Precuneus

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Diepzinnig Roel! Was het maar zo dat we allemaal het geschreven woord zo konden plaatsen dat die emotie overgebracht zou worden. Ik kan in ieder geval niet tippen aan literatuurschrijvers ;)

Nu weer on topic! :D
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Fotos waarbij je moet nadenken, daar hou ik van! :) de toning past mi bij de raadselachtige setting. Als serie vind ik ze een beetje "te vergelijkbaar" hoe het model in de ruimte geplaatst is, maar misschien ga je uiteindelijk 1 foto kiezen. ik neem aan dat je bij de laatste bewust de boom uit de rug hebt laten groeien en niet ernaast, maar ik vraag me wel erg af waarom :mrgreen:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

In mijn ogen, zijn foto's in zijn algemeenheid onlosmakelijk verbonden met de titel, en in het bijzonder wanneer deze zo nadrukkelijk onder de aandacht wordt gebracht door er een link aan te verbinden. Niets mis mee. Dus verbaas ik me er niet over, wanneer er vragen over gesteld worden. Net zo min verbaas ik me over de vragen die de foto's oproepen. Ook niets mis mee, sterker nog, dit lijkt ook de bedoeling te zijn.
Waar ik me wel over verbaas is de toonzetting, waarin de discussie wederom verloopt. De vragen, werken voor TS in eerste instantie als een rode lap op een dolle stier. Later, wordt gewoon uitleg gegeven over de titel en het hoe en waarom van de foto. Had ook meteen gekund, toch? Nu dreigt de hele discussie weer te ontaarden in onfris gekissebis, waarbij de inhoud steeds verder naar de achtergrond wordt verdrongen.
Helaas is dit topic geen uitzondering.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
mdbphotography

Goeiedag, ik had niet eens door dat dit topic nog leefde!
Later, wordt gewoon uitleg gegeven over de titel en het hoe en waarom van de foto. Had ook meteen gekund, toch?
Nouja, ik ben ook maar een mens en zag geen reden om op de wat vreemde reacties serieus in te gaan. Nadat iemand naar mijn idee op een serieuzere toon interesse toonde heb ik mijn verhaal gedaan.
Fotos waarbij je moet nadenken, daar hou ik van! :) de toning past mi bij de raadselachtige setting. Als serie vind ik ze een beetje "te vergelijkbaar" hoe het model in de ruimte geplaatst is, maar misschien ga je uiteindelijk 1 foto kiezen. ik neem aan dat je bij de laatste bewust de boom uit de rug hebt laten groeien en niet ernaast, maar ik vraag me wel erg af waarom :mrgreen:
Eigenlijk omdat ik dit wel een vervreemdend effect vond geven, niet zo zeer om die boom maar juist door de centrale compositie. Het moet uiteindelijk een hele serie worden, dit zijn er nu gewoon drie die mij erg aanspreken maar uiteindelijk zal er meer variatie in komen te zitten anders wordt het een beetje saai, dat ben ik met je eens ;)
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Typische reacties op foto's die niet zonder kauwen te slikken zijn.
Het zou degenen die de schoen passen sieren om de scherpe randjes over de foto's te laten gaan, en niet op elkaars reacties.

Bv. waarom kies je voor zulke poses? Wat zijn je gedachten bij de compositie? Hoe zou je de sfeer typeren? Wat zeg je met deze foto's? Waar ben je mee bezig, desnoods.

Maar het gemiep over woorden is saai!

Over de foto's; ik ben reuze benieuwd naar waar dit heen gaat.
Over de technische uitvoering ga ik niks zeggen. Daar heb je over nagedacht, en het is voor jou onderdeel van het geheel. Wat ik vind of anders zou doen maakt dan niet uit.

Waar ik wel iets over wil zeggen, zonder vervelend te willen doen; 'dit soort series' brengen vaak verschillende symbolische beeldtaal-elementen bij elkaar die voor mij afzonderlijk aansprekend zijn, maar in de som der delen gaat voor mij teveel verloren. Waar je naar mijn smaak wel een balans vindt is in foto 3.

Snap dat in een serie of verhaal andere regels gelden. Toch wilde ik dit benoemen, ookal is het misschien erg oninteressant.

Al met al heel benieuwd dus!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

mdbphotography schreefCOLON
De Precuneus is een belangrijk deel in je hersenen waarvan wordt gezegd dat deze verantwoordelijk is voor je zelfbewustzijn en dus door hebt waarin jij anders bent dan andere mensen of juist het zelfde..
Waardoor je jezelf tegelijk als een object en subject beschouwt, aan beide ook het tegenovergestelde toeschrijft, en je daardoor verbonden én afgescheiden weet van elke waarneming en van elk waargenomene.

Hoe verhouden beeldtaal en taalbeelden zich in jouw werk?
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar