...mijn zoontje

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Photographer1987
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 21:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen
CONTACTCOLON

...mijn zoon die wat verloren liep op een Communiefeest.
Toch even posten :P

EF 50mm f/ 1.4
Afbeelding

mvg
Canon EOS 600D / Canon EF-S 18-55 IS II Lens / Canon EF-S 55-250mm IS II Lens / Canon Macro EF 100mm L USM IS Lens / Canon EX 430 II / Tamrac Expedition 6x
check: https://www.facebook.com/DominiqueRiccobonoPhotography
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Photographer1987 schreefCOLON........
Toch even posten :P
Waarom? 't Is een mooi koppie en vast een leuk ventje, maar de foto vind ik helaas niks. Sorry...
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Toch heeft het wat. Volgens "de regeltjes" zou je iemand op 1/3 van de foto zetten, kijkend naar de overgebleven 2/3. Vaak ook van links naar rechts in verband met de leesrichting.
In dit geval kijkt het mannetje naar niets. De verwonderde blik in zijn ogen voegen hieraan toe. Beteuterd door de vermoeidheid en de indruk van de dag.
Ik vind hem geslaagd.

Enig puntje van kritiek is de belichting.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Photographer1987
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 21:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen
CONTACTCOLON

Heb geen flash gebruikt om tegen te belichten, gebruik gemaakt van de lichtsterke lens en het aanwezige licht op de voorgrond welke reflecteerde in zijn aangezicht.
Het moest geen "waawww" foto worden, maar toch gepost omwille van zijn blik.

Hij was al heel de dag aan het spelen met kindjes en ik zag hem daar verwonderd en uitgeput staan. Dus toch maar eventjes een fotootje gaan nemen...
Canon EOS 600D / Canon EF-S 18-55 IS II Lens / Canon EF-S 55-250mm IS II Lens / Canon Macro EF 100mm L USM IS Lens / Canon EX 430 II / Tamrac Expedition 6x
check: https://www.facebook.com/DominiqueRiccobonoPhotography
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Het moment en de blik is mooi gezien en je hebt de foto dus op het juiste moment gemaakt.

Ik denk dat er in de compositie en belichting nog wel wat winst te halen is. Nu is de achtergrond vrij onrustig en dit leidt mij af van het onderwerp. Probeer met een andere uitsnede (volgens mij kan vierkant hier ook heel leuk zijn) meer het onderwerp te benadrukken. Qua belichting kan je de foto nog wel iets lichter maken al zal de achtergrond dan ook nog meer overbelicht raken.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Denk dat foto's van je kids gauw leuk zijn, helemaal omdat je zelf de uitdrukkingen goed kent en voelt.
Maar foto-technisch zijn er inderdaad wel verbeterpunten.
Ik zou vooral de compositie de volgende keer meer aandacht geven. Soms heb je maar een kort moment,
en dan is het gewoon klikken óf je hebt géén foto. Maar als je meer tijd hebt, maak dan een paar foto's,
om te proberen op welke manier de verhouding tussen voorgrond, achtergrond en onderwerp meer in balans zijn.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Photographer1987
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 21:24
WoonplaatsCOLON Antwerpen
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONHet moment en de blik is mooi gezien en je hebt de foto dus op het juiste moment gemaakt.

Ik denk dat er in de compositie en belichting nog wel wat winst te halen is. Nu is de achtergrond vrij onrustig en dit leidt mij af van het onderwerp. Probeer met een andere uitsnede (volgens mij kan vierkant hier ook heel leuk zijn) meer het onderwerp te benadrukken. Qua belichting kan je de foto nog wel iets lichter maken al zal de achtergrond dan ook nog meer overbelicht raken.

Groet,

Richard
Ik heb de uitsnede even aangepast en een beetje lichter gemaakt...
Meer dan dit krijg ik niet uit de foto ;-) :oops:

Afbeelding
Canon EOS 600D / Canon EF-S 18-55 IS II Lens / Canon EF-S 55-250mm IS II Lens / Canon Macro EF 100mm L USM IS Lens / Canon EX 430 II / Tamrac Expedition 6x
check: https://www.facebook.com/DominiqueRiccobonoPhotography
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

Photographer1987 schreefCOLON...
Het moest geen "waawww" foto worden, maar toch gepost omwille van zijn blik.
...
en dat is geslaagd.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar