Laptop vraag

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen wat beter is een 17 Inch of een 15 Inch Laptop.
Dit om foto's eerder goed te kunnen bekijken.
Bewerken doe ik wel op een PC.
Bij voorbaat mijn dank voor de inlichtingen.
Met vriendelijke groet,
Jan Vos
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

op 17 inch kijkt het natuurlijk (in principe) wel lekkerder, de foto's kunnen wat groter worden weergegeven.
maar er zijn meer dingen om op te letten, veel belangrijker is de resolutie van het scherm en de beeldverhouding.

hier vind je nog meer tips & trucs voor aanschaf van een laptop
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/ ... kopen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zoals Roland al terecht opmerkt zijn er meer factoren dan de grote van het scherm. De resolutie van het scherm vond ik zelf wel belangrijk. Zelf maak ik gebruik van een laptop met een retina scherm. En hier heel erg tevreden over, ondanks dat dit een 13 inch is.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een retina scherm op mijn laptop (apple) als je dit eenmaal gewend bent wil je niet anders meer. Weet niet of andere merken ook schermen met deze resoluties maken. Om foto's te bekijken is het echt schitterend. Kan het alleen maar aanraden dus. Enige nadeel is, als ik nu op een andere computer of laptop zit ik daar de pixels van het scherm kan tellen. Andere schermen lijken ineens erg onscherp.
Gr,
Remco.

Flickr
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Retina is een marketing term van Apple.... De term Retina is alleen relevant als je een Apple computer wilt.

Ik heb een Sony Pro13 met een 13 inch 1920x1080 (Full HD 1080p) scherm. Een 13 inch scherm is veel handelbaarder dan een 17 inch scherm imho. Maar mensen verschillen en dat zou voor jou anders kunnen zijn. Maar naast de resolutie is ook de technologie van het scherm belangrijk, bij mij is het een LED scherm - beter dan de meeste TN schermen die ze in goedkope laptops schroeven...

Kortom, eenvoudige vraag, complex antwoord :roll:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar