Grote Sluitertijd van bijv 30min

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
WolfjeS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 01:30

Ik heb een canon 70d, maar ik kan maar niet vinden hoe ik een sluitertijd van bijv wel 30 minuten of zelfs langer kan instellen. Waar kan ik dat ergens doen?
rene.w
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2010 20:13

Je kan op je camera Een sluiter van 30 sec das het maximum,je kan op je camera op stand bulb zetten en dan met je vinger een half uur de ontspanknop vasthouden,of met een draadontspanner en dan instellen op een 30 minuten of meer (dat van vinger 30 minuten is natuurlijk gekkenwerk)
Laatst gewijzigd door 1 op rene.w, in totaal 1 keer gewijzigd.
[Canon 5D Mark III ][Sigma 50mm f1.4 EX DG HSM] [Canon EF 70-300mm F/4-5.6 L IS USM [Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM is] [Canon Speedlite 600 EX-RT] [Canon ST-E3 RT]
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Idd op de Bulb stand, gebruik hiervoor altijd een draadontspanner (of draadloos), zo'n dingen heb je al vanaf 15 euro. Met een vinger is eigenlijk geen optie omdat je dan vrijwel altijd bewegingsonscherpte krijgt.
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
WolfjeS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 01:30

Als ik een draadontspanner gebruik kan ik de tijd instellen zegt Rene. Nu heb ik nog nooit met een draadontspanner gewerkt, moet je die dan ook ingedrukt houden of geef je aan 30min en je gaat gewoon weg en na 30min sluit hij vanzelf?
Ik heb wifi geprobeerd, maar dan moet je het ontspanknopje op het beeldscherm ingedrukt houden en zit je dus meer dan 30 min zo.
Toch wel raar dat je met zo'n mooie camera niet gewoon zelf die sluitertijd kan inzetten. Vroeger had ik een camera die zette ik gewoon de halve nacht neer en open zonder moeilijk doen ;-)
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

De goedkopere draadontspanners hebben geen timer functie, echter kan je de ontspanknop meestal wel vastzetten.
Dan kan je dus wat jij wilt, camera op bulk, ontspanknop op draadontspanner indrukken, vastzetten en de volgende dag weer los maken.
Ruud.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik heb zelf twee van die dingen. Een hele eenvoudige (zoiets). Deze kun je vast zetten en moet je na een half uur ook weer los halen.

En ik heb deze. Die is weliswaar in te stellen, alleen nog steeds niet op 30 min. Dus ook die moet je aan en uit zetten. Dat kan alleen wel op afstand ;-)
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Magic Lantern?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Camera op bulb, draadloze remote er aan,remote instellen op bulb, 1 x indrukken.
30 minuten wachten en danweer 1 x indrukken om de sluiter dicht te laten gaan.
Easy.
Met deze kan dat in elk geval
http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/in ... uct_id=768" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is dus geen timer maar een gewone draadloze remote.

Waar wiil je die lange opnametijden voor gaan gebruiken trouwens
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
WolfjeS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 01:30

Super bedankt voor alle tips. Ik heb een wifi verbinding en dan via je mobiel met eos remote kun je de camera bedienen. Ik zal eens kijken of je daar die sluiterknop dan niet vast kan zetten. Anders ga ik toch zo'n ding kopen. Ik heb zulke lange sluitertijden nidig om bijv sterren te fotograferen en dan het draaien van de aarde vastleggen. Als je hem heel lang laat ooenstaan kun je prachtige opnames krijgen
Anoniem 3

Dat kun je ook bereiken door om de xx seconden een foto te maken en die samen te voegen.
Ik ben bang dat je sensor bij 30 minuten wel heel heftig gaat protesteren door het geven van rode punten.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

WolfjeS schreefCOLONIk heb zulke lange sluitertijden nidig om bijv sterren te fotograferen en dan het draaien van de aarde vastleggen. Als je hem heel lang laat ooenstaan kun je prachtige opnames krijgen
nou, voor zogenaamde startrails zou ik mijn toestel geen 30 minuten laten openstaan.
daar heb je hele andere, vele betere technieken voor. Lees je eerst even in voordat je er aan begint. Het is onwijs leuk om te doen, maar dan wel meteen goed :lol:

kijk hier eens, voor wat leesvoer:
deel 1: http://www.nandoonline.com/?page_id=2149" onclick="window.open(this.href);return false;

deel 2 :http://www.nandoonline.com/?page_id=2660

hoop dat je er wat mee kan

zoek op het forum maar eens naar startrail, krijg je ook wat leuke resultaten en info.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
WolfjeS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 01:30

Oke thanx wat een tips ik ga me inlezen. Zeg Geeft hij rode puntjes of gaat de sensor kapot als je dat zou doen? Of komt er allemaal vuil in?
WolfjeS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 01:30

Super goeie links. Thankx
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

nee, je sensor gaat niet kapot en er komt geen vuil op. Maar de kans op een mooi eindresultaat is gewoon beter als je allemaal losse foto's neemt en die met behulp van bijvoorbeeld het gratis programma Startrails 'stackt', dus op elkaar legt, om er uiteindelijk 1 opname van te maken.
je kan dat programma hier vinden : http://www.startrails.de/html/software.html" onclick="window.open(this.href);return false;
succes ! en laat de foto's maar komen :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
WolfjeS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 01:30

Geweldig wat een support. Yoepie wat een nieuwe dingen leer ik in korte tijd. Hartstikke bedankt en ik hoop dat ik een keer wat moois kan laten zien! Thankx
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar