Welk geheugen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Wat is de maximumsnelheid waarmee de 7D wegschrijft naar de geheugenkaart. Zit er vanuit de camera een beperking op, of is de beperking de schrijfsnelheid van de kaart?
Een Lexar CF PRO 800X UDMA 7 schrijft met 120mb/s en een 1000X zelfs met 150mb/s maar gaat mij camera dit halen?
Als mijn camera de buffer leegt met maximaal 60mb/s is het namelijk onzin deze kaarten aan te schaffen lijkt me. Of is het mogelijk dat canon door een update de overschrijfsnelheid in de toekomst kan verhogen?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zie:
http://robgalbraith.com/camera_wb_multi ... 6007-10294" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

ik gebruik de extreme ( 400X ) van Trancend in de 7D, dat werkt super
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Nee, dat gaat je camera niet halen. De camera is geïntroduceerd op 1 september 2009, dat is meer dan vier jaar geleden - no way dat een 7D gebruik kan maken van de snelste kaarten die nu op de markt zijn. Een update zal kunnen, maar het is dan wel een hardware update. Het zou mij overigens niet verbazen als nieuwere exemplaren van de 7D snellere hardware hebben dan de eerste modellen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

addy101 schreefCOLONNee, dat gaat je camera niet halen. De camera is geïntroduceerd op 1 september 2009, dat is meer dan vier jaar geleden - no way dat een 7D gebruik kan maken van de snelste kaarten die nu op de markt zijn. Een update zal kunnen, maar het is dan wel een hardware update. Het zou mij overigens niet verbazen als nieuwere exemplaren van de 7D snellere hardware hebben dan de eerste modellen.
Addy, het heeft wel degelijk zin om een snellere kaart in de 7D te gebruiken, omdat je daarmee bij een burst meer foto's weg kunt schrijven naar de kaart voor de buffer vol zit.
Kijk maar eens heel goed naar de link van Boels069 met de tabel van Rob Galbraith hierboven.

Ik heb dan ook bewust een 1000X CF kaart gekocht voor in mijn 7D.
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Thuispapa schreefCOLON
addy101 schreefCOLONNee, dat gaat je camera niet halen. De camera is geïntroduceerd op 1 september 2009, dat is meer dan vier jaar geleden - no way dat een 7D gebruik kan maken van de snelste kaarten die nu op de markt zijn. Een update zal kunnen, maar het is dan wel een hardware update. Het zou mij overigens niet verbazen als nieuwere exemplaren van de 7D snellere hardware hebben dan de eerste modellen.
Addy, het heeft wel degelijk zin om een snellere kaart in de 7D te gebruiken, omdat je daarmee bij een burst meer foto's weg kunt schrijven naar de kaart voor de buffer vol zit.
Kijk maar eens heel goed naar de link van Boels069 met de tabel van Rob Galbraith hierboven.

Ik heb dan ook bewust een 1000X CF kaart gekocht voor in mijn 7D.
En hoeveel RAW kun je nu in 1 burst schieten? Want als deze kaart de 150mb/s haalt dan zou dat betekenen dat hij een snelheid heeft van 6 foto's per seconde. Als je er van uitgaat dat je 8 foto's per seconde maakt met een buffer van 25 en er 6 worden weggeschreven per seconde dan zou je een reeks van 12 seconden (96 foto's) met deze nieuwe kaarten moeten kunnen halen.
Spiegel1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2013 01:05

Er is 2 keer een verbetering van de opslag (dankzij een beter algoritme) in burstmode geweest, in firmware versie 1.2.5 zo als in de test en in versie 2 (helaas nog niet getest).

Het verschil tijdens het schieten in burstmode is niet zo groot. Koop de snelste kaart die je kunt veroorloven, praktisch voldoet 400x prima.

De meeste tijdwinst is te behalen bij het downloaden van je filmpjes en fotoreeksen, bij voorkeur met een USB 3 CF reader.
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

De snelheid van het downloaden maakt me niet zoveel uit daar heb ik wel geduld voor. Het gaat mij voornamelijk om het schrijven van de camera en vanuit de buffer naar het geheugen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar