Beamer in de woonkamer

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik heb deze week mijn beamer tijdelijk in de woonkamer geplaatst en aangesloten aan het UPC kastje. Aan de andere kant van de woonkamer heb ik een groot wit vel papier op de muur geplakt als scherm. Niet de ideale situatie, maar het werkt. Deze opstelling bevalt zo goed, dat we er over denken om dit permanent te maken. De gewone televisie willen we wel behouden omdat de zo'n groot beeldscherm niet altijd nodig is.

Nu is mijn vraag: volgens mij is het beste beeldresultaat met een scherm. Is er muurverf die hiervoor gebruikt kan worden?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Er bestaat speciale verf voor :

Hier een voorbeeld
http://www.projectieschermen.net/N_fram ... _20-1.html

En een ander forum met een voorbeeld:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89145.0

Zelfde form maar dan wat voors en tegens van verf vs doek
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=40240.0

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de info. Ik heb op het ht-forum begrepen dat de meesten voor doek kiezen. Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Dat wilt zeggen, wanneer ik voor de juiste verf zou kiezen. Ik heb op het ht-forum meerdere topics bekeken en zowel doek als verf heeft z'n voor en nadelen.
Ik denk dat ik voor een gewone witte verf kies op een gladde muur. Een probleem waar ik zelf nog niet aan gedacht had is de reflectie van een professioneel scherm of verfmuur op een wit plafond. Nu is de rand van het beeld zo'n 2cm vanaf het plafond. Het licht bounced van het beeld tegen het plafond. Nu niet storend, maar bij feller reflectielicht waarschijnlijk wel. Voor het perfecte beeld, zou ik het plafond niet reflecterend moeten maken, oftewel mat zwart. Net als de muren.
De home theatre is een leuke hobby, maar om het goed te doen zou ik kiezen voor een speciale bioscoop-kamer. Geluidsdicht, lichtdicht, goede installatie enz. enz. Maar zover wil ik het niet doorvoeren. Het moet wel leuk blijven. :wink:
Binnenkort ga ik kijken hoe ik de beamer semi-permanent kan installeren. Op een schapje aan de muur. Niet vast omdat ik zo af en toe de beamer op een andere locatie wil gebruiken. Als backup voor de fotoclub of wanneer vrienden of familie een presentatie willen geven.

Nogmaals bedankt voor de info, Rijk.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mijn zoon heeft de beamer aan het plafond hangen; plafond is gewoon wit spuitwerk.

Hij heeft gewoon een oprolbaar scherm; gemonteerd aan t plafond bij de muur tegenover de beamer (achteraf spijt dat we geen electrische hebben gekocht); als je overdag film wilt kijken moet je wel n goede verduistering hebben anders ziet het er niet uit; als t donker is is het beeld super!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar