Wat zouden jullie doen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Paar dagen terug via een goede winkel een 2ehands tamron 70-200 VC gekocht. Het was te ver om heen te rijden....dus na de belofte dat hij als nieuw is hem online besteld.
Vandaag had ik een momentje om hem eens flink te testen...dus eerst het uv filter er maar is af.
Tot mijn grote schrik zie ik daar een barst in het filterdraad.. :shock: :shock: :shock:.
Toen ik nog eens goed keek zag ik dat er ook een deukje aan de buitenkant zit, oftewel de lens heeft een tikje gehad. (dit alles was eigenlijk met filter er op niet te zien)

Zojuist maar meteen de verkoper opgebeld en deze schrok van mijn bevindingen. Hij was heel behulpzaam en gaf aan dat hij het filter er eigenlijk nooit afhaalde bij inkoop.
De testfoto's die hij had gemaakt waren prima! De door mij gemaakte testfoto's bevestigen dit, hij is ragscherp!!

Nou bood de verkoper mij aan om dit weekend rustig na te denken over wat ik wil:
- of de lens terug sturen en het gehele aankoop bedrag terug
- of een financiele compensatie en de lens houden

Wat zouden jullie doen in deze situatie (het filter wil er wel gewoon op en af)
Ik weet het zelf nog niet zo goed, vandaar dat ik om jullie mening vraag!

Alvast bedankt!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

financiele compensatie en de lens houden

of je moet de buitenkant belangrijker vinden dan de resultaten die er uit komen.
Een ragscherpe lens hebben is veel waard.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als je er zeker van bent dat alles verder werkt kan je financiele compensatie vragen en lens houden.

Ik zou wel heel zeker willen zijn dat alles in orde is en als het mogelijk is deze ergens laten nakijken.

Bij enige twijfel zou ik de lens lekker terug sturen en je geld terug vragen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Je hebt de lens 2e hands gekocht dus de garantietermijn zal beperkt zijn. Ik zou er voor mij zelf hoe dan ook zeker van willen zijn dat hier verder geen (verborgen) gebreken aan zitten. Dus dat je niet alsnog voor verrassingen komt te staan.
Je hebt nu 2 feiten ontdekt die de persoon uit die fotozaak, die het objectief heeft nagekeken en klaargemaakt voor gebruik, ook had moeten zien.
Daar had dus volgens mij een notitie van moeten zijn gemaakt.
Als verkoper had ik dat dan ook eerlijk gecommuniceerd naar mijn klant zodat hij daar achteraf geen gedoe mee zou krijgen. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze het echt niet hebben gezien maar dan hebben ze het objectief ook niet goed nagekeken.
Ik zou eisen dat ze het objectief opnieuw goed bekijken en testen en bij goedkeuring een schriftelijke verklaring afgeven zodat je wat extra garantie krijgt mocht je alsnog problemen krijgen, met daarbij een financiele tegemoetkoming.

Waarop was de prijs die je hebt betaald gebaseerd? Op marktconform zo goed als nieuw of gebruikt? Was de vraagprijs laag tov andere fotozaken die dit objectief aanbieden. Dat is natuurlijk ook nog een belangrijke factor waaraan je het e.e.a. zou kunnen afmeten
Alleen met een financiele temoetkoming zou ik niet akkoord gaan. Die vergeet je snel en de twijfel blijft. Kortom, laat je eerst nog maar nader overtuigen dat dit objectief verder 100% ok is bevonden met een garantie vd fotozaak.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Bedankt voor de enigzins gemengde reacties tot nu toe. De prijs was gebasseerd op als nieuw. Helaas zijn er van deze versie niet meer 2e hands te koop anders had ik t wel geweten. Ik twijfel heel erg of ik in de toekomst geen last krijg met filters. Ik neig dus steeds meer naar terug sturen.
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
NilsP
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2012 12:21
WoonplaatsCOLON Pijnacker

Ik weet natuurlijk niet hoe je er in zit, maar als ik zelf zoiets zou hebben had ik me geld teruggevraagd.
Nu ben je blij met je lens, maar na een paar weken in bezit is het "nieuwe" gevoel er af en ben je misschien weer wat kritischer. Zelf zou ik gek worden van die barst en deuk (en misschien nog wel meer aan de binnenkant) en met dat gevoel blijven zitten van..had ik 'm maar teruggebracht..
Maar aan de andere kant..Lens is ragscherp en misschien krijg je wel spijt van het retourneren.. ;)
Succes met je keuze!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

jichem schreefCOLONBedankt voor de enigzins gemengde reacties tot nu toe. De prijs was gebasseerd op als nieuw. Helaas zijn er van deze versie niet meer 2e hands te koop anders had ik t wel geweten. Ik twijfel heel erg of ik in de toekomst geen last krijg met filters. Ik neig dus steeds meer naar terug sturen.
Huh? De er is toch maar één versie van de 70-200 VC? Die kun je nog gewoon kopen bijvoorbeeld hier. Ook de non-VC kun je nog nieuw krijgen, bijvoorbeeld hier.
Anyway, jij bent de enige die kan bepalen of je kunt leven met die filterring. Het ligt ook een beetje aan de korting die je krijgt. Ik zou er geen probleem mee hebben mits de prijs goed zou zijn. Maar als je twijfelt, gewoon terugsturen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Hou er rekening mee dat jij hem misschien ooit weer wil verkopen of inruilen. Gaat dat dan nog wel. Ik zou hem dus niet meer willen hebben of durven verkopen. Gewoon even rekenen waar je het voordeligste mee uit bent.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

@ addy, ik bedoelde dat er van de VC versie geen meer 2ehands te koop zijn.

Korting is niet dusdanig dat ik meteen roep JA DOEN. misschien toch een goeie 300 er bij doen voor een nieuwe...
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Je kan ook met de verkoper afspreken om de schade te laten verhelpen bij rofa bijvoorbeeld. De kosten die daaruit komen kan je vervolgens afspreken met elkaar hoe dat verdeelt wordt (als er al sprake hoort te zijn van een verdeling).
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Aha, dat verklaart het. Volgens mij is het voorstel van eMKay een goede, en als ze er niet mee eens zijn, ach, gewoon terugsturen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

eMKay schreefCOLONJe kan ook met de verkoper afspreken om de schade te laten verhelpen bij rofa bijvoorbeeld. De kosten die daaruit komen kan je vervolgens afspreken met elkaar hoe dat verdeelt wordt (als er al sprake hoort te zijn van een verdeling).
Dit zou ook mijn advies zijn.
Kosten bijv 75-100% voor hun (ze hadden de schade immers moeten weten + melden aan je bij een zgan verkoop, niet controleren bij inkoop vind ik een onzinverhaal).
Zijn ze het er niet mee eens: dan terugsturen en nog even sparen voor een nieuwe (die heeft immers, zoals Ans aangeeft, in de toekomst meer waarde bij evt verkoop)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Iedereen bedankt voor de reacties. Voor mij als student is dit wel heel veel geld. Daarom ga ik hem toch terug sturen. Misschien toch nieuw kopen of een canon is mk1 of zelfs doorsparen voor de mk2. Keuzes keuzes...
Groeten,

Jichem
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

jichem schreefCOLONIedereen bedankt voor de reacties. Voor mij als student is dit wel heel veel geld. Daarom ga ik hem toch terug sturen. Misschien toch nieuw kopen of een canon is mk1 of zelfs doorsparen voor de mk2. Keuzes keuzes...
Denk, dat dit het beste is en beschouw e.e.a. als weer iets geleerd. En een goede fotozaak?
Wat is te ver om er heen te gaan in Nederland? Mijn advies nooit, nooit iets gebruikt kopen zonder het gezien en getest te hebben. Je kan natuurlijk ook vragen of er hier op het forum iemand is, die vrijblijvend naar de winkel wil gaan om e.e.a. te bekijken.
Dat maakt het risico een stukje kleiner maar is er dan nog wel.
Koop wanneer mogelijk nieuw! Sparen behoed je voor een te dure teleurstelling! En koop bewezen kwaliteit!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Toch maar besloten een beetje er bij te doen en de canon is type 2 te gaan halen.
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dan moet er meer dan alleen maar een beetje bij volgens mij...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Haha, ik reken vanaf een nieuwe tamron ten opzichte van een 2ehands canon is Type 2
Groeten,

Jichem
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Roel Jansen schreefCOLONDenk, dat dit het beste is en beschouw e.e.a. als weer iets geleerd. En een goede fotozaak?
Wat is te ver om er heen te gaan in Nederland? Mijn advies nooit, nooit iets gebruikt kopen zonder het gezien en getest te hebben. Je kan natuurlijk ook vragen of er hier op het forum iemand is, die vrijblijvend naar de winkel wil gaan om e.e.a. te bekijken.
Dat maakt het risico een stukje kleiner maar is er dan nog wel.
Koop wanneer mogelijk nieuw! Sparen behoed je voor een te dure teleurstelling! En koop bewezen kwaliteit!

Vr. gr.

Roel J.
Ach wat een totale onzin zeg. Zeker nog nooit gehoord van DOA voor spiksplinter nieuwe spullen? En bij een fatsoenlijke winkel heb je gewoon garantie en kun je de lens gewoon terug brengen. Zoals Jichem ook gewoon kon doen.

Overigens had ik laatst inderdaad een tweedehands lens die niet functioneerde (de eerste!), gewoon mee teruggegaan naar de winkel (Cameratools) en onder garantie gerepareerd. Wat nou risico?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Het "probleem" is opgelost met een mooie 2ehandse canon 70-200mm f2.8L IS II. MOOOOOOI :-)
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Netjes Jichem.
Ga je veel schik mee hebben!!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar