Google Maps rondleidingen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik zie net op de vernieuwde Google Maps website dat men ook een foto rondleiding kan zien. Dit bestaat uit een aantal foto's die in elkaar overvloeien. Zodoende dat men een bewegend beeld zien die van foto naar foto gaat.

Lastig uit te leggen, misschien beter om even zelf te ontdekken.


Mijn vraag is: Zijn er computerprogramma's waarmee dit mogelijk is?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Anoniem 3

Powerpoint
Picasa

Zoek google op slideshow.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik heb gezien waar je op doelt, maar wat zou je precies willen zien in andere programma's? Dat foto's, gekoppeld aan locatie in een slideshow afgespeeld kunnen worden?
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik weet niet of het helemaal duidelijk is:
dit is geen gewone slideshow. Een voorbeeld, je kijkt naar een foto van een gebouw. Van dat gebouw zijn meerdere foto's gemaakt, vanuit andere standpunten. Overeenkomsten tussen de foto's zijn bijvoorbeeld deuren en ramen. Het beeld vloeit over van de ene foto naar de ander, met als de deuren en ramen als referentiepunt.
Volgens mij heet deze overgang morphen.

Wat ik wil is een (gratis te downloaden) programma wat van losse foto's een filmpje maakt.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Als het goed is, zie je bij onderstaande link het Centraal Station Amsterdam als foto rondleiding.
https://www.google.com/maps/place/Amste ... 4cb7c0af8d

Dit bedoel ik dus.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Als je een mac hebt, dan kan het vast in iMovie.

Voor PC weet ik het zo snel niet, maar er zijn vast legio mogelijkheden. Kdenlive is er een geloof ik: http://kdenlive.org/features" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

oooo,

Moviemaker van Windows. Allerlei overgangen mogelijk, maakt van foto's een filmpje.
Maar of jouw specifieke doel mogelijk is, morphing, dat zou je zelf uit moeten proberen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar