand een link van een voorbeeldfoto die ik erg mooi vind.

http://www.myntjuwelier.nl/product/armb ... pRnGcT3GPc

Alvast bedankt!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

zonder enig verstand van productfotografie, denk ik dat het gaat om een melkwitte plexiglas plaat die eronder ligt.
de armband zou je met een visdraad kunnen ophangen en het draadje later weer wegshoppen ?
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Met een (plexi)glas plaat eronder kan je dit soort spiegelingen inderdaad doen. Of dat hier ook gedaan is weet ik uiteraard niet.. Echter kan je het in nabewerken ook voor elkaar krijgen, kwestie van object spiegelen en de transparancy wat terugschroeven. Even heel kort door de bocht gezegd dan... er zijn op internet wel redelijk wat tutorials te vinden hoe je dat voor elkaar kan krijgen, ik heb het zelf ook nog nooit gedaan namelijk ;)
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik denk dat deze foto's in Photoshop zijn nabewerkt. Het is veel eenvoudiger om iets schaduwloos te fotograferen en er een masker overheen te zetten dat je voor het spiegeleffect kunt gebruiken, dan elke object exact op dezelfde manier en met dezelfde spiegeling op de foto te zetten.

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar