Nieuwe 70-200 2.8 uitgeprobeerd (dierenboerderij)

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik naar een dierenboerderij geweest om mijn nieuwe aanwinst uit te testen.

Met o.a. deze foto's kwam ik thuis. Ik ben zelf zeer tevreden met dit objectief. Foto's zijn allemaal flink gecropt omdat ik toch nog wat mm miste (kleinigheidje).

Ok genoeg gepraat hier zijn de foto's.

1.

42758

2.

42759

3.

42760

4.

42761

5.

42762

6.

42763

7.

42764

8.

42765

"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Van die lens ga je geen spijt krijgen. Lekker scherpe foto's.
Vind vooral nummer 5 erg goed gelukt. Scherp, kleurrijk en mooi standpunt.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Brell

Zeker mooi lens, mijn zoon gebruikt hem ook.
Plaatjes 5 en 7 vind ik het mooist.
DazzlingBlack
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2009 22:06
WoonplaatsCOLON Swifterbant
CONTACTCOLON

Mooie platen, ik ga ook voor nummer 5!
Ik denk er ook over om deze lens te kopen, dus mijn vraag is: heb je hem met of zonder IS?
EOS 7DmII | EF 24-105 f/4L IS USM | EF 70-200 f/2,8L IS USM
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Wow, dat is nog eens een prima test zeg.

Foto's zijn wel allemaal heel centraal, wellicht wat spelen met je cropverhoudingen...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties, test is zeker geslaagd!!!!

@ DazzlingBlack:
Ik heb de versie zonder IS aangeschaft. Mijn reden hiervoor is de aanschafprijs en dat ik in lastige situaties altijd nog een monopod bij me heb.
Wat niet wil zeggen dat ik de 70-200 F2.8 IS II niet aan zou schaffen als ik het geld had hoor :lol: :lol:
Wat ook nog mee heeft gespeeld is dat ik van een aantal mensen op forums en in real life te horen heb gekregen dat de non IS iets scherper zou zijn dan de oudere IS versie 1.
En dat je toch een hoge sluitertijd moet hebben om de actie te bevriezen, hier gaat IS ook niet bij helpen.

Als je het geld er voor over hebt lekker voor de IS II versie gaan. Maar ik geloof dat je van geen een 70-200 objectief van Canon spijt gaat krijgen.

Tot op heden nog geen spijt van dit objectief.

Groeten Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
margosubnel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013 08:45

Nr 7 de mooiste! heerlijk die lens. Ik maak er sportfoto's mee en ben er erg tevreden over!
DazzlingBlack
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2009 22:06
WoonplaatsCOLON Swifterbant
CONTACTCOLON

Ik vind nr 7 net iets te weinig ruimte boven de pluimpjes hebben..

@ fotopapa: de keuze zou dan gaan om de 2,8 zonder IS of de versie 2 met IS, maar dat is inderdaad wel een héél groot verschil in prijs en aangezien niemand die lens weg doet, is hij 2e hands bijna niet te krijgen... Maar de versie 2 zou ook nog voordeel geven bij snelle sluitertijden. en dat is waarmee ik het meeste werk... Maar dat is dus ook waarbij het verschil met de non-IS het kleinste is (denk ik)... aarzel, aarzel...
EOS 7DmII | EF 24-105 f/4L IS USM | EF 70-200 f/2,8L IS USM
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

DazzlingBlack schreefCOLONIk vind nr 7 net iets te weinig ruimte boven de pluimpjes hebben..

@ fotopapa: de keuze zou dan gaan om de 2,8 zonder IS of de versie 2 met IS, maar dat is inderdaad wel een héél groot verschil in prijs en aangezien niemand die lens weg doet, is hij 2e hands bijna niet te krijgen... Maar de versie 2 zou ook nog voordeel geven bij snelle sluitertijden. en dat is waarmee ik het meeste werk... Maar dat is dus ook waarbij het verschil met de non-IS het kleinste is (denk ik)... aarzel, aarzel...
De voornaamste redenen die ik aan kan geven om de versie 2 met IS te kopen zouden zijn betere beeldkwaliteit en IS. Wat betreft sluitertijd tja F2.8 is F2.8 dat gaat echt niet veranderen.
Enige wat kan helpen om snellere sluitertijden te halen dat is of je iso omhoog (en dan een stop overbelichten om ruis tegen te gaan). Of misschien een snelle prime aanschaffen als F2.8 niet snel genoeg is voor je.

En ik kan me voorstellen dat in sommige situaties waar niet veel beweging is de IS zeer zeker kan helpen. Alleen voor bv sport fotografie sta je vaak vast op je statief en dan heb je niet zo veel aan je IS. Bij sommige lenzen moet je deze zelfs uit zetten. Bij de 70-200 zou ik het niet weten.
Als de IS versie 1 scherper zou zijn dan de non-IS dan had ik hier voor gegaan.

En voor jou de vraag wat mis je nou echt aan je 70-200 F4. Is het lichtsterkte of is het de IS. Als je nu geen IS mist dan lijkt mij de keuze makkelijk.

Het is een iets langer verhaal geworden dan verwacht, ik hoop dat je er iets mee kunt.

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
DazzlingBlack
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2009 22:06
WoonplaatsCOLON Swifterbant
CONTACTCOLON

Ik mis bij mijn F4 vooral licht, maar ik ben denk ik ook niet altijd even stabiel (ik fotografeer altijd uit de hand), dus dan zou IS wat zijn.
Dank je voor je uitleg, kan ik wel wat mee! Ik ga nog eens even kritisch naar mijn foto's kijken :-)
EOS 7DmII | EF 24-105 f/4L IS USM | EF 70-200 f/2,8L IS USM
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie test van je objectief. Foto 5 is de moeite van het bekijken meer dan waard ondanks dat het beestje wel erg centraal staat. De scherpte, schoonheid en kleurenpracht van dit diertje maken dat ruimschoots goed.
Veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

fotopapa schreefCOLON En ik kan me voorstellen dat in sommige situaties waar niet veel beweging is de IS zeer zeker kan helpen. Alleen voor bv sport fotografie sta je vaak vast op je statief en dan heb je niet zo veel aan je IS. Bij sommige lenzen moet je deze zelfs uit zetten. Bij de 70-200 zou ik het niet weten.
Er wordt heel vaak vergeten dat er 2 types IS zijn. Type 1 en type 2. Type 1 probeert elke vorm van beweging te compenseren, dus zowel horizontaal als verticaal. Type 2 heeft alleen de verticale compensatie. En type 2 is dus heel erg bruikbaar bij snelle sporten.

Zie onder de stabilizer knop
Afbeelding
Schermafbeelding 2014-01-07 om 01.58.57 by Marco de Boer, on Flickr
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Net zoals de meeste anderen, kies ik ook voor nummer 5. Een prachtige scherpe en kleurrijke foto.
Je hebt een hele mooie lens aangeschaft. Ik gebruik 'em zelf ook en elke keer word ik weer helemaal blij als ik de resultaten bekijk :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Gave, heldere en scherpe foto's!

Om even terug te komen op de 2 types beeldstabilisatie opties waar PanzerFaustNL het over heeft.
Type 1 is sneller met scherpstellen binnen een bereik van 3 mtr. Type 2 is sneller met scherpstellen boven 3 mtr
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Joffreyon schreefCOLONOm even terug te komen op de 2 types beeldstabilisatie opties waar PanzerFaustNL het over heeft.
Type 1 is sneller met scherpstellen binnen een bereik van 3 mtr. Type 2 is sneller met scherpstellen boven 3 mtr
Dat zou mogelijk een gunstige bijkomstigheid zijn. Maar is daar niet voor bedoeld.
Standje (mode) 2 is voor panning.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar