Toyo Time Attack 23-03-2014

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Bij deze aangepast met minder prominent logo.

Onder het mom, beter laat dan nooit..... Hierbij een serie gemaakt tijdens de eerste ronde van Time Attack in 2014 op Circuit Zandvoort.

1.

44616

2.

44617

3.

44618

4.

44619

5.

44620

6.

44621

7.

44622

8.

44623

9.

44624

10.

44625

11.

44626

12.

44627

Gr. Jasper
Laatst gewijzigd door 1 op JasperB, in totaal 18 keer gewijzigd.
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Jammer dit...

Zal er normaal niet snel iets van zeggen.
Maar je wel heel erg aanwezige logo eist op deze manier alle aandacht op.
Waardoor het zeer lastig tot onmogelijk is om rustig de foto;s te bekijken / beoordelen.
En daar zitten we hier voor volgens mij.

Sorry, maar erg overdreven en wat mij betreft ook ongewenst op een fotoforum als dit.
Als iedereen dit gaat doen kunnen we beter stoppen met foto's delen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Point taken!! Pas morgen t logo aan en plaats de serie opnieuw.
Zou je het dan nog een keer willen proberen :)
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Promissss
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Ik lees in elke foto: © Jasper Bulshit. Iets kleiner en wat minder centraal doet de foto's vast veel goed, hier wil ik niet eens naar kijken.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

nieuwsgroepen schreefCOLONIk lees in elke foto: © Jasper Bulshit. Iets kleiner en wat minder centraal doet de foto's vast veel goed, hier wil ik niet eens naar kijken.
Slip of the pen, mag ik hopen? Volgens mij is Bulsing.
Zoals ik lees, wordt aan het logo gewerkt.
Ik ben zeker benieuwd naar de foto's met een minder opzichtig watermerk.

Mijn eerste reactie is: jammer van de go-pro's op de sommige auto's, maar ja, daar kan jij niets aan doen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

@Nieuwsgroepen, bedankt voor je waardevolle reactie...... en het belachelijk maken van m'n familienaam, hoop idd dat dit een slip of the pen was. Volgens mij was het punt al duidelijk, en is er beterschap beloofd, te zien aan mijn reactie op Frank64.
Nogal overbodig dit.
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Beste Jasper,
Het zijn inderdaad behoorlijk aanwezige logo's.
Desalniettemin ga ik een poging wagen:
1) Ik denk dat je hier net teveel v.d. auto weg hebt gesneden. Het is nu zoeken wat je duidelijk wilde maken met deze foto. De velgen staan er niet niet op. Is het de koplamp of de carbon motorkap...
2) 't Duurde even voordat ik het zag... maar goed gezien van die smurfen. De velgen zijn hier niet afgesneden en dat doet de foto goed vind ik. Dat de oranje velgen de aandacht behoorlijk afleiden is wat onhandig.
3) Je hebt de belichting nog heel goed gehouden in dit shot. Als ik me goed herinner zijn de pitboxen niet bepaald een lichtend voorbeeld hoe zo'n box verlicht moet worden :wink:
Hinderlijk is wel dat iedereen incl de dame met rode schoentjes weg kijkt, door iets anders gegrepen is. Dat geeft mij het gevoel dat ik als kijker iets mis.
4) Wederom zit ik te zoeken wat je wilt met deze foto. Als je alleen maar het wiel wilde fotograferen... dan mag je van mij ook wel een vierkant uitsnede er van maken wat mij betreft. De lijnen van de auto rechts in beeld voegen voor mij niet iets toe aan de foto. Was het misschien anders geweest als je de vleugels er vanaf de voorkant bij had gehad? Misschien, als die boeiende details hadden. Nu is het voor mij meer dat je een detail hebt vast gelegd... om het vastleggen zelf. Niet omdat het op een of andere manier opvallend was.
5) Voor deze foto geld misschien hetzelfde wel als de voorgaande. Het uitlaatspruitstuk prominent in beeld en dan...
6) Goede keus om delen uit de foto die niets bijdragen weg te snijden en zo dus tot een lage foto te komen... alleen mensen moet je wel heel laten, geen stukjes schedel afsnijden of lompweg over de lengte halveren.
7) Heb je em zo gecropped of is er nog wat ruimte aan de linker kant. Ik denk dat dat de foto nog mooier zou maken. Mooie scherpte over de hele auto, wel het wiel in beweging. Dat oranje vestje misschien een ander kleurtje geven in de nabewerking. Dan houdt de auto nog beter de aandacht vast.
Tijd is voorbij, moet er weer vandoor. Helaas. Ben benieuwd naar je uitvoering met een logo dat minder aanwezig is.

Algemeen puntje van kritiek is als je ergens detail opnames van maakt moet het een boeiende foto worden. Een actie foto heeft van zichzelf al gauw een verhaal, maar bij detail opnames moet je er zelf iets van maken. Lijnen die ergens mooi in doorlopen, of van het eene deel naar het andere of lijnen die fraai door het beeld lopen. Bijzondere opname hoeken. Je moet er iets mee doen vind ik.
grtz,
Roel
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Fijne reactie met inhoud.
Mag ook wel eens gezegd worden... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

@Panther1881, dank voor de uitgebreide feedback, wordt zeer gewaardeerd. Logo's zijn ondertussen aangepast.
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar