Friesland

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen uit (noord) Friesland hier zitten. Ik woon sinds een paar maanden in Stiens en het lijkt me wel leuk om wat mede-Frieze-forummers te ontmoeten en samen op pad te gaan om foto's te maken. Er is altijd van elkaar te leren :D
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Atmike
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2011 12:17
WoonplaatsCOLON Sneek
CONTACTCOLON

Hallo Brenda,

Ik kom ook uit het mooie Fryslân en wel uit Sneek. Sinds kort heb ik een Canon EOS 550D. Ik heb je site bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik nog heeeeel veeeel te leren heb.

Misschien is het leuk om eens samen er op uit te gaan en te schieten??

Greetz Mike
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Het zijn er niet heel veel maar hier -> Wie woont waar? <- staan wel een paar Friezen tussen.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

Lijkt me leuk @Atmike, Sneek - Stiens is wel te doen qua afstand. Ik woon nog niet zo heel lang in het hoge noorden, misschien weet jij wel mooie fotografie plekken?
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Sietse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 21:08

Zijn Groningers ook welkom? :wink:

Grtz,

Sietse
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

Sietse schreefCOLONZijn Groningers ook welkom? :wink:

Grtz,

Sietse
Wat mij betreft wel :wink: alleen kan de afstand Friesland - Groningen ook nog best ver zijn, afhankelijk van waar in Friesland en waar in Groningen je zit :wink:
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Brell

Lijkt mij leuk, ach en die afstand valt wel mee hoor, woon op de grens Friesland/Drenthe.
Sietse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 21:08

Afstanden zijn er toch eigenlijk niet meer.............
Gebruikers-avatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 11:19
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

BrendaB schreefCOLON Wat mij betreft wel :wink: alleen kan de afstand Friesland - Groningen ook nog best ver zijn, afhankelijk van waar in Friesland en waar in Groningen je zit :wink:
Kan ver zijn? tja ligt eraan wat je ervoor over hebt, ik ben op een andere forum (Zoom.nl) ook veel op meetings geweest. en dat was niet bepaald naast de deur.
Maar ik weet je zult wel goed vervoer moet hebben..

En mijn grote vraag is. Wat zou je graag willen fotograferen dan? Heb zeker ook wel belangstelling....
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

Ach, het is inderdaad allemaal relatief, zo groot is Nederland niet... maargoed ik werk (meer dan) fulltime en m'n familie woont niet naast de deur, dus daar moet ik altijd al genoeg voor reizen. Oftewel m'n kostbare tijd ben ik liever niet teveel kwijt aan uren reizen.
Mijn interessegebied is met name dieren en natuur fotografie. Als iemand een leuk idee heeft voor een locatie: roep maar. Zoals ik al zei woon ik nog niet zo lang in het noorden en weet dus nog niet de mooie plekjes te vinden.
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Brell

Er zijn hele mooie plekjes in Friesland, voor mij is dat het Aekingazand of ook wel kale duinen in het Drents-Friese wold bij Appelscha.
Gebruikers-avatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 11:19
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Brell schreefCOLON Drents-Friese wold bij Appelscha.
Dat is een heel mooi gebied. Mijn ouders hebben in die omgeving ook lang gekampeerd...
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
Wieger
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013 15:58
WoonplaatsCOLON Drachten

Is Friesland nog actief ;-)?
| Canon 7D | Canon 24-105mm |
Brell

Yep, nog steeds!!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Er zijn genoeg leuk plekjes in Friesland. Boven Stiens kom je al snel bij de waddenkust.
De omgeving bij Oentsjerk, Readtsjerk en Gietsjerk vind ik persoonlijk ook prachtig.
Oh en Gaasterland, bossen en water! In de zomer een prachtige pluktuin waar je schitterend kunt fotograferen en er is een libellenreservaat: http://www.gaasterland-natuurland.nl/pagina79.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Om dieren te fotograferen zou je misschien eens hier http://www.frieslandzoo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen kijken.
Als je ook vogels wilt fotograferen is het boekje "Vogekijkhutten in Fryslân" erg handig.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
K9 Design
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2011 23:03
WoonplaatsCOLON Bolsward
CONTACTCOLON

Zelf kom ik uit Bolsward en heb niet zo gek lang terug het Gaasterland ontdekt.
Een heel leuk setje fotografeer ik mee.
http://www.forum.k9-design.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Canonflits

Lauwersmeer is ook aardig.
Canonflits

Komt er iets van de grond in Friesland?
Wieger
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013 15:58
WoonplaatsCOLON Drachten

@Canonflits
Dat zou op zich wel leuk zijn.
| Canon 7D | Canon 24-105mm |
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Ik ben verliefd op het Lauwersmeer! Vooral in de zomer als het er op bepaalde plekjes stikt van de vlinders en libelles.
Altijd leuk om even bij de Oehoe te kijken (hoewel hij de laatste keer niet "thuis" was..)

Ik woon overigens niet in Friesland maar in Groningen. Wel aan de Friese kant zeg maar.

Wat ook een mooi plekje is, is Moddergat. Volgens mij ligt dat zelfs in Friesland :)
Even googlen en je ziet gelijk wat voor soort foto's daar te maken zijn.

Bij Lauwersoog (de brug over, aan de Friese kant) heb je ook een goede plek om aan de kust te komen. Er moet daar aan de kant van de parkeerplaats ook een oud haventje of zoiets zijn waar nog allemaal oude spullen liggen waar het ook mooi fotograferen moet zijn. Staat heel hoog op mn verlanglijst.
Als je toch die kant op gaat is Zoutkamp ook leuk.

Fochtelooërveen is ook erg mooi! Hoewel dat alweer wat verder weg ligt. Wel heel mooi gebied om te wandelen en mooie landschapsfoto's te maken.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar