Welke CF- adapter voor Canon EOS 10D en of Eos 30D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Krommenek
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2013 14:59

Beste allemaal.

Gezien de CF cards lastiger te krijgen zijn en ik nog een paar SD memory cards heb, ben ik op zoek naar een FC adapter zodat ik ook deze SD cards in een EOS 10D of EOS 30D kan stoppen?

Bestaan deze adapters wel en welke moet je hebben? Er is , zover ik weet, verschil tussen de FC type I en FC type I.
De CF I is 3,3 mm dik en de FC-type II is 5 mm dik. Welke elke passen in de EOS 10 D en welke in de EOS 30D?

Als deze bestaan kan iemand merk en type geven en of waar ze te koop zijn. En als Nederlander: quanta kosta ongeveer :)

Groetjes,
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Welkom op het forum.

Hoezo zijn CF kaartje moeilijk verkrijgbaar. Bij de eerste de beste fotografie webstore is het moeilijk kiezen tussen de diverse kaartjes.
Ik neem aan dat de CF card uit je 10D ook in je 30D past. Deze is 3,5 mm dik.
Er zijn SD naar CF adapters te koop. Hou er rekening mee dat dit geen snelheidswonders zijn. Ik zou voor de prijs van een adapter dan ook liever naar een nieuwe CF kaart kijken.
http://www.cameranu.nl/nl/geheugen-en-o ... 324_260494" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Bij de Mediamarkt en Saturn zijn ze nog gewoon te koop, bij de Handy Man, heb je een 4Gb CF.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Tja, voor die keuze heb ik ook ooit gestaan (350D), heb toen inderdaad de eventuele kosten van zo'n adapter in een 8 GB cf kaart geïnvesteerd. Samen met de kaartjes die ik al had kon ik prima uit de voeten. Je zou nu ook eens bij dx.com kunnen kijken, daar staan ze vanaf €10,-
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Krommenek schreefCOLON Gezien de CF cards lastiger te krijgen zijn
Volgens mij valt dat best mee hoor.. De nieuwe camera's in het hogere segment worden nog steeds met CF uitgerust namelijk (5DIII, 7D, 1Dx), dus elke zichzelf respecterende fotozaak zal deze kaartjes toch nog wel aanhouden lijkt me ;)

Neemt niet weg dat je dan nog steeds met een voorraad SD kaarten thuis zit die je misschien ook nog wilt gebruiken.. Nu weet ik niet wat voor capaciteit die hebben, maar het is natuurlijk de vraag of de investering van een adapter opweegt tegen de grootte van die sd-cards
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

Ik heb juist weer op interngeheugen.com twee transcent CF kaarten gekocht, goedkoop en prima kwaliteit
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

En mocht je toch een CF kaart kopen, dan hoeft het geen snelheidsmonster te zijn om snel foto's naar de kaart weg te schrijven. Een ultra kaart van Sandisk is vlot zat, de extreme kaart van hun is in de camera niets sneller (heb ik geklokt :lol: ). Wellicht schrijven ze wel sneller weg van de kaart naar de computer, maar daar merk ik eerlijk gezegd het verschil niet tussen.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar