Beschadiging camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Dutchcorps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 11:56

alabaster schreefCOLON
Wat me uit bepaalde reacties wel opvalt is dat men nog bagatelliserend doet over beschadigingen. Misschien omdat het niet de eigen camera betreft?
Je vroeg toch wat we ervan vonden?
mdbphotography

alabaster schreefCOLONIk was er inmiddels ook achter dat het aantal clicks niet met vrij verkrijgbare software is uit te lezen. Het is me trouwens een raadsel waarom Canon dit doet. Bij de 1dsii kan je het zo achterhalen en ik meen bij de D1x ook.

Wat me uit bepaalde reacties wel opvalt is dat men nog bagatelliserend doet over beschadigingen. Misschien omdat het niet de eigen camera betreft?
Ik weet niet of het echt opzettelijk is gedaan, het is in ieder geval niet in hun SDK opgenomen voor die camera. Voor de 1Ds II en andere 1D(s) camera's allemaal wel voor zover ik weet.

Maar bagetalliseren? Hmm, ik ben van mening van niet. Zo'n camera is oersterk, wordt professioneel gebruikt (niet als mode object met fluelen handschoentjes) dus kun je naar mijn mening voor die prijs niet verwachten dat hij zonder beschadigingen wordt aangeboden. Wel kan ik begrijpen dat de termen die de verkoper gebruiken wat misleidend waren misschien, maarja ... het blijft online handelen he ;)
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Ik heb zelf in het verleden ook regelmatig camera's gekocht via MP, maar ik ben meer iemand van ''gebruikssporen mag, mits ik ze voor mijzelf kan verantwoorden bij aankoop''..

Ik vindt het soms wel overdreven hoe mensen soms met beschadigingen om gaan bij camera's, natuurlijk hebben we het liefst allemaal een zo goed als nieuwe, maar realiseer je wel dat een camera (ook) gemaakt is om buiten in allerlei omstandigheden gebruikt te worden en afhankelijk van het model daar ook op berekend is (zeker bij de topcamera's als deze D1 serie). En als het goed is komt ie bij jezelf ook niet in een glazen stulpje te staan :-)

Als ik bijvoorbeeld een tweedehands flatscreen televisie zou kopen die normaliter rustig bij iemand binnen hoort te staan of hangen, kijk ik anders naar uiterlijke gebruikssporen dan bij een camera.

Mijn eigen ervaring uit het verleden is juist net andersom: Ik kocht ooit een paar 300d camera's 2e hands bij verschillende verkopers uiteraard.. de ene was eigenlijk nieuw uit doos, en de andere had wat beschadigingen o.a. op de display.. Ik geef je te raden met welke ik uiteindelijk technische problemen kreeg?..
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Jullie hebben gelijk. Waarschijnlijk zocht ik stiekem toch wat bevestiging.

Nieuwe vraag: wat mag ik volgens jullie voor 2350 euro verwachten bij deze camera?
Dutchcorps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 11:56

alabaster schreefCOLONJullie hebben gelijk. Waarschijnlijk zocht ik stiekem toch wat bevestiging.

Nieuwe vraag: wat mag ik volgens jullie voor 2350 euro verwachten bij deze camera?
Een werkpaard dat altijd voor je klaarstaat! Oerdegelijk en betrouwbaar in weer en wind! Ik heb er jaren geleden strandraces langs de vloedlijn van de Noordzee mee gefotografeerd in november met windkracht 7 of 8, de race werd ingekort, de 1D zeiknat van de regen, wit van het zout aan de buitenkant, weliswaar een gewone mkIII, maar geen enkel probleem. Ik gebruik 'm nog steeds. Da's ongeveer wat je kunt verwachten, geen sierpaard dus.

Wat wil je nog meer? :wink:
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Klinkt goed.

De camera die ik op het oog heb heeft minder dan 8000 kliks, is van 2011 en in nieuwstaat. Zou dus een stootje moeten kunnen hebben voor dat geld.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

alabaster schreefCOLON Wat me uit bepaalde reacties wel opvalt is dat men nog bagatelliserend doet over beschadigingen. Misschien omdat het niet de eigen camera betreft?
En ik vind dat je in jouw reacties aardig bagatelliserend doet richting mensen die de tijd en moeite nemen op jouw probleem te reageren. Men zegt niet meer of minder dan dat een paar krasjes niets zeggen over het vorige leven, technische staat en te verwachten levensduur van de camera.
Een nieuwe kan ook binnen de kortste keren kapot gaan.

Een dankjewel zou beter op zijn plek zijn, maar weer eens teveel gevraagd kennelijk.
Maar wel gewoon de volgende vraag eroverheen gooien richting diezelfde mensen die je bekritiseerd:?:

Koop een nieuwe zou ik zeggen. Dan is ie als het goed is zeker even krasvrij en heb je garantie ook nog. En kan ie ook tegen een stootje. Maar wel heeel voorzichtig zijn, zodat er zeker geen krasjes op komen.. Desondanks veel plezier gewenst met wat je ook koopt...

En een topcamera van 3 jaar oud in nieuwstaat met 8000 kliks is een buitenkans. Doen zou ik zeggen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Bedankt voor je reactie, Frank. Ik vermoed dat je over een berichtje hebt heengelezen waarin ik min of meer pardon zeg.

Verder ben ik oprecht blij met alle reacties. Je kunt soms wat aan tunnelvisie gaan lijden als je met zo'n aankoop bezig bent en vandaar dat ik benieuwd was naar jullie mening.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zand erover.

Het is ook geen kleingeld om even uit te geven tenslotte.

Ik neem aan dat je bewust voor een specifieke (en zware) camera als deze gaat met een bepaald ingecalculeerd risico om dat 2e hands te doen. En bijv. Een nieuwe 5DIII geen alternatief is.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ik heb wel over een 5miii gedacht, maar vind die D's zo heerlijk om mee te werken. Hiervoor had ik een dsii, maar ik vond het schermpje wat klein en de bediening waarbij je meerdere knoppen moest indrukken vervelend. Bovendien heeft de 1Dsiii een ingebouwde sensorreinging. En, ik vind zo'n beest van een camera gewoon lekker.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Tsja, hoort bij keuzes.
Gebruik mijn camera bij behoefte met en zonder grip en vind die keuze mogelijkheid vaak erg handig.
Maar ieder zijn en haar ding.

Ik vraag me wel even af welke sensorreiniging je bedoeld die andere camera,s dan niet hebben?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Nou, zo'n ingebouwde trilreiniging. De dsii heeft dat niet.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Oow die.
Tsja, die camera is ook al behoorlijk op leeftijd inmiddels.
Maar daarvoor alleen hoef je anno 2014 niet meer voor een 1 ds te gaan hoor.. Haha
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
mdbphotography

alabaster schreefCOLONIk heb wel over een 5miii gedacht, maar vind die D's zo heerlijk om mee te werken. Hiervoor had ik een dsii, maar ik vond het schermpje wat klein en de bediening waarbij je meerdere knoppen moest indrukken vervelend. Bovendien heeft de 1Dsiii een ingebouwde sensorreinging. En, ik vind zo'n beest van een camera gewoon lekker.
Ben ik nu erg gemeen om te zeggen dat het schermpje op de 1Ds III welliswaar groter is maar de zelfde (lage) resolutie heeft? Voor het schermpje en de ultrasone reiniging hoef je het niet te doen dus ;)
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Errug gemeen! Wat plagen jullie me allemaal ;)

Gelukkig wist ik al dat het schermpje dezelfde resolutie heeft als de dsii. Maar een groter scherm is wel erg lekker, vind ik. Daarnaast natuurlijk ook de 14 bit conv.....etc
Dutchcorps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 11:56

Dan doe ik er nog een schepje bovenop, een soort extra scheutje olie op het vuur zeg maar. Een 1DsIII van drie jaar oud met 8000 kliks lijkt me te mooi om waar te zijn. En je weet als het te mooi is om waar te zijn dan..... 8000 is héél erg weinig zelf als 'ie van een oud vrouwtje geweest is.

Suc6 met je keuze, we horen het wel.
mdbphotography

En gezien je zelf de clicks niet uit kan lezen met de 1Ds III ... valt die claim moeilijk te controleren tenzij je even langs gaat bij een canon service center. 8K clicks is bijna hoe hij uit de fabriek komt lijkt me, érg weinig!

Maargoed, mocht het toch niet waar blijken te zijn ... de sluiter gaat érg lang mee (500.000+)
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ja, ik merk het wel: jullie doen je uiterste best om te zorgen dat ik er de moed in houd.

De camera is niet van een oud vrouwtje, maar van een oud mannetje. Een gepensioneerde fotograaf die hem als derde body gebruikte in de studio. Een zeer betrouwbare man. Ik denk er wel over om ff bij het Canon service centre langs te wippen in het zuiden van het land. Kon gerust ff langskomen, zeiden ze. Uitgelezen terwijl u wacht.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar