Wat is het beste ophangsystemen voor twee achtergrond rollen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

Ik ben geïnteresseerd naar wat meer informatie over ophangsystemen voor twee achtergrond rollen. Mijn belangrijkste eis is dat het degelijk moet zijn en dat het systemen makkelijk is op/af te bouwen. Een snelle zoekresultaat levert de volgende twee resultaten op:

Linkstar Achtergrond Systeem BSK-2P + 2 Papier Achtergronden
Falcon Eyes SPK-2 Ophangsysteem + 1 rol wit + 1 rol zwart (296813)

Heeft iemand ervaring met één of beide systemen, en kan aangeven welke waarom het beste is, of ... weet iemand een beter ophangsysteem voor twee achtergrond rollen.

Alle andere tips hieromtrent zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Het beste kun je even gaan kijken bij FotoFlits in Wormerveer, maandag tot vrijdag open. Of je neemt contact op met bv Arend Handelsonderneming. Deze kunnen je vertellen wat voor jou het beste systeem is. Maar ga dan ook voor degelijk en niet voor een goedkoop rammelsetje.
Succes met de keuze.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

goede vraag!
ik heb zelf ook 2 falcon eyes statieven staan voor lampen/flitsers op te zetten..
speciaal gekozen voor deze zodat ik later nog een achtergrond systeem eraan overhoud..
nu moet ik alleen nog steeds kijken welke spullen ik nog moet kopen.. :mgreen:

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Waarom zou je een mobiel achtergrondsysteem willen hebben waar je twee rollen aan kunt hangen?

Wij hebben in de studio een systeem aan de muur voor drie rollen. Leuk systeem. We gebruiken het zelden :D
Persoonlijk vind ik dat het aan de verkeerde kant van de studio hangt, maar daar zijn we het op de zaak wel over eens. Dit moet in de toekomst nog veranderen. Dan kunnen we verder naar achteren.

Het liefst schiet ik schuin in de studio. De dubbele deuren naar de gang kunnen dan open en daardoor kan ik zelf op de gang gaan staan/zitten. Mijn foto's hebben naast het kader altijd erg veel ruimte nodig voor lampen en stellages met doeken/reflectieschermen.

Maar om op je vraag terug te komen, de rol die je niet gebruikt kun je toch aan de kant leggen?
Een rol papier is best een gewicht. Als je dat op drie meter hoogte hangt, dan moet je best degelijke statieven hebben, maar als je er twee op die hoogte hangt, dan moeten de statieven nog stabieler zijn. Maakt het alleen maar duurder. Of het is goedkoper en daardoor ook kwalitatief minder en instabieler. Je moet er niet aan denken wat er allemaal mis kan gaan als het omvalt toch?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar