My Maria - II

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Beetje gruwelijk verkouden de laatste dagen, maar toch een lang geleden gemaakte afsrpaak in de studio door laten gaan. Ben er wel content mee.

Afbeelding

Canon 5D mk II - EF 135mm F/2.0
1/160 - F/11.0 - iso 100
Model: Mandy Vleeschhouwer
Visagie: Tina van Lent

Had eigenlijk een beetje te weinig vloer naar mijn smaak, maar de winkels waren niet meer open zaterdagavond. Zie je op de foto niets meer van.
Jurk was echt schitterend, en dat voor 3 tientjes.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

"ben er wel content mee"??

Prachtige foto hoor!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Heel mooi.

Groeten
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik vind de compositie, pose en kleding mooi. De belichting had wel ietsje helderder gemogen. In plaats van een tegelvloertje had ik liever een vloertje van oude houten vloerdelen gezien.
Maar de huidskleur... wat is daar mee aan de hand. Ziet er erg onnatuurlijk uit. Bijna grijs. Zo'n mooi jonge deerne verdient een gezondere teint.

Groet!
Dward

PS Ik heb een beetje met de foto zitten spelen om te kijken wat ik dan wel mooi zou vinden, maar weet niet of je het op prijs stelt als iemand anders je bewerkte foto's in je eigen topic plaatst...
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Ik kan met Dward meegaan in zijn opmerking over het houten vloertje.
Vwb de huidskleur: deze komt op mijn ipad en imac toch echt vrij natuurlijk over.
Ik vind de belichting niet te donker, geeft een bijna middeleeuws effect.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Smaken verschillen natuurlijk en ik kan me voorstellen dat je gezien de setting voor een wat vlakke belichting en kleur hebt gekozen. Maar mij viel de huidskleur me op toen ik de foto voor het eerst de macbook zag. Daarom op de iMac nogmaals gekeken en ook daar toont de huidskleur wel erg grauw wat mij betreft. Ook de goudkleurige motieven in haar jurk (erg mooi overigens, waar haal je zoiets vandaan?) neigen naar groen i.p.v. naar goud. Dit wijst erop dat er feitelijk een teveel tikje blauw in zit of juist iets te weinig rood.

Groet!
Dward
Laatst gewijzigd door 1 op Dward, in totaal 6 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Prachtige plaat zeg!
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

ik vind hem prachtig, met die serene sfeer en de prachtige lichtval. De foto lijkt bij mij ook wat grijzig maar ik vind dat wel bijdragen aan de sfeer.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Schitterende kleuren. Voor mij zeker niet te donker. Het lijkt alsof ze naar de maan kijkt en dat je die in haar ogen terug ziet.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dank voor de reacties.

@Dward
Als vloertje had ik ook voor een houten vloer kunnen kiezen. Heb nog een losse en er ligt er ook eentje vast in de studio. Toch vond ik de tegels beter passen voor deze foto, kwestie van smaak.
Over de huidskleur; deze is inderdaad bewerkt. Maar dat is op zoveel foto's. Maar de keuze die ik gemaakt heb om de huid zo te bewerken is een bewuste. Is ie meer oranje, wat misschien iets minder grauw zou ogen, dan vind ik hem teveel afsteken richting de jurk
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Duidelijk verhaal Jeroen. Zoals al eerder gezegd: smaken verschillen. Desalniettemin een mooie foto.

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar