Mooie gallerij voor wordpress site

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Een kant en klare galerij om in je thema te plakken is zeker lastig te vinden, of zelfs onmogelijk.
Je zal de galerij (plugin) moeten verbouwen, zodat het voldoet aan jouw wensen.

Dat is namelijk het voordeel en de kracht van de gratis thema's en gratis plugins. Je kan alles naar je eigen wens bouwen en inrichten.
Als het inbouwen van het ene gratis plugin in jouw thema niet lukt, dan ga je opzoek naar een ander gratis plugin. Als dat telkens niet lukt, dan kun je opzoek gaan naar een ander gratis thema. Net zolang totdat je jouw ideale combinatie hebt gevonden.
Maar dat kost tijd, energie en veel frustraties. Dat herken ik maar al te zeer :P

Wat je ook kan doen is om je vraag eens te stellen op een wordpress-forum. Mogelijk zitten daar mensen die je meteen kunnen helpen of zelfs tegen een kleine bijdrage jouw wensen realiseren.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Misschien kan je in de HTML code van de website terug vinden welke galerij gebruikt wordt.
Hans
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

kkika82 schreefCOLON Ik zoek een gallerij zoals dit: http://www.martinphotography.ca/galleries/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; maar tis echt lastig te vinden merk ik.
Zo te zien maakt hij gebruik van SlideShowPro, http://slideshowpro.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
In elk geval lijkt hij daar zeer op.. heb deze ook gebruikt maar vervangen omdat ze deze alleen maar in Flash uit bleven geven en ondanks vele verzoeken niet aanpasten naar HTML5 of iets soortgelijks. Hierdoor was het niet zichtbaar op bijv. een iPad.
Inmiddels is Flash sowieso al redelijk aan het doodbloeden, dus mogelijk hebben ze ondertussen ook andere alternatieven...
Gebruikers-avatar
kkika82
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2012 13:54

dank je wel voor het opzoeken rocker ! Maar flash is dus niet handig, begrijp ik. Goed om te weten... want men kijkt tegenwoordig veel op ipads natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Adobe heeft de ontwikkelingen aan Flash zelf ook stopgezet, dus daarmee is dat een dode route geworden inderdaad. Voor mij was het toendertijd in elk geval de reden om op zoek te gaan naar alternatieven, juist omdat anders een groot deel van je bezoekers je site al niet kunnen gebruiken/zien zoals jij dat zou willen.
En daarbij is je site voor jezelf ook een hele handige portfoliomap om op locatie je foto's aan anderen te kunnen laten zien. Helaas zijn er nog weinig slideshow plugins die net zo smooth/fancy ogen maar waarbij er geen gebruik is gemaakt van Flash. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom daar niet zo op in gesprongen wordt door de bouwers, mogelijk is die markt teveel verzadigd??

Ik zie trouwens dat de laatste update bij SlideshowPro van 2012 is, dus daar lijkt sowieso niet veel ontwikkeling meer in te zitten, jammer! Ik had gehoopt dat ze inmiddels met alternatieven gekomen waren ook, maar deze club lijkt me ook behoorlijk stervende zeg maar ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar