Welke flister?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anne-Marieke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2014 13:46

Wie kan mij helpen aan een goede flitser voor de 450D?
Ik wil er graag mooie foto's mee kunnen maken buiten in New York.
Ben niet thuis in de flisters, heb tot nu toe nooit een losse flitser gehad.
Dan hoeft het ook geen uitgebreide professionele flitser te zijn, maar makkelijk in het gebruik en niet met al te veel poespas.
Ben benieuwd wat jullie advies is
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

het maakt nogal wat uit, wat je met een flitser wilt gaan doen. Hoe hoger het richtgetal, hoe krachtiger de flitser.
lees je eerst even in zou ik zeggen, dit is een goede start (wel engelstalig, hopelijk geen probleem) http://speedlights.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan gaan voor een goedkope Canon, de 270, de 320 of de wat duurdere 430EX of 430EX II of een van de andere (wat bekende) merken zoals Metz, Nissin, Yongnuo, Triopo.
de prijs is vaak gebaseerd op de mogelijkheden, hoe meer instellingen je kan maken, hoe duurder hij wordt.
De 430 modellen worden tweedehands flink aangeboden voor schappelijke prijzen, rond de 120/130 euro.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Anne-Marieke schreefCOLONIk wil er graag mooie foto's mee kunnen maken buiten in New York.
Tja, daar zijn veel dingen om te fotograferen: wil je de lichtreclames in het donker vastleggen? Hoge gebouwen aan de schaduwkant? Een hotdog kraam in de volle zon?

Nogal wat situaties die je heel verschillend kunt flitsen (of niet flitsen), wat wil je eigenlijk fotograferen in New York waarbij je een flits wilt gebruiken?
wernerfotografie

Zonder al te veel poespas en makkelijk in gebruik en goed kunnen flitsen. Misschien ligt het aan mij maar goed flitsen is moeilijk hoor haha. Ik zelf heb wel een 430 EX II flitser en werkt naar behoren. Merk wel dat ik met mijn 5d2 liever de Iso omhoog gooi dan flits maar dat komt denk ik meer door mijn eigen onzekerheid :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar