Portret van pimpelmees (met ext 2.0X type II)

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Met de 1.4 extender heb ik tot nog toe mooie resultaten geboekt, nou ja mooi, in ieder geval scherp. Over de 2.0 extenders lees je verschillende berichten, meestal nogal negatief. Omdat mijn verwachtingen niet hoog gespannen zijn, heb ik via Marktplaats een occasion gekocht, type II; de investering is dan beperkt.....

Vanmiddag een paar plaatjes mee gemaakt. Deze platen zijn inderdaad minder scherp dan de 1.4 extender type III, maar ik vind de resultaten toch nog best acceptabel. En je spreekt dan wel over 600 mm (300 mm f2.8 X 2.0)

Enfin, laat maar horen wat jullie er van vinden.

Met de kop in de zon

43211

Met de kop in de schaduw

43212

Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Acceptabel is wel het minste ;) Zeker de tweede vind ik erg mooi.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zo, das anders ook retescherp hoor!
Die tweede... wow.

Reminds me... ik heb net onze valkparkiet geprobeerd. Ik zal hem posten, maar is echt niet vergelijkbaar met jouw beauties hoor...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik heb alleen maar goede ervaringen met die combinatie, maar dan wel type 2.0 III.

Deze platen zijn ook goed scherp.

De 2e is heel mooi, bij de eerste had je wel iets maar ruimte mogen laten.

Lekkere combinatie toch.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie platen!
Ik zou de 2x II snel weer verpatsen en een 2x III proberen te scoren... Heb er pas 1 gekocht voor €350 van iemand die 'm op de 100-400 wilde gebruiken en er na aanschaf achter kwam dat dit niet niet zo'n goed plan was... :)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Dank voor jullie reacties!

@ Jeffreij en Dward: ik ga eerst deze versie II maximaal benutten/uitproberen. Als ik dan tegen (ongewenste) grenzen aanloop, kan ik altijd nog op zoek naar type III
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Dat zou ik niet verwacht hebben met deze combinatie. Vet gaaf!!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik heb net gezegd dat je evt voor type 3 zou moeten gaan. Heb alleen gezegd dat jou combinatie mooie scherpe platen afleverd. :D

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Gelukkig zegt een type extender zus of zo niet alles (wordt soms wel een beetje moe van het technische gedoe, wat heb je aan een scherp, nietszeggend kiekje?). Gewone gave platen maken en deze zijn mooi om te zien. #1 doet mij net even wat meer. Ik vind het wel leuk een hint van de omgeving mee te krijgen. Denk je dat het mogelijk is in de nabewerking de oogrand iets te accentueren? Nu lijkt het oog een beetje weg te vallen in de zwarte vlek. De achtergrond van #2 komt op mij wat onwerkelijk over.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Ik vind ze meer dan acceptabel :D
Allebei lekkere scherpe platen hoor!

Groet,
Danny
Kiwi says hi!
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Mooie scherpe platen! Zet me aan het denken sparen voor een 500mm f4 met 1,4x of een 300 f2.8 met 2x, of een sigma 300-800mm
Akumal

Bij de eerste heb je wel mooi licht van rechts maar hierdoor is het pimpeltje een beetje donker.
Portret is fraai hoor.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Weer dank voor alle reacties!

Even wat specifieker reageren op onderstaande:
mmk schreefCOLON.......#1 doet mij net even wat meer. Ik vind het wel leuk een hint van de omgeving mee te krijgen. Denk je dat het mogelijk is in de nabewerking de oogrand iets te accentueren? Nu lijkt het oog een beetje weg te vallen in de zwarte vlek. De achtergrond van #2 komt op mij wat onwerkelijk over.
Oogrand accentueren. Ik heb geen flets idee hoe ik dat zou moeten aanpakken. Wie doet een suggestie? Ik kan gebruikmaken van PSE 12 en LR 5.3

Achtergrond: in de achtergrond van deze pimpel is een grasveld. Omdat het portret in de schaduwzijde zat, heb ik "wat extra licht toegevoegd", waardoor de natuurlijke kleur van het gras niet meer aanwezig is
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Ik vind de eerste foto het beste! Foto 2 vind ik persoonlijk niet mooi door de gifgroene achtergrond.

In LR kan je het oogje wat oplichten met de Adjustment brush. Die zit helemaal rechts in het balkje waar ook de croptool zit.

Overigens heb ik pas geleden ook een 2.0 extender Mk II aangeschaft. Deze was tenminste nog redelijk qua prijs en functioneert tot nu toe prima :)
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Kolkkie schreefCOLON................In LR kan je het oogje wat oplichten met de Adjustment brush. Die zit helemaal rechts in het balkje waar ook de croptool zit...........
Dank!!
Groeten, Jaap
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar