Camera aansluiten op tablet - problemen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Hoi allemaal!

Ik heb weer even een vraagje, in de hoop dat jullie nog een idee hebben. Ik heb een Samsung Galaxy Tab 3, en had bedacht dat het handig zou zijn die mee te nemen op de reis naar Noorwegen, zodat ik foto's van de camera daarop kan zetten, kan previewen op een wat groter scherm en kan selecteren. Daarvoor heb ik een USB OTG kabeltje gekocht, zodat ik de camera kan aansluiten op de tablet, en RAWdroid app geinstalleerd, zodat ik RAW files kan openen en bekijken. Als ik de camera vervolgens aanzet, wordt deze herkend, en staat er ook een melding dat de camera is aangesloten. Alleen worden de RAW files op deCF kaart niet gedetecteerd, in ieder geval kan ik ze nergens vinden. JPG foto's vindt hij wel,en kan ik dus verhuizen naar de tablet, maar met de RAW foto's lukt het niet. Als ik met file-explorer kijk, vind ik uberhaupt de camera met bijbehorende bestanden niet.
De verbinding lijkt me dus goed, aangezien ik wel JPG files vanaf de camera naar de tablet kan verhuizen, maar toch kan ik de RAW foto's niet vinden, en kan ik in explorer ook de rest van de bestanden in de camera niet vinden.
Heeft iemand toevallig een gouden tip? Als het niet lukt, moet ik misschien morgenmaar even een cardreader kopen, misschien dat dat wel werkt. Maar ik vind het zo gek dat ik de ene bestanden wel, en de andere niet kan detecteren, terwijl die op dezelfde kaart in dezelfde camera staan, en ik dus wel een app voor het zien en openen van RAW bestanden heb geinstalleerd.

Hoor graag of jullie nog ideetjes hebben! Bedankt vast!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Heb zelf een samsung Connector erbij gekocht (2 kleine zwarte stekkers 1x USB, 1 x Sd card) waarmee je het sd kaartje in de connector kunt stoppen en dan leest hij alle bestanden via de applicatie "Mijn bestanden"
heb nog niet gekeken naar Rawdroid of deze ook goed raw files kan lezen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Probleem is dat ik een 7D heb, en die werkt niet op Sd-kaartjes maar op CF. Dus dat gaat niet. Ik heb wel zo'n USB connector dus, en die werkt prima. Maar dit lukt me nog steeds niet. Ik heb bij wijze van test even een stel RAW-bestanden op een USB-stick gezet, die op de tab aangesloten, en die ziet hij wel. En kan ik vervolgens met RAWdroid zonder problemen de RAWfiles openen. Er gaat dus blijkbaar iets niet helemaal goed met de herkenning van de camera, hoewel ik dat ook niet snap, want de JPG's haalt ie er wel af, ondanks dat de camera niet wordt weergegeven in het overzicht (de USB-stick wel).

Doe ik hetzelfde met mijn compactcameraatje, dan krijg ik hetzelfde effect, tablet geeft aan dat er een camera verbonden is maar het lukt RAWdroid niet foto's te downloaden van de camera, de mappen/bestanden op de camera zijn niet zichtbaar in de lijst, maar gallery kan wel de JPG bestanden openen. Zelfde dus, behalve dat die compact alleen JPG heeft en het daarmee dus geen probleem zou zijn.

Snap er voorlopig nog niks van...!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Gelukt!!! Haha, kon het niet loslaten, dus blijven puzzelen, had het idee dat het probleem moest zijn dat de tablet geen stuurprogramma voor de cam heeft, waardoor die hem niet kan herkennen. Dus op zoek gegaan naar stuurprogramma apps. Oorspronkelijk kon ik die alleen vinden voor cams met wifi, o.a. van Canon zelf, maar de 7D heeft geen Wifi, dus dat schiet ook niet op. Maar uiteidelijk had ik er ook eentje gevonden die via USB on the go werkt, die getest en geinstalleerd, en het werkt perfect! Bijkomend voordeel: hij werkt ook nog als remote met volledige functionaliteit, liveview, alles instelbaar, etc.
Ik ben blij dus! En nu helemaal klaar voor de reis.

Voor wie ook zoiets nodig heeft, de app heet DSLR controller. Errug handig!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Veel plezier gewenst. Wanneer vertrek je naar Noorwegen? Ik mag hopen dat je alleen aan de kust verblijft want hier in het binnenland is het momenteel frisjes met -25˚C. Je bent gewaarschuwd! :-)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Dank je wel Dward! Morgen vertrekken we. En inderdaad alleen de kust, Hurtigruten reis Bergen-Kirkenes-Svolvaer, en dan nog 3 dagen in Svolvaer in een hotel. Heb er zo'n zin in! De foto's volgen over een tijdje nog wel, nou ja, de hoogtepunten dan dus. Ben benieuwd!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Kirkenes is wel fris. Voor de rest valt het wel mee langs de kust.
http://www.yr.no/place/Norway/Finnmark/S" onclick="window.open(this.href);return false;ør-Varanger/Kirkenes/long.html

Ben benieuwd naar de resultaten!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Fijn dat t gelukt is Miriam!!! Een heel fijne valkantie gewenst en heel veel heel mooie foto's!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar