Sanne

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Voor mij pas de tweede keer met een model met twee benen ipv de gebruikelijke vier...maar zij en ik zijn beide relatief tevreden.
Wel lastig om aan te geven hoe je iets in gedachten hebt, bij honden is het meer dat je geluk moet hebben en nu kun je het wat duidelijker aangeven....wat vreemd en onwennig, maar het scheelde dat het model in kwestie mijn 17-jarige nichtje is.
Ik leer graag bij, dus feedback is altijd welkom :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas hing mijn achtergronddoek hier niet zo mooi...dat is wel storend, want de foto op zich is wel wat ik in gedachten had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over deze twijfel ik qua bewerking, dit omdat haar huidskleur wat vlekkeriger leek....wellicht dat een goed bewerkingsprogrammaatje dat kan verhelpen, maar ik werk met Paint.net en ben al blij met die mogelijkheden (ben nog aan het rondkijken voor een ander programmaatje, maar twijfel over welke).

Afbeelding
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het leuke foto's waarvan ik foto 1, 2, 3 en 5 wat compositie/uitsnede betreft de mooiste vind. Ik vind die ook mooi scherp.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks maar erg klein en das jammer.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Ik mag helaas geen foto's plaatsen die hoger zijn dan zoveel pixels...krijg het ook niet voor elkaar ze zo te plaatsen, maar ik zal eens wat proberen om ze iets groter te tonen.
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Even testen of dit beter is...

Afbeelding
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie foto's en dan te bedenken dat ze nog mooier kunnen worden als je een nabewerkingsprogramma hebt die bedoeld is voor foto's.
Je zou Picasa eens kunnen proberen (is gratis), waar je bijvoorbeeld ook met witbalans kan stoeien.

Grotere afbeelding is inderdaad beter.

Over de foto's:

Die waar ze naar beneden kijkt vind ik wat minder, met name die laatste waar je zelf ook al over twijfelde.
Ze ziet er dan minder spontaan / leuk uit en ook wat ouder.

Verder vind ik ze behoorlijk netjes hoor!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Geen verkeerd begin.

Wat tips;

zeker met drukkere kleding zoals bij de grote foto is een rustigere achtergrond aan te bevelen.
Zou het model in ieder geval ook wat meer afstand laten nemen van de achtergrond.

Het bontje vind ik niet geweldig in deze setting, meer iets voor baby,s of misschien dieren.
Maar niet voor een jongedame van 17 jaar.
Het licht is daar ook wel erg hard en het bontje overbelicht.

Bij een serie is het zaak dat de huidtinten wel allemaal een beetje overeen komen.

Wat gebruik je voor je belichting?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Het bontje lag er nog en hadden we in eerste instantie even over een stoel hangen...toen kwam mijn hond binnen en sja, eigenlijk was die foto ook niet echt de bedoeling, maar die twee zaten even op de grond met het bontje eronder (was wat zachter).
Toen kwam eerst deze foto en daarna pas die van haar alleen...eigenlijk per ongeluk dus.

Afbeelding

Qua belichting was het spelen met twee spotjes en een bouwlamp icm een diffuser voor mijn flitser.
Wel heb ik een simpele flitsset van Flacon Eyes op het oog, maar ja, ik heb nog zoveel wensen...
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Ik zou toch even sparen voor een flitsset... dat maakt het licht een stuk spannender en de foto's sprekender. Hier zie je vooral heel erg de flitser van het fototoestel aan het werk. Wellicht kun je die een paar stops terugdraaien?
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Ik heb een 400D, misschien een domme vraag, maar hoe draai ik die een paar stops terug?
Ik ben al een het rondkijken voor een flitsset, die staat hoog op mijn verlanglijstje, maar ik vraag me af of een workshop digitale fotografie niet eerder een optie is....al lees ik me al wel suf op het internet bij how to's, tutorials enz...
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Werk je met de flitser in de camera?
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Ff handleiding er bijgepakt. In menu 2 kun je de flitscompensatie instellen... veel spelen!
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Dank je voor de tip!
Ik heb er helaas geen handleiding bij en die via internet is niet echt superduidelijk/gemakkelijk weg te lezen.
Groetjes Diana
Canon 400D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar