Batterijen in flitser werken maar kort, hoe kan dat?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Raffie_Cordes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2014 09:33
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

Kijk weer wat geleerd, dit kon ik niet vinden in mijn beschrijving, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nergens zie hoe ik dan die juiste laadstroom moet kiezen.
Je haalt het beste uit de anderen niet door hen het vuur na aan de schenen te leggen, maar door het vuur in hun binnenste aan te wakkeren.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb de lader niet, maar het lijkt duidelijk in de handleiding te staan :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Je steekt de accu erin, kiest eerst de functie (laden) en dan de laadstroom. 0.1C Is inderdaad 1/10 * capaciteit, zoals Boels al uitlegde.

Wat Eneloop betreft, hoef je je niet zo veel zorgen te maken: je kan ze direct gebruiken en dan weer laden. Andere cellen moet je vaak wel een paar keer laden en ontladen. Staat het eigenlijk in de handleiding van Eneloop? Ik heb het hier even niet bij de hand.
Het is eigenlijk ook belangrijker bij de oudere accu's zoals NiMh en NiCd.

Ik ontlaad eigenlijk alleen accu's als ik wil weten hoe goed ze nog zijn.

Voor je Eneloops kan je een laadstroom kiezen van 1A (1000mA) en een ontlaadstroom van 0.5A (500mA). Deze stroom staat standaard al goed in de lader als je laden of ontladen kiest.

Laat het maar weten als je er nog niet uitkomt of nog vragen hebt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar